Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: dårligt philips (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rafaltx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

hejsa

jeg har købt philips 42'' plasma til 14000 i bilka lækert menne jeg har lige set på tvt2 nyhederne philips plasma med 400 linjer er dårlige  kan i ikke vælge et  linket til et eller anet plasma til ca 15  til 20000 kr så er jeg glad mvh rafaltx

Til top Vis rafaltx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rafaltx Besøg rafaltx's Websted

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ikke forstået. Vil du så ud og købe et tv mere ?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Øhhh... Du burde sætte dig lidt mere ind i hvordan den fladskærme fungere. Opløsning er en ting, noget andet er hvordan scaleren behandler signalet, noget tredje er hvorvidt Tv'et har HDCP-decoder, noget fjerde er hvordan refresh raten gengives og jeg kunne blive ved. 
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Tro ikke på alt du høre. Er du selv tilfreds med billedet, så glem dog hvad andre mener,, især hvad du høre i div forbruger-programmer på tv. De aner sjældent hvad de selv taler om

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Nyere plasma, og helt sikkert dem der er "HD-Ready", de har da en noget større opløsning end 400 linier! Og LCD har somregel endnu flere...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Henrikt skrev:
Tro ikke på alt du høre. Er du selv tilfreds med billedet, så glem dog hvad andre mener,, især hvad du høre i div forbruger-programmer på tv. De aner sjældent hvad de selv taler om

En medarbejder fra Philips udtalte at han ikke selv ville købe den model som egentlig ikke er lavet til europæisk TV

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 11 September 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Henrikt skrev:

En medarbejder fra Philips udtalte at han ikke selv ville købe den model som egentlig ikke er lavet til europæisk TV

Så ikke selv programmet, så min kommentar var mere generelt ment.

Men selvfølgelig vil en person der arbejder inden for et bestemt fagområde, ikke købe bundmodellen inden for sit felt.

Hvad jeg mener er at man får for det meste hvad man betaler for. Hvis ellers manden selv er tilfreds med billedet på sin skærm, er det vel mindre vigtigt hvad andre "kloge" mennesker mener.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 11 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

rafaltx skrev:
jeg har købt philips 42'' plasma til 14000 i bilka lækert menne jeg har lige set på tvt2 nyhederne philips plasma med 400 linjer er dårlige  kan i ikke vælge et  linket til et eller anet plasma til ca 15  til 20000 kr så er jeg glad mvh rafaltx

Hvis du synes det er lækkert, hvad er problemet så?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 11 September 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

rafaltx skrev:

Hvis du synes det er lækkert, hvad er problemet så?

Jamen problemet er vel at selvom der er skrevet side op, og ned, om hvor vigtigt det er at "se sig for" i bogstavelig forstand, køber folk "i blinde", igen i bogstavelig forstand,og i den tro, at det billigste, giver det bedste billede .........endnu værre tror man mere på hvad (tv)reklamer og andre medier siger og mener, frem for at stole på, og ikke mindst glæde sig over , at man har købt et produkt som indfrier ens forventninger og behov.

Bond

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 September 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

I sidste ende er der kun en person som er ansvarlig for at et nyindkøbt tv eller andet produkt indfrier forventningerne....og det er jo såmænd køber selv

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

For at forstå den rette sammenhæng ang. linieantallet og hvem udtalelsen stammer fra, er nyheden her:

"Visse typer fladskærmsfjernsyn fra anerkendte producenter som Philips og Sony er så dårlige, at de ikke kan vise det danske tv-signal ordentligt, skriver Politiken.

Philips har et tilbud på en 42-tommer plasmaskærm for 12.999 kroner, men pro­duktchefen for Philips i Danmark, Kim Johansen, vil ikke anbefale, at man køber fjernsynet.

Vi er nødt til at have en "prisfighter" på markedet for at kunne hamle op med ikke-mærkevarer, siger Kim Johansen.

Plasmaskærmens opløsning på 480 vand­rette linjer er udviklet til det japan­ske og amerikanske marked, men er alt for lidt til pal-systemet i Danmark, der har 576 aktive linjer.

Sony har også 480 linjers skærme på det danske marked, men er ved at standse for salget."

Det burde vel sætte ekstra fokus på skærmene hvis man skulle se på det med kritiske øjne, for der er jo mange 480 liniers skærme derude. Spørgsmålet er bare, hvordan skal man i virkeligheden forholde sig til dem?

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

852x480 -Har det ikke været helt normalt for de fleste 42" plasmaér?

Er man nu begyndt at sige at det "ikke kan bruges"?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 12 September 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Henrikt skrev:
mufcdk1974 skrev:

Henrikt skrev:

Så ikke selv programmet, så min kommentar var mere generelt ment.

Men selvfølgelig vil en person der arbejder inden for et bestemt fagområde, ikke købe bundmodellen inden for sit felt.

Hvad jeg mener er at man får for det meste hvad man betaler for. Hvis ellers manden selv er tilfreds med billedet på sin skærm, er det vel mindre vigtigt hvad andre "kloge" mennesker mener.

Nu var det jo heller ikke et spørgsmål om han som privat person ville købe "bundmodellen", men at han ikke engang vil anbefale kommende kunder at købe den.

Ganske stor forskel i min verden og sikkert også hos salgschefen for Philips Danmark.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:
Jamen problemet er vel at selvom der er skrevet side op, og ned, om hvor vigtigt det er at "se sig for" i bogstavelig forstand, køber folk "i blinde", igen i bogstavelig forstand,og i den tro, at det billigste, giver det bedste billede .........endnu værre tror man mere på hvad (tv)reklamer og andre medier siger og mener, frem for at stole på, og ikke mindst glæde sig over , at man har købt et produkt som indfrier ens forventninger og behov.

Bond

Er det bedre at tro på at bare tv'et har 768 linier, så er det godt?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Det burde vel sætte ekstra fokus på skærmene hvis man skulle se på det med kritiske øjne, for der er jo mange 480 liniers skærme derude. Spørgsmålet er bare, hvordan skal man i virkeligheden forholde sig til dem?

Kigge på dem, velsagtens.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 15 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg synes produktchefen for Philips forspildte en fin chance for at gøre opmærksom på, at en fladskærms kvaliteter ikke nødvendigvis afhænger af panelets opløsning.

Det suverænt ringeste fladskærms-TV jeg nogensinde har set var et 32" "no-name"  med højopløseligt LCD panel med 1336*768pixels. Sortniveauet var en vittighed, kontrasten var helt til grin, men det værste var billedbehandligskredsløbet. Det var af en standard, som gjorde skærmen helt ubrugelig med hakkende bevægelser og "haler" efter alt som bevægede sig

Jeg kan nævne adskillige skærme med 848*480 panel, som jeg hellere vil eje.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 September 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Jeg synes produktchefen for Philips forspildte en fin chance for at gøre opmærksom på, at en fladskærms kvaliteter ikke nødvendigvis afhænger af panelets opløsning.

DET må man sige ja til!

perejvind skrev:
Det suverænt ringeste fladskærms-TV jeg nogensinde har set var et 32" "no-name"  med højopløseligt LCD panel med 1336*768pixels. Sortniveauet var en vittighed, kontrasten var helt til grin, men det værste var billedbehandligskredsløbet. Det var af en standard, som gjorde skærmen helt ubrugelig med hakkende bevægelser og "haler" efter alt som bevægede sig

Det store spørgsmål er så nu hvordan vi får dén information ud til den almindelige forbruger? (jeg har ikke råd til en TV2 reklame, så dén mulighed kan vi godt springe over... )

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at hvis folk er så dumme at de køber noget der ser så forfærdeligt ud, så er de altså selv ude om det.

Uanset hvilke argumenter en sælger måtte have, så ville man da aldrig vælge at købe noget som decideret leverer en dårlig ydelse der hvor det er fremvist.

Om ikke andet så kan man jo sige, at hvis forbrugeren ellers er tilfreds med det han/eller hun ser, så er det vel godt nok for ham eller hende.

Og så kan vi jo så komme med alle vores meninger om at det ikke er godt nok, men er jo ud fra hvad vi mener, og ikke dem der evt. køber det.

Præcis som raflatx har købt et plasma som han umiddelbart synes er lækkert, men som jeg måske var gået udenom.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes