Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&O Piratbilleder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

B&O har ladet vente på sig med nye produkter, og vi er mange som venter med spænding på det nye årskatalog 2006,der skulle komme i slutningen af denne måned.

Utålmodigheden og spændingen har været stor, så det er noget af en lettelse at se nogle af de helt nye produkter som de ser ud, selvom billederne er scannet.

Mobiltelefonen er desværre ikke med, selvom det den jeg nok er mest hook på, efter alle de rygter der er om den.

Ingen billeder bliver normalt offentliggjort fra B&O før den officielle lancering, så det er lidt af et scoop at de kan ses allerede nu, publiceret af en privat, med de rrigtige forbindelser.

Personligt synes jeg, at designmæssigt er det noget af det bedste B&O nogensinde har lavet, og det sagt af en inkarneret B&O samler.

Specielt den lille "køkkenradio"med  glæder jeg mig til at høre og røre ved, den er ihverfald fed at se på.

BeoLab 7.4 med centerhøjtaler kunne også være sjov at høre, når den kommer i forretningen.

Jeg bliver altså også nødt til at interresere mig for deres fjernsyn (hvilket jeg aldrig har gjort), for nu må de have alt hvad man kan forstille sig inden for flade  fjernsyn og talkombinationer og hvad ved jeg

Billederne findes på www.beoworld.co.uk der er en privat og helt uafhængig hjemmeside om B&O og dens produkter mm, under diskussions Forum.

Topic emnet (first new pics) bliver være svært at overse, det ligger nok i top de næste par dage.

I mellemtiden prøver jeg lige at finde ud, af hvordan jeg får flyttet et par billeder herover...

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Det er nemt at hente billederne ned - her er den lille radio .... FLOT!  (men mulighvis administrator vil brokke sig over størrelsen )

Foto er tilpasset af forummoderator

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Det er nemt at hente billederne ned - her er den lille radio .... FLOT!  (men mulighvis administrator vil brokke sig over størrelsen )

Det vil han, så hvorfor du ikke selv har tilpasset størrelsen på dem går over min forstand?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det var lige som jeg drømte op at det skulle vises for jer. 

Mange tak, Jan fordi du ikke har tilpasset køkkenradio til siden, så det bliver  helt umuligt at se detaljerne

UPS, EDIT: Adm har med ført kniv og tungen lige i munden, netop forminsket billedet, så der røg alle de lækre detaljerne, det så ellers fedt ud, som topbillede.

EDIT: detaljer kommer igen ved at dobbelklikke, tak til mr. Z

Den radio har jeg ligget og drømt om hele natten( blev kun til 6 timer, for nu sider jeg her igen)

Antennen kan køre op og ned ned, jeg tror ikke håndtaget kan drejes, eller også kan det? Den sorte ring i midten af panelet, er måske et drejehjul eller lysindikation  for valg. mon man skal trykke på teksten eller det sorte hjul. Fedt der ikke er knapper der samler støv.mon radioen kun har FM eller har den også DAB.

Sådan et billede stiller flere spørgsmål end det besvarer.. 

I denne lydverden bliver man aldrig helt tilfreds,. vel?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 15 September 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
janils skrev:

Det vil han, så hvorfor du ikke selv har tilpasset størrelsen på dem går over min forstand?

Tja, det er nok fordi det går over MIN forstand, hvordan jeg gør billederne mindre.

Desuden undrer det mig også noget at billeder hentet fra andre fora hvor der uden problemer er plads nok til dem skal formindskes (ødelægges) her på hfii4all. Billeder fra min egen hjemmeside er i forvejen formindsket så meget som jeg finder det forsvarligt og finder uden problemer plads på udenlandske fora. Alle har vel mindst en 17" skærm i dag og vel også en hurtig forbindelse, så jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at formindske billederne så meget. Måske det var på tide at ændre lidt i politikken ?

Dyllen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Bare lige til en opdatering! Billederne blev offentliggjort tidligere i denne uge! De er kopiret fra kataloget som er kommet ud til aktionærerne....

Til top Vis Dyllen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyllen Besøg Dyllen's Websted

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Ak ja,- endnu en bekræftigelse på,at  der er forskel på rig og fattig .

Offentligtgjort i bred forstand er det dog først blevet efter billederne er lagt på nettet, hvilket skete ved midnat igår/idag

Godt, at de trods alt vil glæde os andre, der må nøjes med årskataloget og drømmende ..

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Den nye linse højtaler er da blevet en del kønnere!
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

UPS, EDIT: Adm har med ført kniv og tungen lige i munden, netop forminsket billedet, så der røg alle de lækre detaljerne, det så ellers fedt ud, som topbillede.

Billederne er nu desværre blevet så hårdt komprimere, til at man ikke kan vurde noget somhelst, på et sagligt grundlag  Så hop et smut over på www.beoWorld.co.uk hvis du også vil kunne se hvad der står på knapperne...

Prøv at tryk billederne, så får du dem i fuld størrelse

janils skrev:

Tja, det er nok fordi det går over MIN forstand, hvordan jeg gør billederne mindre.

Desuden undrer det mig også noget at billeder hentet fra andre fora hvor der uden problemer er plads nok til dem skal formindskes (ødelægges) her på hfii4all. Billeder fra min egen hjemmeside er i forvejen formindsket så meget som jeg finder det forsvarligt og finder uden problemer plads på udenlandske fora. Alle har vel mindst en 17" skærm i dag og vel også en hurtig forbindelse, så jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at formindske billederne så meget. Måske det var på tide at ændre lidt i politikken ?

Prøv at sæt dig lidt ind i forum koderne

Grunden til restriktionen på billedestørrelse er for ikke at ødelægge designet på siden.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg ved ikke hvor pæn den lille radio er er. Jeg har lige fået en Beolit 500 i sort og alu (årgang 73), og den virker noget mere gennemarbejdet rent designmæssigt.

Lydmæssigt er Beolitten iøvrigt noget bedre end den Tivoli Audio model three vi også har.

Egentlig er det lidt synd med B&O, de har lavet så mange pæne ting der sagtens kan holde rent designmæssigt i dag. Men de skifter for et godt ord.

....OG SÅ ER DET JO EN SKANDALE AT DE IKKE GIDER LEVERE PICK-UPS TIL DE MANGE PLADESPILLERE MERE

Undskyld, men det synes jeg er at numserende ens kunder.
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

TubeJ skrev:
Tja, jeg ved ikke hvor pæn den lille radio er er. Jeg har lige fået en Beolit 500 i sort og alu (årgang 73), og den virker noget mere gennemarbejdet rent designmæssigt.

Lydmæssigt er Beolitten iøvrigt noget bedre end den Tivoli Audio model three vi også har.

Egentlig er det lidt synd med B&O, de har lavet så mange pæne ting der sagtens kan holde rent designmæssigt i dag. Men de skifter for et godt ord.

....OG SÅ ER DET JO EN SKANDALE AT DE IKKE GIDER LEVERE PICK-UPS TIL DE MANGE PLADESPILLERE MERE

Undskyld, men det synes jeg er at numserende ens kunder.

God kunst, viser sig ved at alle har en mening om den 

Iøvrigt er den ikke større end en liter mælk,  efter hvad der fortælles, håndtaget er af gummi eller har en gummioverflade. Antennen køre selv op og ned. Den sorte glatte ring (glas eller metal?)i midten er en berøringsfølsom plade hvor volume justeres (ligesom Beocenter2) Kan modtage SD kort, med dine lydfiler fra PCeren .Pris formentlig et sted mellem 4-6000 kroner

At din BeoLit er 23 år gammel og still going strong, viser holdbarheden af B&O design, folk vil enda betale godt for at eje en gammel Beolit, det til trods for en ældgammel teknologi, men som du siger, den lyder bedre end så meget andet..

Jeg tror faktisk at en del af kritikken, om den efter nogens mening dårlige lydkvalitet, stammer herfra.

Produkter som blev solgt for længe siden, men stadig virker fint og ser flot ud sammenlignes konstant med det allenyeste på markedet.

Et eksempel er flagskibet  Beosystem 7000 fra 1992, der dengang virkelig lød godt. men idag sammenlignes det salv samme anlæg med den nyste digitalteknolog fra andre aktørere på markedet, på trods af BeoSystemes trætte gamle komponenter.

Resultatet er naturligvis givet på forhånd ; Myten er skabt; B&O anlæg lyder forfærdeligt, hvilke altså er en sandhed med modifikationer.

B&O har i tidens løb præsteret at fremstille en hel del produkter der blev markedførende og derudover løbende modificeret til at kunne præstere det bedste, ligesom de også har fremstillet de mere ordinære produkter, hvor der måske ikke stilles så store krav til lydgengivelse.

Når du siger, at B&O skifter design for et godt ord, forstår jeg ikke lige hvad du mener. De formår netop at fremstille (kvalitets)produkter, der som min. skal holde 10 år før de udfases.

Et godt eksempel er f.eks pibehøjtaleren BeoLab 8000 som stadig sælger forrygende, men der kom på markedet  helt tilbage i 1992 (13 år) 

Den sidste nye model er iøvrigt forsynet med andre diskant enheder og andet delefilter) så der er stor lydmæssig forskel på dem, selvom de udvendigt er ens. (jævnfør myten jeg beskriver foroven )

(eller hvad med deres MX fjernsyn som så dagen lys i 1985 med modellen M20, og som først i 2005  er udfaset helt. (20 år) 

BeoSound 3000/3200 som de hedder idag, så faktisk dagens lys designmæssigt første gang i 1991 med BeoSound 2500 (14år)

Meget få virksomheder er i stand til at levere en vare i et design der holder så længe.

Iøvrigt vil B&O forsøge at lancere min. 1 nyt produkt om året  og den målsætning må man jo nok sige de lever fint op til, med et hav af fladskærme højtalere og hvad de ellers har lanceret de sidste par år.

Det er faktisk lidt overvældende,  hvad dette i realiteten meget lille firma har kunne præstere, og spec når man tænker tilbage til 1991/92, hvor B&O reelt var bankerot med et underskud på 150 millioner kroner og en gæld på det femdobbelte, uden udsigt til at situationen kunne ændres.

Dette skete på heldigvis ikke,(primært pga een person nemlig den nye  direktør  fra dengang; Anders Knutsen) og B&O er genopstået som en fugl Fønix.

Vi husker alle lanceringen af den frygtindgydende BeoLab 5 højtaler, der viste at B&O for alvor var på banen igen, klar til at tage kampen op mod de store aktørere på verdensmarkedet, og at B&O ikke kun var med for at deltage,-de ville være trendsættere, der satte dagsorden.

Den nærmest uhyggelige fortælling for kampen om overlevelse i et globaliseret marked, er beskrevet i bogen BREAKPOINT,  af erhversjounalist Per Thygensen Poulsen

Pick- ups til dine pladespiller er ikke noget problem.

Det er rigtigt at B&O ikke fremstiller dem mere og ikke har flere på lager, da den sidste pladespiller B&O fremstillede var en BeoGram 7000 i året 1996, dvs, næsten 10 år siden.

Till gengæld er der mange andre der fremstiller og renovere dem, i samme eller måske ligefrem bedre kvalitet.

Se f.eks dette link

http://www.sound-smith.com/cartridges/indexBeo.html

piano
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 16 September 2005 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Ups, nu vi snakker pirat kopiering, så har B&O ikke selv designet denne højttaler.

Så vidt det vides, så er dette design rent ud sagt stjålet.

Til top Vis piano's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piano

Dyllen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Lidt on den mælkekarton radio>> Jeg har set den med mine egne øjne og den er noget størrer end en mælkekarton. Uden at være for stor. Desuden er den ret let, så man kan slæbe den med rundt alle steder!!

piano>> Hvilken af højttalerne snakker du om???

Til top Vis Dyllen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyllen Besøg Dyllen's Websted

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

piano skrev:
Ups, nu vi snakker pirat kopiering, så har B&O ikke selv designet denne højttaler.

Så vidt det vides, så er dette design rent ud sagt stjålet.

Det bliver du nødt til at uddybe nærmere.. konkret og fyldestgørende så vi ikke skal hive orderne ud af dig, for at konstatere efter mange intesigende indlæg, at der ikke er fugls føde på din påstand.

En vandret diskant øverst på højtaleren i denne udformning har jeg f.eks aldrig set før hos andre, og indbygning af forstærkeren i selve højtaleren for at kompensere for størrelse er der meget få firmaer der benytter sig af.

Jeg skal dog være den første som giver en undskyld, hvis du på overbevisende måde kan dokumentere din teori.

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Dyllen skrev:

Lidt on den mælkekarton radio

Jeg har set den med mine egne øjne og den er noget størrer end en mælkekarton. Uden at være for stor.

Desuden er den ret let, så man kan slæbe den med rundt alle steder!!

Skal vi på den baggrund ikke gætte på, at de har brugt en ICE POWER forstærker.

Iøvrigt angives den til at være en mono radio, men det er formentlig også godt nok til til hvad den forventes at blive brugt til, køkken , soveværelse terrasse, værksted og lign, steder, men måske er der udgang til et sæt stereo hovedtelefoner 

Dyllen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke om den er i stereo eller om der er udgang til hovedtelefoner. Men jeg så at i bunden var der en lille kortlæser så man kan tage sin musik med på den! Og den skulle kunne holde batteri i cd. 12 timer! Så der er mulighed for en skovtur!!

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fået fingrene i B&O hovedkataloget før tid, og det må svagt antydes at være deres største katalog nogensinde,-en meget en kraftig og meget lækker sag på over 140 sider!, med nogle helt blændende kunstneriske fotografier, fra hele verden.

Ps. Der er sørme også en fyr fra Vejle, der invitere os indenfor i sit hjem

Man kan mene meget om B&O, men de laver nogle enestående luksuøse kataloger, der ikke overgås af andre, uanset branche!

Enorme private yacht, installeret med B&O, den helt nye luksusbil Audi A8, fuldstændig indpakket i B&O lyd,  hotelværelser proppet med B&O....

Joo,- de rige forstår at have det sjovt..

Dertil kommer de mange nyheder, f.eks det de kalder BeoPort, der gør dig istand til at høre internetradio og få adgang til alle musikfiler på computeren delt videre ud til alle rum i hjemmet.

- eller det nye BeoMedia1 der ved  via en meny på dit fjernsyn henter op til 80.000 billeder vidioklip eller musik-Cd`er ud til alle dine fjernsyn.

-og de påstår, at det skulle virke helt problemløst!

Dertil kommer de gennemgang af  tekniske og designmæssige højdepunkter igennem tiden (som vi i virkeligheden alle kan nikke genkendende til, når vi ser dem 

- indblik i de tekniske konstruktioner (bl.a.BeoLab5) og meget mere.

Der bliver nok at sætte sig ind i, i den kommende vinter, hvis man ikke skal gå helt i stå i den teknologiske udvikling..

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Sendt: 16 September 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#666666 size=1>At din BeoLit er 23 år gammel og still going strong, viser holdbarheden af B&O design, folk vil enda betale godt for at eje en gammel Beolit, det til trods for en ældgammel teknologi, men som du siger, den lyder bedre end så meget andet..

Jeg tror faktisk at en del af kritikken, om den efter nogens mening dårlige lydkvalitet, stammer herfra.

Det bliver nu 33 år. Og lyden er faktisk så god, at den kunne være i produktion endnu. Også mht. udseende.
Jeg tror faktisk du misforstod mig lidt. Nogle af de ting B&O har lavet burde faktisk slet ikke tages ud af produktion. Klassikere, du har selv nævnt nogle.

Mht. pickups har jeg engang læst at Ortofon var interesseret i at overtage produktionsværktøjerne for at lave dem, men B&O havde destrueret dem.
Det er jo ikke den almindelige Hr og fru Jensen der lige kender den biks i USA eller sender til retipning hos Van den Hul. De går ned i FONA, og så hjem og enten kassere deres pladesamling, eller ødelægger den med en slidt pick-up.
Jeg bryder mig ikke om den kundepleje. Men forretning er jo forretning.

Slut herfra, jeg trækker mig tilbage og nyder lyden af min vintage transistorradio.
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

TubeJ skrev:
BeoFan skrev:

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#666666 size=1>At din BeoLit er 23 år gammel og still going strong, viser holdbarheden af B&O design, folk vil enda betale godt for at eje en gammel Beolit, det til trods for en ældgammel teknologi, men som du siger, den lyder bedre end så meget andet..

Det bliver nu 33 år. Og lyden er faktisk så god, at den kunne være i produktion endnu. Også mht. udseende.
Jeg tror faktisk du misforstod mig lidt. Nogle af de ting B&O har lavet burde faktisk slet ikke tages ud af produktion. Klassikere, du har selv nævnt nogle.

Mht. pickups har jeg engang læst at Ortofon var interesseret i at overtage produktionsværktøjerne for at lave dem, men B&O havde destrueret dem.
Det er jo ikke den almindelige Hr og fru Jensen der lige kender den biks i USA eller sender til retipning hos Van den Hul. De går ned i FONA, og så hjem og enten kassere deres pladesamling, eller ødelægger den med en slidt pick-up.
Jeg bryder mig ikke om den kundepleje. Men forretning er jo forretning.

Slut herfra, jeg trækker mig tilbage og nyder lyden af min vintage transistorradio.

B&O's "parløb" med de danske møbelarkitekter m.v. stoppede for årtier siden. At de prøve at leve videre internationalt på fortiden bedrifter er en anden snak.

Flere af de gamle møbelfabrikker laver stadig gedigent håndværk (og renoverer gerne det de solgte for 30-40 år siden) til de danske hjem, det er B&O holdt op med for mange år siden.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Bjørn skrev

B&O's "parløb" med de danske møbelarkitekter m.v. stoppede for årtier siden. At de prøve at leve videre internationalt på fortiden bedrifter er en anden snak.

Flere af de gamle møbelfabrikker laver stadig gedigent håndværk (og renoverer gerne det de solgte for 30-40 år siden) til de danske hjem, det er B&O holdt op med for mange år siden.

Hvad mener du lidt mere præcist med det du skriver?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes