Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Aktive digitale delefiltre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg søger erfaringer med 3-vejs aktive digitale delefiltre.

Hvad er der evt. at sige til disse:

Alto Drive 3.4

Behringer UltraDrive Pro DCX2496
(Kender dog godt Behringeren, men hvordan ligger den kvalitetmæssigt i forhold til andre?)

Andre gode bud i prisklassen 1500-3000 kroner?

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Altoen virker som et spændende produkt.

Jeg har ellers kun hørt om navnet i forbindelse med car-fi, men det gør vel ikke produktet ringere ;-)

Behringer har jeg hørt meget godt om, men high-end bliver det vist aldrig - men jeg har ikke hørt den live - endnu

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har så kun erfaringer med Behringeren og de er endda begrænsede endnu, fordi mit setup er så nyt.

Det er sandt, at den næppe er high-end, men for mig er det meget væsentligere med fleksibiliteten og muligheden for at tilpassse filtrering, Eq, fase, polaritet, og tidsforskydning i min selvbyg-højttalere præcis til kabinettet, mit rum og min smag, end om det kan konkurrere med det ypperste.

På den måde kan man presse en fandens masse kvalitet ud af et ret billigt system.

Der skal bare tages højde for at der skal laves en del kabler der konverterer RCA til XLR og omvendt. Udgangskablerne bør endvidere forsynes med dæmpeled for at Behringerens kraftige udgangssignal ikke skal overstyre indgangen på den valgte forforstærker. Signalet kan dæmpes på Behringerens udgang, men det giver et forringet S/N forhold.

Alto'en minder umiddelbart meget om Behringeren. Den ser dog ud til at have lidt kraftigere processorer. Til gengæld har den så kun to indgange. Det kan være nok til de fleste. Jeg benytter dog alle tre indgange i Behringeren: Den digitale (A) til CD-afspilning for at holde signalet digtalt så længe som muligt, og de to andre analoge (B) og (C) til surroundalæggets front-signaler. Endvidere kommunikerer Alto tilsyneladende via MIDI-port, hvor Behringer styres via COM-porten. (RS 232)

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Alto'en bruger Burr Brown 20 bit A/D og 24 bit D/A converter, hvilket man jo kender fra HiFi verden.

Men rigtigt nok, Behringeren ser ud til at være en del mere fleksibel, med sine 3 indgange og RS-232 tilslutning.

Alto har en større model; Alto MaxiDrive 3.4, der tilsyneladende kan det samme som Behringeren, men så røg prisen også en del op - og ihvertfald for meget op til mig.

Jeg har ellers søgt en del, men kan ikke rigtigt finde andre kandidater (i prislejet).

Det lader til at Behringeren trækker det længste strå. Desværre er det ikke til at opdrive en model. Alle steder melder udsolgt, og laaaang ventetid, før der kommer nye.

MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kender kun Behringeren - men de lange leveringstider kunne jo tyde på at en ny model er på vej - måske ?

Jeg har haft Behringeren kørende i en aktiv tre vejs konfiguration i en tre måneds tid. Fleksibiliteten er fænomonal. Kombinere du det med et målesystem og de rette enheder kan du komme ret langt op af kvalitetsstigen - om det er high-end ?

Det er min erfaring at DCX´en lyder bedst via den digitale indgang og hvis du bruger en PC som signal kilde så lad PC´en klare opsampling til 96 KHz/24 bit.

Jeg har selv modificeret de analoge udgange på DCX´en og det giver et løft i kvaliteten. Endvidere findes der modifikationer af både den digitale indgang og Master klokken:

http://freerider.dyndns.org/anlage/Behringer-Input-Stage-E.h tm

og

http://www.esken.net/ergo/dcx2496_1.html

Jeg har dog ikke prøvet nogle af disse ( endnu)

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Det er netop også fleksibiliteten, der tiltalte mig ved den Behringer.

Det hele skulle kombineres med et målesystem, og gerne bruges fremover til de højttalerkonstruktioner jeg går igang med (at dømme på min hidtidige produktivitet, bliver det rigtigt mange).

Det er ikke målet at bruge den som endeligt filter, dertil vil jeg lave eget filter, der forhåbentlig skulle være helt i top.

Tak for linkene! Har godt set der er mange tips til forbedringer af Behringeren, hvilket virker lovende.

Det kunne se ud til, der reelt ikke er konkurrenter til Behringer UltraDrive, der kan erhverves for under 2000 kroner. Ikke engang når man går op i det dobbelte, eller højere, indkøbsbeløb, synes der at være konkurrenter.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes