Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket display? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 September 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg går og pusler med ideen om at sætte et display i enten 3,5" eller 5,25"  hullet i mit Coolermaster ATC kabinet.

Jeg overvejer at købe dette http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&pr oducts_id=212 er der nogen af jer der kender det og ved hvor man kan få det i DK?

Eller evt dette http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=51 007&menu=dvd men kan det bruges i andre end Dign's egne kabenetter?

Har i forslag til displays som i synes jeg skal kigge på, så sig endelig til. Bemærk at WAF spiller en betydelig rolle, da HTPC'en står i stuen, jeg har desværre ikke et dedikeret rum :-( Der er dog klap på HTPC'en som displayet til daglig skal gemmes bag.

Ønskerne til displayet er at der kan stå oplysninger fra Foobar, winamp, Mediaplayer, TheaterTEK, Zoomplayer. Der skal også være integreret IR øje, og mulighed for tænd og sluk af HTPC'en. Er der andre ting der er behagelige at have stående i displayet, eller funktioner i har som must i jeres displys, som jeg ikke lige har tænkt på?

Mit OS er Win XP MCE 2005.

Mvh

Poul Kasing

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

syddk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har netop set en anmeldelse af Matrix Orbital MX6 i det tyske blad: Hardware Luxx 4/2005. Det skulle være godt og passer i 5 1/4" pladsen. Ser godt ud. Pris 109€

Se www.cosh.ag

Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 15 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger følgende display:

Displayet er et Crystalfontz 634XE USB LCD 20x4 External Enclosure  Pris incl. forsendelse og told ca. 1430 kr.
http://www.crystalfontz.com/products/634xe/index.html
Det kan kun købes via producenten.
Det kører så lav hastighed på usb så det i praksis kan placeres mere end 10 meter fra HTPC'en og dermed læses tydeligere.
Karakterstørrelsen er blandt de største på markedet og det understøtter de fleste eller alle de applikationer du nævner ovenfor.
På billedet ovenfor er det info fra Foobar2000 der vises og man kan også sætte den op til at være spektrumanalyser i de 2 nederste linier.
Man bruger Crystalcontrol2 til at sætte informationerne op i displayet og det tilhørende forum er mægtig behjælpeligt hvis man har brug for det:
http://www.crystalfontz.com/forum/forumdisplay.php?s=24d029f ea2577f083536df496c74a44a&forumid=20

Det har ikke indbygget ir-modtager men det kan klares med IRMan som kan købes herhjemme for små 200 kr.
og så evt. Girder som automatisering program til fjernbetjeningen.

Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej Sinobi

Det var faktisk inspiration fra din hjemmeside der gjorde at jeg ville ha et display. Dog vil jeg gerne have et der er bygget ind i HTPC'en og ikke står løst. Kan det du nævner bygges ind med lidt fingersnilde?

/Poul

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 15 September 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du tøffer lidt rundt på http://www.crystalfontz.com kan man få samme display til 5 1/4" med seriel eller usb interface.
Jeg valgte bare den externe fordi det er svært at læse displays på 4 meters afstand.
De har også andre displays hvis du vil have kun 2 linier eller også vil have knapper på.
Men husk at der løber 500-600 kr ovenpå prisen i fragt og told/moms i forhold til de priser de har på siten.

Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes