Hallucinationer – det er altså slemt det her – må gøre noget - jeg må skifte til trøstløse højttalere, og i stedet for at lytte musik bliver jeg som andre cd folk nød til at lytte efter fejl og manglende dynamit på pladerne, lidt fornøjelse skal man jo have. Man kan nøjs med 3 cd’er en med bund – en med mellemgulv og en med skærende diskant.
Jeg må have skiftet ud i andlægget, og jeg kan vist lige så godt se at få købt Makrellen i Paris – en type musik som kun burde spilles på et Denver Extreme / NO anlæg, men som tilsyneladene altid havner i et Krall anlæg. Måske er rap det rigtige foder til andlægget?
.
Begynder at forstå ønsket om farvelade i kablerne når nu musikken er som den er på cd. Har bestilt 2x2m NO valhalla, 2x2m MIT Oracle og 2x2m AQ pyton. Slangerne bliver kogt hele weekenden så jeg kan sætte noget snask til de trødløse.
I spinnetråden kører Zaka og Vinylklanen løs med det ene vilde skud efter det andet – men jeg kan ikke spinde. Kun katten spinner her. Tag hensyn Folks
.
Det varer ??? uger endnu.
Elektronisk fodlænke når Lady Steelhead engang har fået en ekstra indgang ville være Paradisum, har desværre ikke kørekort, hvordan kan man så få ordre til at blive hjemme og spille plader?.
Well – den digitale katastrofe fortsætter, og uanset hvor mange millioner man putter i anlægget er det en ringe løsning, og den bliver aldrig god nok. Jeg har faktisk ment at man godt kunne nøjes med cd – det kan man ikke hvis man kan lide musik – det ved jeg nu! En gammelt slidt, ridset, snavset mono plade indeholder flere vitaminer end audiophil digital fast food, for 1. gang i godt 2 år savner jeg Linn LP12 - den var alligevel nemt god nok.
Hvis man tror det bliver bedre med DVD og SACD bliver man kun fattigere. Musik (god musik) er ikke kulørte lamper, det er faktisk noget essentielt og kan ind i mellem være kunst.
Vinyl indtager den ubestridte eneste måde god musik kan gengives på.
http://www.musicangle.com/feat.php?id=106
Positive overhovedet – hm., der er meget mere tid til andet end musik. Jeg kan neddrosle anlægget betydeligt og få flere penge til kedsommelige tingeling. Måske få G/S til at lave et Arnbitter kursus, så man kunne blive en effektiv alkoholiker, behøver nu ingen skærebrænder, sætter bare en cd på.
PS: Er uden vinyl pt. - hvis nogen ku være i tvivle.