Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mp3 afspiller? Hjælp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Skal til og have en ny mp3 afspiller, men hvilken? har 1500 kr godt og vel.

Der skal min. være 1-2 gb på den!

Håber på et godt og hurtigt svar..

På forhånd tak. Søren

Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville smuppe en Ipod Mini 4 GB til 1600. Den fungerer rigtig godt og lyden er fin fin. Desuden er finishen HELT i top. Virkelig klasser bedre end alt det andet plast skrammel der laves.

Skal den være mindre er der jo også Ipod Shuffle 1 GB. Jeg har dem begge og skifter lidt mellem dem, alt efter hvor meget habengut jeg gider/vil slæbe på.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Jeg ville smuppe en Ipod Mini 4 GB til 1600. Den fungerer rigtig godt og lyden er fin fin. Desuden er finishen HELT i top. Virkelig klasser bedre end alt det andet plast skrammel der laves.

Hvis du venter et par uger, kommer den nye Nano, der erstatter Mini'en på gaden, så mon det skulle være muligt at få en billig Mini til den tid?

Kig også efter iAudio og iRiver, der laver begge 1 GB afspillere i den gode den.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Se på Apple's iPod Nano, men jeg er mest til SONYs nye mp3 walkman's. Jeg har selv eget Apple's 1-3 gen. iPod, og må indrømme at SONY har overhalet dem på en del punkter. Men hvis du absolut SKAL HAVE en Apple, er der nok ingen vej udenom 'Nano'. Dog synes jeg selv, at lidt forandring er tiltrængt, men smag og behag :)
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Den ser da godt nok sej ud den Nano. Så må man håbe den lever op til designet og de lovende specifikationer.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Kan Sony's overhovedet klare andet end deres obskure Atrac3?

Engang var det sådan med sony's afspillere at alt skulle konverteres til Atrac3 (ved ikke om overførselsprogrammet selv gjorde det) med deraffølgende kvalitetstab. Ydermere kunne hvert nummer kun lægges over på afspilleren 3 gange. Må da håbe de har fået ændret disse tåbeligheder.

Jeg er selv rimelig glad for min iPod 3 gen, så længe den ikke skal drive mine Sennheiser hørebøffer, for der er udgangsspændingen for lille til den høje impedans.

Så jeg vil tilslutte mig de andre og sige iPod nano. Evt. en mini, men så skal den være billig (max 800-1000 kr. vil jeg sige), for modsat nano har den harddisk med hvad deraffølger højere strømforbrug og følsomhed for slag, stød mv. Og så er mini en udgået model med hvad deraffølger kortere supporteringstid (firmware opdateringer o.lign.).

EDIT:
Det kan absolut bedst betale sig at bestille iPod's på Apple's hjemmeside. Ved ikke hvad der går af EDB-priser, men de er DYRE OG TAGER STÆRK OVERPRIS for iPod's. Lægger man en besked hvor man skriver de tager kraftig overpris, forsvinder beskeden hurtigt

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Kan Sony's overhovedet klare andet end deres obskure Atrac3?

Engang var det sådan med sony's afspillere at alt skulle konverteres til Atrac3 (ved ikke om overførselsprogrammet selv gjorde det) med deraffølgende kvalitetstab. Ydermere kunne hvert nummer kun lægges over på afspilleren 3 gange. Må da håbe de har fået ændret disse tåbeligheder.

Jeg er selv rimelig glad for min iPod 3 gen, så længe den ikke skal drive mine Sennheiser hørebøffer, for der er udgangsspændingen for lille til den høje impedans.

Så jeg vil tilslutte mig de andre og sige iPod nano. Evt. en mini, men så skal den være billig (max 800-1000 kr. vil jeg sige), for modsat nano har den harddisk med hvad deraffølger højere strømforbrug og følsomhed for slag, stød mv. Og så er mini en udgået model med hvad deraffølger kortere supporteringstid (firmware opdateringer o.lign.).

EDIT:
Det kan absolut bedst betale sig at bestille iPod's på Apple's hjemmeside. Ved ikke hvad der går af EDB-priser, men de er DYRE OG TAGER STÆRK OVERPRIS for iPod's. Lægger man en besked hvor man skriver de tager kraftig overpris, forsvinder beskeden hurtigt

Ja Sony'en kan afspille MP3, WMA & ATRAC. Du har endda mulighed for at drag n' droppe nu. Desuden er deres copyright system også væk, så der er sket meget de sidste år! Men du har ret; Der er en del ting der skal rettes, men de er endelig på rette spor hos SONY. Jeg har selv været modstander af deres ATRAC format, men nu hvor jeg har vænnet til det, så er det ingen problem for mig. Det jeg savner hos iPod'en er bedre batteritider. Sølle 14 timer (på iPod Nano) er ALT for lidt, og det kan Apple gøre meget bedre. Sony's HD5 har 20GB, har indbygget "antischock" og en batteritid op til 40 timer!
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes