Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: S-video til projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har et problem med min nye InFocus SP4805: Jeg vil gerne tilslutte min Playstation 2 til projektoren, og har valgt at bruge et s-video kabel kontra composite som jeg plejer at bruge, da jeg har læst at det ville give et bedre billede. Måden jeg gør det på, er at jeg tager scartstikket fra PS 2'eren og sættet det i et hun/hun scartstik; (altså sådan et "sært" stik hvor der er plads til et scartstik i hver ende), og sætter endnu et scartstik i den anden ende. På dette er der så composite udtag til lyd (rød/hvid) og til billede (gul), og yderligere udtag til s-video. men når jeg vælger s-video og sætter det i projektoren er der ingen farver på. Jeg troede først at det var det nyindkøbte s-video kabel der var noget galt med, men kablet der fulgte med projektoren viser heller ingen farver. Og jeg mener også jeg har været inde i alle menuerne i projektoren. Bruger jeg komposite er der ingen problemer.

Er der nogle der kan hjælpe.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler stærkt på at det har noget med det at gøre men NTSC ved jeg kan forvolde et tilsvarende problem hvis brugt på et tv af ældre dato. Men det giver ikke umiddelbart nogen forklaring på din situation da projektoren uden problemer burde kunne tage den slags signal (og at du sikkert kører PAL).

Er det en brændt skive som at du forsøger dig med?

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Nej, skiven er original. Og den kører Pal; der står Pal60 på skærmen når jeg viser info om billedet. Og som jeg også skrev er der ingen problemer når jeg kører med compositekabel og bruger udtaget fra samme scartstik som s-video stikket sidder i. Jeg føler efterhånden at det måske er netop er s-video stikket der er noget galt med.
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes