| Forfatter |
|
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på
Hypex DS2.0 og Hypex DS1.2?
Er der det mærkbare store forskel?
eller hvad er forskellen i det hele taget?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flames skrev:
<snip> hvad er forskellen i det hele taget?
|
|
|
Effekten.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
er effekten den eneste forskel på de 2 moduler?
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Justeringsmulighederne er også anderledes på de to modeller.
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover effekten har DS2.0 bedre justerings muligheder for Bas EQ. hvor det ligger fast på DS1.2
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BAS EQ? hvad er det lige det gør?.. man kan da sagten styre hvornår
Subben skal overtage på DS1.2, og man kan da også styre Volumen?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BAS EQ = Bas Equalizer.
Det giver mulighed for at hæve frekvenser/frekvensområde, så man kan få bassen til at spille dybere.
Hvis bassen f.eks. går linært ned til 40Hz, og ruller af derefter, så kan du hæve lydtrykket ved f.eks. 30Hz, med BAS EQ, og derved få din bas til at gå linært ned til 30Hz istedet.
Det er et kredsløb, der automatisk skruer mere op for volumen i de lave frekvenser (den frekvens du vælger).
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dvs. hvis jeg vælger Hypex DS1.2 så vil de dybe frekvenser, ikke kunne mærkes særligt tydeligt?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke de samme muligheder for indstillingerne, hvilket i sidste ende kan gøre det sværere at få det til at spille optimalt.
Personligt ville jeg dog ikke bruge mindre end Hypex D4.0 til en subwoofer. De andre mener jeg er for svage. Specielt hvis der bruges BAS EQ, og skal spilles højt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
så du mener ikke at HYPEX DS1.2 kan levere Effekt nok til en Sub med en peerless SLS 12"?
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med jamo'en som jeg linkede til, den yder 130 watt RMS ved 8 ohm og 175 watt rms ved 4 ohm, det burde der være nok til sls 12", også koster den også kun 695 kr, jeg ville mene det er et kup til prisen.
__________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kagemand
Overholder den de opgivede specs, mener jeg også det er ok til prisen. Men den har ikke mulighed for gain (BAS EQ), hvilket jeg mener er et MUST i en subwoofer.
@Flames
Hypex DS1.2 levere kun 120W i 4 Ohm. Da Peerless enheden er på 8 Ohm, skal du nok ikke regne med at Hypex levere mere end 80-90W i 8 Ohm. Det mener jeg SLET IKKE er nok.
Selv Hypex DS2.0 levere "kun" 175W i 4 Ohm - sikkert omkring 110-120W i 8 Ohm. Heller ikke nok, efter min mening.
For "kun" 700 kroner mere end DS2.0, kan du få DS4.0, der levere 400W i 4 Ohm. Det er vel ca. 200-300W i 8 Ohm, og nu er vi fremme.
Jeg mener helt klart at merprisen for DS4.0 er de ekstra kroner værd. Husk på at effekten bliver meget relevant, når du vil skrue op for volumen. Jo højere du vil spille, jo mere effekt skal du bruge. Og den Peerless har kun godt af mindst 200W (8 Ohm).
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan forresten til sammenligning skrive, at jeg selv bruger 600W RMS i 8 Ohm til én subwoofer. Det passer fint til mine to 10" basenheder.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
så du mener altså at SLS 12" vil tage skade af "kun" at spille med en DS1.2?
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ellers kan man evt. gå ned til en SLS 10", men så er spg. jo bare
om den kan levere bas, dybde, tør og kontant bas og det "hug" i
mellemgulvet som sls 12" kan give? og hvor mange liter skal det så have
i et lukket system?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal huske på, at det der ødelægger enhederne i en højttaler, er ikke mængden af Watt, men forvrængning. Jo færre Watt, jo tidligere indtræder forvrængning, og jo større er sandsynligheden for at brænde en enhed af, hvis man skruer op.
Det betyder; at jo flere Watt du har, jo mindre er sandsynligheden for at brænde en højttaler af.
(Der er selvfølgelig en øvre grænse for hvor højt man kan skrue op).
Det hjælper ikke at bruge 10" enheden, for den kan bruge samme mængde effekt, som 12" storebroderen.
12"'eren er klart det bedste valg.
Faktisk skal 10" have næsten samme størrelse kabinet som 12"'eren. Kan godt "nøjes" med 105-110 liter til 10" udgaven. De kan gå næsten lige dybt, og har fælles klang. Men 12" er mere fysisk grundet sin størrelse.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. men der er så det prob, at jeg ikke har så mange penge, sådan at jeg kan få en Hypex DS4.0  men er der ellers ikke andre alternativer til billigere penge?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man penge kan man få...
Et alternativ er at købe et løst effekttrin og et aktivt filter. Det burde kunne fås for ca. 2000-2500 kroner, men det er jo ikke markant billigere, og gør tingene noget mere indviklede.
Tror ikke man kan finde noget der er ret meget billigere end det.
Et alternativ er jo så den Jamo, som @kagemand linkede til. Der er ikke gain (BAS EQ) på, men det vil sikkert heller ikke blive nødvendig hvis du bruger en 12" SLS i 120 liter lukket.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. men ved bare ikke om de opgivne antal watt holder stik  så er lidt bange for at købe den, for hvis den så kun yder f.eks. 80 watt i 8ohm, så er vi jo lige langt..
|
| Til top |
|
| |