| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde som kan fortælle mig hvilket program jeg skal bruge til at bryde kopisikringen på mine kopisikrede cd'er?
Jeg er hamrende ligeglad med om det er ulovligt, for jeg har betalt for mine cd'er og vil have lov til at kunne lave blandede cd'er til mig selv. Nu er det heldigvis ikke så mange kopisikrede cd'er jeg har (3-4 stykker højst), men det irriterer mig at jeg ikke kan bruge musikken fra disse cd'er når jeg laver cd'er til mig selv.
Jeg er iøvrigt færdig med at købe kopisikrede cd'er, så jeg håber ikke det breder sig alt for meget. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAC har klaret alle de spærringer jeg har fodret det med. Ind i mellem har det taget lidt tid, men besejret er de blevet
Og jeg giver dig ret, kopisikringer er til at lukke op og skide i
http://www.exactaudiocopy.de/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, det vil jeg prøve!
Jeg melder tilbage hvis det ikke virker. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
| Jeg er hamrende ligeglad med om det er ulovligt... |
|
|
Muligt, men HIFI4ALL.DK er altså ikke stedet hvor ulovligheder skal finde sted! Undlad venligst!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge loven er det lovligt at lave kopier af købte cd'er, så længe det er til eget brug. D.v.s. at du må lave en kopi til bilen, til sommerhuset, til garagen eller hvor du nu har lyst til.
Du må til gengæld ikke kopiere cd'en og forære kopien væk. Du må heller ikke give originalen væk og selv beholde kopien.
Men her har pladeselskaberne frataget dig retten til dette og det er en forringelse af produktet, men dette mærker man bestemt ikke på prisen. Altså er det pladeselskaber der overtræder loven. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer ikke. Som hovedregel har du ret, men der står i loven at
du ikke må bryde en kopisikring for eks. at kopiere en cd du har
købt. Hvis du lovligt vil lave kopier af dine egne cd'er må du lade
være med at købe kopibeskyttede skiver.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da gerne se sort på hvidt?
Hvor ser du det henne andet end på de kopisikrede cd'er? En ting er at de skriver det på cd'erne, men det er jo ikke ensbetydende med at det står i loven om ophavsret! __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Ifølge loven er det lovligt at lave kopier af
købte cd'er, så længe det er til eget brug. D.v.s. at du må lave en
kopi til bilen, til sommerhuset, til garagen eller hvor du nu har lyst
til.
Du må til gengæld ikke kopiere cd'en og forære kopien væk. Du må heller ikke give originalen væk og selv beholde kopien.
Men
her har pladeselskaberne frataget dig retten til dette og det er en
forringelse af produktet, men dette mærker man bestemt ikke på prisen. Altså er det pladeselskaber der overtræder loven. |
|
|
Nej nej nej - pladeselskaberne overtræder ikke loven. Moralsk har de
måske et problem, men det står rimeligt klart at du ikke må bryde en
kopisikring for at lave en digital kopi (fra www.infokiosk.dk):
Du må ikke:
• Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien af andre • Kopiere en original cd/dvd, du har lånt af en ven eller på biblioteket • Kopiere en original dvd, du har lejet i en videobutik • Kopiere materiale hentet på nettet, når materialet er lagt ud uden rettighedshaverens tilladelse • Udlåne, bytte eller sælge en kopi af en cd/dvd – eller forære den væk • Sende en digital kopi via e-mail • Afspille en kopi af en cd/dvd offentligt • Bryde en kopispærring for at kopiere cd’en eller dvd’en Du må gerne:
• Kopiere materiale, som rettighedshaveren har givet tilladelse til at kopiere • Kopiere en cd og spille den hjemme eller til en privat fest – også hos andre • Kopiere en cd og lytte til den på dit arbejde, i skolen osv. • Kopiere en cd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller • Kopiere en dvd til brug på en anden dvd-afspiller, fx hjemme eller i sommerhuset • Kopiere en cd/dvd, du har lånt, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx kopiering på video- og kassettebånd) • Optage musik fra radioen og film fra fjernsynet • Bryde en regionskode på en dvd
Du må gerne lave en analog kopi - måske du har en båndoptager 
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være rigtigt at man bare skal holde "shift" inde når man har puttet CD'en i maskinen, eller har de grejet den? Den burde ellers forhindre at sikringsprogrammet startede når man satte den i.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en båndoptager, ja!
Iøvrigt er det noget pjat, for den plade det drejer sig om, er Tim Christensen's Honey burst - men den kan også købes på vinyl uden kopisikring! __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Det vil jeg da gerne se sort på hvidt?
Hvor ser du det henne andet end på de kopisikrede cd'er?En ting
er at de skriver det på cd'erne, men det er jo ikke ensbetydende
med at det står i loven om ophavsret! |
|
|
Det står i lov om ophavsret §11 stk. 3 subsidiært §75c
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak!
Så må jeg heller holde mig til loven! __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rip skidtet med eks itunes eller easy cd-da extractor.
jeg har rippet mine egne cd'er inden loven blev revideret (og det dermed blev gjort ulovligt). men jeg er helt enig i at det er hul i hovedet at man ikke må bryde en kopisikring på sin egen cd.
du kan få bødestraf (§78) men jeg tvivler på at en dommer vil idømme dig den straf, plus de sagsomkostninger der vil være... desuden vil man aldrig føre en sag for 3-4 cd'er (de har for travlt med alle de der pirat typer)
det er lidt som at gå over for rødt lys, det er kun ulovligt hvis det bliver opdaget.. næsten da... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er hul i hovedet!
Jeg har 1.200 originale cd'er og måske 5 kopier, da jeg foretrækker den ægte vare! De kopier jeg har, skal alle skiftes ud med de originale, men da jeg ikke var sikker på om det var noget for mig, fik jeg kopier af vennerne, så jeg kunne finde ud af det. Jeg går ikke ind for pirateri, og selvom jeg har lagt det meste af min musik ned på pc'en (for nemhedens skyld) er jeg ikke med på nogen 'dele' web-sider. Men at jeg ikke kan lægge mine Tim Christensen og Lighthouse Family cd'er ned på min pc, irriterer mig, når jeg har købt og betalt dem.
Jeg bruger iTunes, men den vil ikke tage dem, da cd'erne åbner deres egne afspiller. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kopisikerede cd´er overholder ikke cd standarden og må ikke kaldes for en cd. Jeg har ikke nogen kopisikerede cd´er men har i set cd logoet på de kopisikerede cd´er. ?
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Silent Knight
Åh nej, nu har du vil forhåbentlig ikke fået installeret nogle de de specielle drivere sådanne kan finde på at installere!
Jeg fik på et tidspunkt smadret en XP installation. Jeg kunne ikke
finde ud af at afinstallere driverne, så resultatet blev en
ominstallation  
Hold shift nede når CD'en sættes i eller slå autostart permanent fra
(brug google). Og under ingen omstændigheder dobbeltklik på CD'en (så
starter programmet) Vil du åbne og se hvad der ligger, så højreklik og
vælg open (IKKE autostart!)
Derudover, så kræver en succesfuld ripning at du har et godt drev,
ellers kommer der en del små "kliks" grundet de "usynlige ridser" de
har lagt på CD'erne som led i "kopisikringen". F.eks. ripper mit Asus
DVD drev til UG med kryds og slange, mens min brænder laver kliks.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et helt andet problem er kopisikrede CD'er med HDCD kodning - der går det helt galt for de fleste afspillere. HDCD indikatoren blinker som en sindsyg og man må som forbruger undre sig over om man overhovedet får hvad man har betalt for. Det kræver jo en ikke kodet version at sammenligne med !
Jeg synes at musik branchen generelt har et problem idet de generer dem som køber deres produkter i et forsøg på at ramme dem der ikke gør det.
Ice __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min datters discman kunne ikke æde den kopisikrede Honeyburst, så jeg måtte lave en kopi med Nero, uden problemer.
Men selv køber jeg ikke kopisikrede discs. Sker det ved en fejl, returneres de, med en reprimande om at jeg ikke blev oplyst om at jeg blev prakket et mangelfuldt produkt på. De må IKKE kaldes eller sælges som CD´er - selvom Philips´s og Sony´s patent er udløbet, fastholder Philips at de har rettighederne til "CD"-betegnelsen, og det kræver at produktet lever op til "red book" standarden. Og det gør kopisikrede discs IKKE.
Og som der står, er det vigtigt at slå autorun fra, hvis man ikke vil have al mulig driverskrammel ind på disken.
Det er rigtigt, at man ikke må kopiere kopisikrede discs. Det har en stærk musiklobby fået indført. De har ingen problemer med at ødelægge CD-standarden. Føj.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der vitterligt er en bestemmelse, der forbyder at man laver kopier til eget brug af lovligt indkøbt software, overskrider det i dén grad min fatteevne
Hvor i ligger fornuften? Hvad er argumentationen?
Kan nogen henvise til en tekst/passus, der ligger til grund for beslutningen om at kriminalisere fri omgang med privat ejendom, når dette på ingen måde er til skade/fare for andre? Hvad er det helt præcist jeg, som ejer, ikke har fuld råderet over ved en kopisikret "cd", i forhold til en redbook cd?
Medmindre der findes en fornuftig forklaring, som er til flertallets bedste, er der kun ét at gøre: Så mange som overhovedet muligt, bryder den absurditet så ofte og så åbentlyst som muligt. Udelukkende med det formål, at vække en lovgivende instans, der øjensynligt snorksover. Paragrafferne er før blevet ændret ved den fremgangsmåde.
NB. Kære admins. Ovenstående er kun min personlige holdning, og selvfølgelig ikke en opfordring til andre om at begå ulovligheder.... Tror jeg
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis CD'erne skal på PCén kan den nye Windows Media Player fint bruges, den æder tilsyneladende alt råt.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |