| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der endelig en mini med farve skærm og flash! ipod Nano og den fås i sort og hvid. Uhh den er lækker. Det er jo den man skal have næste gang. Og se lige hvor tynd den er!
Der også kommer nye udgave af Itunes. 5.0 hedder den nu.
Nano ( fedt navn ) kan ses her ; www.apple.com
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er sku lækker!!!
Efterhånden har jeg dog svært ved at se berettigelsen af mp3-afspillere som sådan. Jeg er af den overbevisning, at mobiltelefoner i lang højere grad vil tilføje denne mulighed til deres egenskabsportefølje. Min egen mobil er i hvert fald udstyret med ½ Gb, så hvorfor skulle jeg invistere i en stand alone afspiller og have 2 buler i lommerne?
Apple må - som jungletrommerne også siger - tværtimod, såfremt de ønsker at beholde deres førende markedsposition, undersøge muligheden for en Iphone.

|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er rigtig lækker - og så kan den fåes i sort  I forhold til det Creative og andre har sendt ud på det seneste, er Apple igen foran. Og så er den 6,9 mm tyk....  Og lige et billede af Nano'en, så den ikke bliver forvekslet med zerocool's billede:

__________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
|
Ja, den er sku lækker!!!
Efterhånden har jeg dog svært ved at se berettigelsen af mp3-afspillere som sådan. Jeg er af den overbevisning, at mobiltelefoner i lang højere grad vil tilføje denne mulighed til deres egenskabsportefølje. Min egen mobil er i hvert fald udstyret med ½ Gb, så hvorfor skulle jeg invistere i en stand alone afspiller og have 2 buler i lommerne?
Apple må - som jungletrommerne også siger - tværtimod, såfremt de ønsker at beholde deres førende markedsposition, undersøge muligheden for en Iphone.
|
|
|
Der er et samarbejde mellem Motorola og Apple, men første forsøg bliver ikke modtaget specielt godt: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=2267
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er sgu langt under Apple's designniveau.
Det lugter lidt af en "hurtig-løsning", for at være med i MP3/mobil hybrid kapløbet.
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil umiddelbart ikke personligt købe en Ipod Nano med det samme, kan
godt tilslutte mig angående , at den er lækker, men der er rigtig mange
mennesker som klager over dens skærm. Skærmen går simpelthen i stykker
. Er omhandlet diverse steder på nettet men her er et link
http://homepage.mac.com/matthewdotcom/flaw/
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
| Vil umiddelbart ikke personligt købe en Ipod Nano med det samme, kan godt tilslutte mig angående , at den er lækker, men der er rigtig mange mennesker som klager over dens skærm. Skærmen går simpelthen i stykker . Er omhandlet diverse steder på nettet men her er et link http://homepage.mac.com/matthewdotcom/flaw/ |
|
|
Den kritik den får er så ærgerlig. Nu tør man jo næsten ikke købe en alligevel, indtil der sker noget nyt. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset artiklen kan man finde rigeligt utilfredse danske kunder på diverse fora. Jeg tør ikke købe en, før forlydender om, at fejlen er udbedret. Desværre nævner artiklen intet om, hvad det var, de havde gjort galt med dette fejlbehæftede parti. Det ville have været god info.
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilsyneladende
ja så var der tale om et fejlparti af deres skærme, og apple ombytter
med glæde de defekte nano'er! De har udtalt sig om, at det udelukkende
gælder 1 pct. Men ang. spørgsmålet om de mange ridser den
tilsyneladende får har Apple udtalt sig om, at det er samme skærm som
på deres 4. generation ipods og anbefaler folk, hvis de går så meget op
i det, at købe et cover til den. Men desto ikke mindre er der mange der
klager over hvor let den bliver ridset. Personligt vil jeg nu vente
lidt endnu og se tiden an.
|
| Til top |
|
| |
PeMoZ Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået min iPod nano som jeg købte hos apple i USA, og jeg kan bare sige at jeg er helt tilfreds med mit køb... den er utrolig flot og jeg synes faktiskt at lydet er meget godt... den har ikke de samme DB begrænsninger som EU påførerer her i DK... med hensyn til skærmen vil jeg bare sige at den er utrolig flot og skarp og vis den nu går i stykker lige som omtalt på nettet, så får jeg simphelten en ny nano og kan blive forelsket igen heheheh....
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeMoZ skrev:
| Jeg har lige fået min iPod nano som jeg købte hos apple i USA, og jeg kan bare sige at jeg er helt tilfreds med mit køb... den er utrolig flot og jeg synes faktiskt at lydet er meget godt... den har ikke de samme DB begrænsninger som EU påførerer her i DK... med hensyn til skærmen vil jeg bare sige at den er utrolig flot og skarp og vis den nu går i stykker lige som omtalt på nettet, så får jeg simphelten en ny nano og kan blive forelsket igen heheheh.... |
|
|
Yes, men hvis den bliver meget hurtigt ridset, som mange skriver de oplever, så går det sjove jo hurtigt af det. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja skærmen går i stykker eller bliver ridset hvis man har den i en stram jeans bukselomme en hel dag mens man traver omkring, og iøvrigt ikke tænker over hvordan man behandler sine ting. Jeg har også set folk trave rundt i regnvejr med en mobiltelefon, sikkert de samme genier der bagefter ikke kan forstå begrebet væskeskade..
Nå men, det var jo slet ikke mit budskab 
Jeg har fået min Ipod Nano for en uge siden, bestilte den via Apple.dk, efter at butikkerne meldte om op til 1,5 mds leveringstid. Det tog 4 dage via TNT så havde jeg min knaldsorte og rigtigt, rigtigt lækre Ipod Nano i hånden. Den kan alt, farveskærm, meget hurtig og så er der sørme også plads til fotos hvis man vil det, kalender og ur.
WAUW, er møj tilfreds
Det eneste suk er, at den takket være DB begrænsningen ikke spiller særligt højt __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Ja skærmen går i stykker eller bliver ridset hvis man har den i en stram jeans bukselomme en hel dag mens man traver omkring, og iøvrigt ikke tænker over hvordan man behandler sine ting. Jeg har også set folk trave rundt i regnvejr med en mobiltelefon, sikkert de samme genier der bagefter ikke kan forstå begrebet væskeskade..
Jeg har fået min Ipod Nano for en uge siden, bestilte den via Apple.dk, efter at butikkerne meldte om op til 1,5 mds leveringstid. Det tog 4 dage via TNT så havde jeg min knaldsorte og rigtigt, rigtigt lækre Ipod Nano i hånden. Den kan alt, farveskærm, meget hurtig og så er der sørme også plads til fotos hvis man vil det, kalender og ur.
WAUW, er møj tilfreds
Det eneste suk er, at den takket være DB begrænsningen ikke spiller særligt højt
|
|
|
Har du hørt den mod Ipod Mini, og om lydniveauet på dem er ens ? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh Nu skriver i om en hvis "DB - begrænsning". Hvad er det? Købte selv min iPod mini i USA, er den så osse under denne DB-begrænsning ?
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
blackhawk skrev:
|
WAUW, er møj tilfreds
Det eneste suk er, at den takket være DB begrænsningen ikke spiller særligt højt
|
|
|
Har du hørt den mod Ipod Mini, og om lydniveauet på dem er ens ?
|
|
|
Ærligt nej, det er min første Ipod så jeg har intet sammenligningsgrundlag. Måske er det en røver, synes bare at den spiller subjektivt lavt...? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
PeMoZ Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle iPod´s som er solgt i EU har en DB begrænsning på... dette gælder ikke for iPod´s købt i USA, jeg har lige solgt min DK købt mini og skaffet mig en nano fra USA i stedet for... Der er faktiskt stor forskel på lydniveauet som man kan opnå... der findes alligevel programmer som man kan bruge til at "fjerne" denne begrænsing, men den til windows har den store ulempe at man er nød til at bruge den hver gang man synkroniserer sin iPod
med hensyn til ridser så synes jeg ikke at det generer mig så meget...jeg har købt min iPod til at lytte på ikke til at se på... men den er smuk...
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay tak for PeMoZ.
Mht. til ridser, snakker i så ridser på skærmen eller selve casing? Min mini holder sig overraskende godt, den har kun en enkelt lille prik, og det efter jeg tabte den 1½ meter ned på asfalt. Godt nok røg der en forbindelse inde i dne, og den er da osse til rep. nu. Men stadig.... Kunne godt tænke mig den nye nano, nogen der ved hvad den koster?
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeMoz: Tør man spørge hvordan du slap afsted med at købe en i United States?
nosferatu89:
Ipod Nano 2 GB koster 1599,- kr
Ipod Nano 4 GB koster 1999,- kr __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |