| Forfatter |
|
martinbr Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg skal ud og købe mig et fladskærms tv, men der er jo så mange at vælge imellem at jeg bliver helt rundforvirret. Jeg aner ikke helt hvad jeg skal kigge efter, og hvad man skal passe på.
Kravene til tv'et er bare minimum 28", 16:9/WS format, og så skal det være billigt. Jeg har gået og luret lidt på alle de tilbud der er i Bilka, Føtex osv. Der kan man jo få et 32" til 7500.- Jeg har også kigget på det her : http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=140611
Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig, og det ville være perfekt hvis der er endda kom nogle konkrete forslag til tv som eg kunne købe,'
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
C.Eastwood Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt...
Jeg står med præsis det samme problem som dig. Skal købe en fladskærm, men ved krans om det! Jeg ville også have indrykket en lille forespørgsel herinde, men hvis ikke der bliver svaret på din, bliver der nok heller ikke på min....
Jeg har kigget på LG og medion. De er til at betale og har vist ok specs., men jeg aner ikke om de er gode. Udover dem har jeg også overvejet Samsung LE26R51B. Det har jeg hørt godt om.
Hvis der er nogen der sidder inde med viden de vil dele så fyr endelig løs. Vil også gerne vide om den der Videoseven V7 LTV30C er helt i skoven. Har forresten set at 26 tommer udgaven sælges i computercity. Man kunne jo gå ned og kigge på den. Kunne måske give en ide om 30" udgaven.
|
| Til top |
|
| |
martinbr Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Clint :-)
Ja det ville rart med noget feedback, men det ser ikke ud som om vi får meget hjælp 
Det var dog meget rart at du havde nogle alternativer, dem kigger jeg lige på.
Jeg har iøvrigt også oprettet en tråd på hol : http://hol.dk/traad.asp?fID=0&tID=296859 det kan være der kommer lidt mere respons i den.
Og sig endelig til hvis du finder ud af noget.
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er umiddelbart svært at råde til køb af et LCD TV da der er mange faktore som spiller ind, men personligt syntes jeg der er for få tilslutnings muligheder på Videoseven V7 LTV30C som er nævnt, og meget væsentligt er 16ms responstid også for lang tid.
Men prøv selv og se de forskellige TV i aktion, det er trods alt det bedste, da vi alle ser meget forskeligt på tingene.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
C.Eastwood Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin.
Jeg forhørte mig lidt omkring og kom frem til at LG 26LX2R skulle være et godt bud på noget kvali-tv. Det er "kun" 26", jeg har ikke bruge for mere og specs er gode.
Fandt et LG RZ 26LX2R i Tyskland til 7200. Kan ikke finde ud af hvad RZ betyder, men kan se på specs at det har bedre kontrast end LG 26LX2R. Problemet er bare at de ikke sender til DK. Jeg skrev og spurgte. Jeg ved ikke om det kan omgås på nogen måde. Hvis det kan til rimelige penge, er det mit nye tv...
Jeg fandt det på http://www.netonnet.de/item.asp?iid=66420&sid=1003485&am p;SpaceCode=SectionRow2Left
Du kan jo kigge på det hvis du gider.
Mvh. C.Eastwood
|
| Til top |
|
| |
Tage Nallau Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som Kiro skriver er der mange faktore som spiller ind når der skal vælges fladskærms-tv. Men alligevel vil jeg komme med nogle faktore som du burde overveje.
Har fladskærm HDMI? Et nyt billede signal som komme i år. 2006.
Hvad skal det tilsluttes? Dvd, Pc, eller bare antene signal.
Som C.Eastwood skrive "Udover dem har jeg også overvejet Samsung LE26R51B. Det har jeg hørt godt om."
Har selv Samsungen med i 32"  og det er et lækkert tv og billede stå rigtig flot.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
martinbr
Lidt efter trådene her og erfaringerne.
Jeg tror du gør det bedste hvis du handler hos en traditionel radio / TV forhandler med service og mulighed for hjælp. Det gælder mere med disse fladskærme, idet der viser sig at være lidt problemer med firmware og setup, den service kan du bedre få hos en forhandler. Det kan være besnærende at handle f.eks. hos Aldi, hvor en del også synes at have gjort en god handel. Men igen erfaringen her fra trådene - man kan bedre købe PCen eller andet elektronik hos Aldi, men fladskærme er under stadig forbedring og udvikling samt til tider besværlige.
Så køb hos en forhandler og undgå supermarkeder, du kan evt. gå efter noget Samsung, så går du ikke helt galt i byen. Men der er da også andre gode mærker, men Samsung er et anerkendt mærke globalt og erfaringsvis godt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første: Lad være at se jer blinde på specifikationer. Tag ud og se tv'et i aktion.
For det andet: Søg i dette forum efter erfaringer. Der skulle findes en del. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan forresten varmt anbefale Medion's 30".
Tilslutninger: scart, vga og dvi som de væsentligste. Gedigent billede, ingen problemer med ghosting herfra.
Hvis i bl.a. skal bruge det sammen med ex. PC også, så er der mulighed for at sende signalet i tv'ets native opløsning, da denne er 1280x768. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |