| Forfatter |
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er Pt. ved at samle en htpc...ja jeg sidder faktisk ved den og skriver nu 
Hardware er som følger
Kabinet : Silverstone 14m ( 2 x 80 mm papst kabinetblæsere) Passivkølet Thermaltake PSU
MB MSI 8kn
1 gb Geil
6600GT hvor jeg egentlig havde tænkt passiv køling (har købt det) men det fylder utrolig meget, tror det fyldte 2 pci slots...Så jeg byttede rundt på blæserne på det nye og mit gamle gfx.
Edit: gfx er nu passivt kølet men blir megavarmt. Next: vandkøling.
AMD 3000+ med passiv køling
M-audio revo 7.1 lydkort
Har en original XP (ikke MCE) i posten og regner med at bruge mediaportal, fordi jeg der kan bruge
Edit: XP med mediaportal som frontend.
Firewire DVB-S kort med CI mht. Canal digital
Hauppauge 1300 hybrid dvb-t / analog tvkort
ADSL 2Mb
Jeg har lidt knas med at få installeret M-audio'en, men tror mest det hænger sammen med min ikke helt originale xp, som eksperimenterer med...Håber jeg.
Skal nok få kastet nogle billeder på, men har pt ikke nogen kortlæser.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har problemer med driverne til din M-Audio, så gå ind på deres hjemmeside og hent de nyeste. Det kan nu også anbefales, selvom du kan få driverne på cd'en til at virke. Alt Hardware bør køre med de nyeste drivere.
Det ser ellers ud til at være en ganske fin spand du har fået samlet dig der. Og rart at se man ikke er den eneste der bruger Silverstone. 
Kortlæser behøver ikke at være dyr. Købte min egen i Bilka til 60kr, og den læser 8 forskellige slags. De havde også en der læste 6 forskellige til 200kr, så du kan godt se at valget var svært. 
Men glæder mig meget til at høre hvordan det går. Er nemlig selv igang med at bygge min htpc op i mit Silverstone 10M, og har nemlig også tænkt mig at bruge Media Portal. Vi kunne jo evt veksle et par ideer som det hele skrider frem.
Men held og lykke med projektet.
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Nagash.
Jeg har de nyeste drivers, de gør ingen forskel. Det er noget med XP: "the required section is not found in the inf" ??? Den skriver det samme når jeg prøver at installere onboard ac97...
Kortlæseren har jeg, bare ikke fået den sat til denne her maskine...
havde foriøvrigt tænkt mig en Hauppauge 500 på et senere tidspunkt.
Har foriørigt også et trådløst tastatur+mus i posten sammen med xp'en.
Kan man ikke købe løse dvi stik man evt. kan lodde/crimpe eller lignende. Jeg skal have trukket kablet i væggen fra pc til skærm...Jeg har ledt forgæves.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at spørge i anden tråd, men prøver alligevel her også.
Nu hvor jeg kan se at i også bruger eller har tænkt jer at benytte MediaPortal - ved i så om MCE keyboardet understøttes i MediaPortal?
Keyboardet siges at kun understøtte MCE 2005, men da jeg kan se at MediaPortal understøtter MCE 2005 fjernbetjeningen, kunne man jo have forhåbninger om keyboardet også.
Ellers syntes jeg at MediaPortal's og ProjektX, er det ultimative skin for et media center............ Der ser MCE helt amatøragtig ud i forhold til.
Men en alvorlig streg i regnskabet, hvis MCE keyboardet ikke understøttes, da jeg ser dette keyboard som et must, hvis man vil have en funktiondygtig HTPC..... Jeg kan i hvert fald ikke finde noget tilsvarende. Men der kommer jo nok en masse frem senere på året.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke 100% sikkert at alle tastaturets funktioner virker til MP, men funktionerne som almindeligt tastatur og mus-funktionen burde nu virke. Og mon ikke det er et spørgsmål om tid før der er en gut der laver et plugin til MP... Men hvis der nogen der kender mere til det, så sig endelig til, for jeg har selv tænkt på at få fat i det tastatur. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken køler du bruger til din AMD 3000+
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Er Pt. ved at samle en htpc...ja jeg sidder faktisk ved den og skriver nu 
Hardware er som følger
Kabinet : Silverstone 14m (92+ 2 x 60 mm standard blæsere.)
Passivkølet Thermaltake PSU
MB MSI 8kn
512 mb Geil
6600GT hvor jeg egentlig havde tænkt passiv køling (har købt det) men det fylder utrolig meget, tror det fyldte 2 pci slots...Så jeg byttede rundt på blæserne på det nye og mit gamle gfx.
AMD 3000+ med passiv køling
M-audio revo 7.1 lydkort
Har en original XP (ikke MCE) i posten og regner med at bruge mediaportal, fordi jeg der kan bruge
Firewire DVB-S kort med CI mht. Canal digital
ADSL 2Mb
Jeg har lidt knas med at få installeret M-audio'en, men tror mest det hænger sammen med min ikke helt originale xp, som eksperimenterer med...Håber jeg.
Skal nok få kastet nogle billeder på, men har pt ikke nogen kortlæser.
mvh. Per.
|
|
|
Pas på med alt det passiv køling! Det er vigtigt, at have noget luft cirkulation i kabinettet.
Passiv PSU køling er noget man kun bør bruge, hvis man har vandkøling.
Skal du virkeligt bruge så mange PCI slots, at du ikke havde plads til passivt kølet 6600GT??? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvorfor er det lige at passiv psu = vandkølet system?
Min cpu-køler er fra Thermaltake, ligesom psu. Det er tilfældigt at det blev fra Thermaltake både kølere og psu...
Thermaltaken hedder vist sonictower. cpu er 51-52 under load og 36-37 idle.
Hvilke lydsvage blæsere til kabinetter skal man bruge; 60 og 92 mm?
De mange pcislots ser ud til at blive overdrivelse...Købte jo et firewire dvb-satkort.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gt6600 har i forvejen problemer med varme fra "fabrikken" så pas på med
at skifte køler til en dårligere ellers står du pludselig uden graffik
kort
__________________ -Zaffa
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu kører maskinen, dog med et par probs:
Nogle gange siger lyden "fssssstttt" og kort herefter nogle ordentlige knald i ht, hele vejen rundt. Det er kun under surround og både under MP og WMP. Jeg kører med ffdsshow audiodecoder, kunne ikke få nvidia til at virke under MP. Findes der 7,1 softdecoder, som ikke koster det samme som et creative kort med hardwaredecodning?
Har også lidt varmeproblemer, regner med at skrabe sammen til vandkølet også psu..., men det koster jo lige 3kkr, hvis det slår til...
mvh. Per.
hov, glemte lige, kører nu med hauppauge hvr-1300 hybrid kort og 1gb ram.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu kører den. Lyden er rigtig god, nok det bedste jeg har haft...Billedet er rimeligt godt, jeg synes det svinger lidt. Der er ofte noget liv i baggrunden, sådan noget mpeg støj, men jeg kører jo også s-vhs til billedrørstv, måske dvi og fladskærm ændrer på det?
Mediaportal har haft lidt probs. med tv-delen men pt. kører det rigtig godt. Jeg har investeret i mce remote og den kan sagtens implementeres i en alm. xp. Jeg eksperimenterer lidt med ir-blasterne til at styre min viasat receiver. Med tiden vil jeg gerne erstatte den med et sat kort og dragoncams. Kommer tid kommer råd.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det er længe siden at jeg har skrevet i tråden, men nu har jeg så småt planer om at bygge pc'en voldsomt om. Jeg har tænkt mig at kombinere min nuværende htpc + effektblok + centerht til ét stort møbel. Det skal ligne en form for møbel/reol, dvs. 3 fag á 50 cm bredde, 35 cm dybde og ca. 70 cm høje. Jeg vil så bruge dét venstre fag til amp, det midterste til centerht og det højre til pc'en. Det skal hænge på væggen evt. med nogle sokkelben under.
Planen er at jeg vil lave noget diy heatpipe-løsning a lá den hér:
http://www.silentpcreview.com/article114-page1.html
Man kan købe heatpipes mv på www.conrad.com søg på heatpipe under bauteile.
Det bliver først i det nye år, formt. først hen over sommere, idet den financielle status pt. er helt i bund. Men derfor kan man jo godt begynde at planlægge. Se iøvrigt min center og forstærker her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15138&K W=center
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14836&K W=pulse&PN=0&TPN=8
Ville være glad hvis folk der har kendskab til lignende diy-heatpipeløsninger, som ovennævnte ville smide links her i tråden. Som udgangspunkt er m-cubes HFX løsninger ikke interessante. Hvis der er nogen der er bekendt med en nem måde at lave eller få lavet nogle kølehoveder til gpu/cpu i kobber, så link venligst her.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen der ved hvordan man lodder/svejser heatpipes fast til en heatsink. Jeg har set at condor fra Aerocase er loddet på heatsink og ville selv gøre dette, hvis det kan lade sig gøre?
Jeg har en god/dyr loddestation, men skal man bruge andet?
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste heatpipes skal bare have kontakt med heatsinken....Min Zalman gfxkøler er klemt fast via skruer og den køler ok....så lodning er ikke en nødvendighed....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |