| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en bekendts Onkyo forstærker (med fjernbetjent ingangsvælger og volume) der opfører sig mærkeligt.
Helt umotiveret kan indgangsvælgeren finde på at skifte rundt imellem indgangene. Typisk springe imellem to....det sker i perioder hvor den kan gå helt amok og så kan der gå dage uden problemer 
Mener at jeg har læst om tilsvarende problemer med nogle Denon amps? Nogle med lidt guldkorn?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert dårlig afkobling af de enkelte porte på microprocessoren der er skyld i det.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne du jo opsøge en clairvoyant 
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
| Det er sikkert dårlig afkobling af de enkelte porte på microprocessoren der er skyld i det. |
|
|
Mener du input portene og har du forslag til en afkobling? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
| Kunne det være encoderen i indgangsvælgeren der er snavset? |
|
|
Det tror jeg ikke, men jeg vil da give det et forsøg mere.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et 'kendt' problem på lidt ældre Onkyo forstærkere, min A-807'er har gjort det 2 gange på 1½ års tid (heldigvis ik mere). En af mine bekendte har en Onkyo A803 som også gør det, og den skulle vist være ret slem.
Fournais har også haft en onkyo som gjorde det, han sagde det kostede 1600 at få skiftet indgangsvælgeren. Om det fik problemet til at forsvinde helt kan jeg dog ikke huske. Ellers så har jeg hørt at man kan forhindre det ved at motionere indgangsvælgeren i et par minutter engang imellem, det stod på en eller anden side på nettet som jeg desværre har slettet linket til.
Hvor tit gør den det ? og hvilken model er det?
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Thomas Sillesen skrev:
| Det er sikkert dårlig afkobling af de enkelte porte på microprocessoren der er skyld i det. |
|
|
Mener du input portene og har du forslag til en afkobling?
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvilken processor de bruger, men det er jo typisk det der er skyld i prel, men hvilken afkobling man skal bruge, er jo afhængig af processoren, og det kan jo være ret svært at smide 20-25 kondensatorer i et færdigt design... __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Groove skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
|
Mener du input portene og har du forslag til en afkobling?
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvilken processor de bruger, men det er jo typisk det der er skyld i prel, men hvilken afkobling man skal bruge, er jo afhængig af processoren, og det kan jo være ret svært at smide 20-25 kondensatorer i et færdigt design...
|
|
|
Prel opstår vel først i det øjeblik du trykker på tasten... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
|
Det er et 'kendt' problem på lidt ældre Onkyo forstærkere, min A-807'er har gjort det 2 gange på 1½ års tid (heldigvis ik mere). En af mine bekendte har en Onkyo A803 som også gør det, og den skulle vist være ret slem.
Fournais har også haft en onkyo som gjorde det, han sagde det kostede 1600 at få skiftet indgangsvælgeren. Om det fik problemet til at forsvinde helt kan jeg dog ikke huske. Ellers så har jeg hørt at man kan forhindre det ved at motionere indgangsvælgeren i et par minutter engang imellem, det stod på en eller anden side på nettet som jeg desværre har slettet linket til.
Hvor tit gør den det ? og hvilken model er det?
|
|
|
Jeg har også en A-807, hvor jeg periodisk har samme problem. Kan dog bekræfte, at lidt motion symptombehandler omend ikke kurerer problemet. Af erfaring har jeg udfundet, at det er bedst at dreje den nogle omgange i den retning hvor vælgeren gerne vil kører hen.
Vi er dog ikke alene med problemet - http://forum.exposurehifi.com/list_message.cfm?tmpdid=227.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MG jeps, sorry, forkert udtryk, men problemet er nok stadig dårlig afkobling af mikroen.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jeg har en bekendts Onkyo forstærker (med fjernbetjent ingangsvælger og volume) der opfører sig mærkeligt.
Helt umotiveret kan indgangsvælgeren finde på at skifte rundt
imellem indgangene. Typisk springe imellem to....det sker i perioder
hvor den kan gå helt amok og så kan der gå dage uden problemer 
Mener at jeg har læst om tilsvarende problemer med nogle Denon amps? Nogle med lidt guldkorn?
|
|
|
På min P 388F var det en stelforbindelse , men lige hvor ??? pris 800 kr. incl rens af diverse i HiFi klubben´s værkdted
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
|
Det kostede 1600 og problemet forsvandt. Den har fungeret upåklageligt siden... Hvis du vil ofre pengene på det skal du nok forberede dig på at det ligger oppe i det prisleje....
Held og lykke
|
|
|
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man prøvet at smide fjernbetjeningen væk det kunne sagtens være så enkelt  kortslutning i slidt fjernbetjening og nogle har en sendestyrke så man tror det er løgn. så er der jo ingen grund til at splitte skidtet af . __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være fjernbetjeningen der hænger, og evt laver prell?, så anden source vælges? Kan den betjenes manuelt, og funker det? (kender ikke produktet)
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Kan det være fjernbetjeningen der hænger, og evt laver prell?, så anden source vælges? Kan den betjenes manuelt, og funker det? (kender ikke produktet)
Mvh/Mik112
|
|
|
Nej, så skal den da virke fra skuffen i et andet rum , men ellers et godt forslag  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
| MG jeps, sorry, forkert udtryk, men problemet er nok stadig dårlig afkobling af mikroen. |
|
|
Ja, prel er det vel ikke da den står på samme indgang stort set altid. Prøver med andre er ens....tror lidt det med processeren __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indgangsvælgeren sidder bagerst i kabinettet på input printet og er drevet af en lille motor. Signalet til denne må komme fra en digital styring der kan modtage signaler enten fra FB eller input knappen på fronten (encoder?).
Jeg tror ikke det er selve omskifteren/motoren der umotiveret skifter, den motor drejer ikke bare uden driv signal.
Det kan derfor være processoren/driveren som Thomas foreslår, eller encoderen. Kan en encoder stå og skifte imellem flere tilstande uden den drejes?
Der er et stik fra styringen til inputprintet, det kan jeg måske afmontere og se om det afhjælper problemet...?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |