| Forfatter |
|
jan n Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så skete det endeligt .
Min ellers søde lille 2-årige datter gentog endnu engang sin klassiske entre ind i vor stue.... i ved døren bliver smækket op så'n her kommer jeg .
Igennem det sidste års tid har jeg forsøgt at lære hende at mine kære Dynaudio 3.3. står på SD fødder de fungerer optimalt lydmæssigt, men der er desværre en grænse for hvor kraftige slag de kan tåle.... krasj booom bang Resultatet er en masse smadret finér samt et par graverende huller i MDF pladen. Iøvrigt smadrede højtaleren også et par knytnæve store sten den landede ovenpå.
Det eneste positive ved denne hændelse er:
Punkt 1: Hun fik heldigvis ikke højtaleren over sig
Punkt 2: Nu kommer jeg aldrig af med dem og det passer mig fint da jeg stadig synes at det er de bedste højtalere til prisen
__________________ Rigtige mænd kører AMAZON!!!
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh shiii... Trist nok.. Men ja godt hun ikke fik den over sig.. Hva vil du så gøre nu med den smadret højttaler?
|
| Til top |
|
| |
jan n Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingenting jeg er desværre hverken Handyman eller millionær.... Hi fi er p.t. temmeligt nedprioriteret.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 04:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan n skrev:
|
Ja så skete det endeligt .
Min ellers søde lille 2-årige datter gentog endnu engang sin klassiske entre ind i vor stue.... i ved døren bliver smækket op så'n her kommer jeg .
Igennem det sidste års tid har jeg forsøgt at lære hende at mine kære Dynaudio 3.3. står på SD fødder de fungerer optimalt lydmæssigt, men der er desværre en grænse for hvor kraftige slag de kan tåle.... krasj booom bang Resultatet er en masse smadret finér samt et par graverende huller i MDF pladen. Iøvrigt smadrede højtaleren også et par knytnæve store sten den landede ovenpå.
Det eneste positive ved denne hændelse er:
Punkt 1: Hun fik heldigvis ikke højtaleren over sig
Punkt 2: Nu kommer jeg aldrig af med dem og det passer mig fint da jeg stadig synes at det er de bedste højtalere til prisen
|
|
|
AV AV AV AV
Gudskelov at hun ikke fik højttaleren over sig.
Dette er mit værste mareridt og den direkte årsag til hvorfor jeg ikke har SD Fødder under mine højttalere, selvom spikesne laver nogen resonanser. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv prøvet noget tilsvarende med mine hedengange Audiovector M3 - her var det bare en kat der var på spil istedet, men det gjorde stadig ondt langt ind i sjælen. Katten lever stadig idag, for jeg tænkte at nok var jeg sur, men katten kunne ikke huske det alligevel og det ville jo ikke ændre noget at smide den ud over altanen alligevel....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist historie, men man kan jo ikke skyde skylden på sin 2-årige datter. Hvad jeg ikke forstår, er hvorfor du ikke har sat en stop-klods umiddelbart før højtaleren? Det virker da dybt godnat.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal også huske at se mulighederne: køb et sæt til og så har du den helt rigtige centerhøjttaler  ...desuden har du en hel højttaler til hvis du skulle ødelægge noget i de tre andre.
|
| Til top |
|
| |
jan n Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
Trist historie, men man kan jo ikke skyde skylden på sin 2-årige datter. Hvad jeg ikke forstår, er hvorfor du ikke har sat en stop-klods umiddelbart før højtaleren? Det virker da dybt godnat.
Helt korrekt JBL Ti-5000, desværre er det en embedsbolig hvor vi ikke må ødelægge gulvet.... så får vi menighedsrådet på nakken !! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan: Det er da træls med så lækker en højtaler
Der kan jo ikke ske noget ved at ringe til fabrikken og høre dem om de
tilfældigvis har (eller kan lave) et nyt kabinet. Alternativt vil en
dygtig snedker kunne lave 2 flotte nye kabinetter for et yderst
rimeligt beløb.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ingen forsikring??? __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha - godt den ikke ramte den bette; det kunne da være gået grueligt galt. Min 10 mdr gamle er begyndt at prøve at rejse sig og jeg gruer for om hun får lænet sig op ad mine 1280'ere. Katten hopper i forvejen op på dem og det kan godt få dem til at vakle en del. Skal nok have fyldt sand i; dels påstås det jo at det giver bedre lyd, dels må det stabilisere dem lidt.
|
| Til top |
|
| |
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en lille bemærkning for at skåne dit næste sæt højtalere: der findes jo stopklodser som simpelthen bare lægges på gulvet, som vha sin vægt og friktion mod gulvet vil holde døren fra dine højtalere de skal ikke skrues ned i gulvet. __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
| Til top |
|
| |