| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt en Pink Triangle "plov" med SME3 arm og Rega Elys pick-up for 3500kr. Nogen der kender den? Er den pengene værd? Jeg har ikke mulighed for "prøvelyt", inden køb. Nuværende "plov": Rega3 med DL 110. Vil PTen spille bedre?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt godt om Pink Trangle pladespillerne, men jeg har ikke selv hørt dem, men til den pris incl SME3 arm kan det jo aldrig gå helt galt.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej finn53
Jeg kender en del til Pink Triangle, og med fare for mit liv vil jeg mene at et velfungerende PT værk er klasser bedre en alle Rega3 modellerne, men dette er selvfølgelig kun min holdning. PT er på mange måder et teknisk avanceret værk, og jeg vil mene at du skal gennemgå værket før et evt. køb. Det er endvidere set i mange forskellige versioner, AC / DC motor, og med uden batt. drift..... .
Hvor vidt det tilbudte set-up vil spille bedre en dit nuværende kan jeg selvfølgelig ikke svare dig på. Kender ikke Elys pick-up'en, og ved ikke hvilken SME arm der her er tale om?
Købet kunne være et godt udgangspunkt for en super pladespiller med f.eks. en Helius tonearm og en god MC pick-up.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som Pink Trinagle Anniversary
http://home.c2i.net/jantoresvart/turntables/anniversary.jpg
Det er en fremragende pladespiller. Nej, formidabel! Væsentlig bedre end Rega 3. Indiskutabelt. Pink Triangle er (var) jo High End.
På højde (mindst) med ellers hædersungne Linn SONDEK LP12.
I øvrig helt enig med Pink. Sørg lige for at tjekke den.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Triangle er ( rigtigt sat op ) med specielt den fremragende
mellemtone , i stand til at overføre musikken til lytteren, så at
emotionerne kommer op i en.... nogle gange så at tårerne triller 
Husk at tjekke standen, da Pink Triangle modellerne ef-
terhånden har nogle dage på bagen...
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg er overbevist. Jeg kører til Flensborg og henter den på fredag. Jeg vender tilbage med lytterapport, så snart jeg har fået hørt den godt igennem.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil jeg se frem til __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
enfant Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et lille kuriosum skal du vide at konstruktøren af pink triangle netop har startet et
nyt firma som skal fremstille grammofoner og give support til pink triangle ejere samt
give mulighed for opgraderinger.
Med venlig hils
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige fået lyttet en times tid på Pink Trianglen. Først og fremmest: sikke en mellemtone. Hele mellemtoneområdet gengives så suverænt, så man tror det er løgn. Maria Callas her aldrig lydt så godt, som på denne "plov"". Det samme gælder Lisa Ekdahl (sammen med Monica Zetterlund) og Ella Fitzgerald. Helt utrolig "ro" i mellemtonen. Bedre kontrol i bassen, og mere "letvægts" diskantgengivelse. Men, Mellemtoneområdet: overstråler alt andet.
Jeg er ikke så god til tysk, men mener at sælger sagde den er opdateret med en Origin motor og tilhørende strømforsyning. Indtil videre er jeg MEGA-tilfreds med handelen. Rega3 kan gå hjem og lægge sig. Helt udenfor ssammenligning!
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej finn52
Dejligt du også kan høre at Pink Triangle er guds gave til vinylfolket
Egentlig en sjov tanke, at et værk med en totalvægt på under 5 kg, og med en let tallerken kan lyde så godt.... .
Tillykke med din PINK.... , fra PINK
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået sat en væghylde op til "ploven", hvilket er et MUST for denne "letvægter". Bassen blev betydeligt forbedret af dette tweak.
Jeg har hørt det meste af min LP-samling igennem, og bliver hele tiden overrasket over alle de detaljer, jeg ikke har bemærket før. Især korværker som Faure´s "Requiem" og Orff´s "Carmina Burana" lyder så meget bedre, end jeg før har hørt.
Jeg har vekslet lidt mellem Elys og DL110 pick-up´erne, og de har hver deres forcer. DL110´eren er nok den mest alsidige, men Elysen har sine fordele, især i bassen. Skyldes det, at den er "stivere", og dermed passer bedre til SME-armen? Hvilken anden pick-up kan anbefales til denne arm? Max. 2000kr.
Armen virker iøvrigt lidt "plastik-agtig". Kan det betale sig at skifte den til SME2 (9"-udgaven)?
Hvor finder jeg en "users-manual" til værk og arm?
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej finn52
User manual til din SME finder du på www.vinylengine.com . Pink'en er der så vidt jeg ved ikke lavet en manual til, desværre. Måske andre ligger inde med noget? (ja tak!)
Pink Triangle blev testet af Peter Dupont i tidsskriftet HIFI & elektronik i nr.1 1986. I denne test er der en gennemgang af konstruktionen, så den vil jeg anbefale dig at læse.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din Pink Triangle.
Hvis du kan lide Elys PU'en, så vil du ikke mindre end elske Dynavektor 10X5. Dynavektor'ern er utrolig dynamisk, velopløst, detalieret, sammenhængende og har en god bund, ja jeg vil ligefrem kalde den musikalsk. Og prisen er ikke forskrækkende ca. 2000,-kr.

Om den så passer til SME armen ved jeg ikke, men mon ikke !, den passer i hvert tilfælde godt til RB300 armen.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for links og henvisninger.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu lånt en Denon DL304 pick-up (tak til HiFi Klubben). Efter indjustering af hele set-up´et må jeg nok sige, at denne lyd slår alt andet, jeg her hørt fra vinyl. Dette er simpelthen "vinyl-heaven".
Intet paradis uden en slange: Jeg kører med 1,5g. nåletryk, men på visse LP´er (Ortofons test-LP, især visse passager på "Champagne-galoppen") kniber det med sporingen. Der er lidt forvrængning, i begge kanaler. Antiskatingen er også stillet til 1,5g. Skal jeg gå højere op i nåletryk? Eller hvad?
Det er kun 2-3 af mine Lp´er problemt viser sig på.
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DL304 er specificeret til et nåletryk på 1,2 gram +/- 0.2 gram så den skulle kunne køre på 1,5 gram. Jeg går ud fra pick'up'en er ny, så mon ikke du har et par ødelagte plader?
Vend din Ortofon plade således at du afspiller side 1. På track nr. 6 og 7 finden du sporingstesten, prøv denne test.
Er din tonearm en SME 3009 Serie III, eller? __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pink. Jeg tror du har ret i, at jeg har et par LPer der er slidt op (incl. Ortofon test record).
Jeg har prøvet HiFi News test-Lp, og her sporer Denonen 16dB uden problemer, først ved 18dB er der mislyde. Under denne test fandt jeg ud af, at antiskatingen skal stå på 1g, for at forvrængningen starter samtidigt i begge kanaler (1,5g nåletryk).
Armen hedder SME series III, og pu´en er sprit-ny.
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle billeder af vidunderet? __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have lånt (eller købt) et digitalkamera, så jeg kan tage og vise billeder på nettet. Så bliver det under "Mit Hifi / Stereo udstyr", da jeg ikke kan uploade billeder her. Jeg giver besked HER, når hele mit anlæg dukker op.
Jeg fandt en PT der ligner, på nettet (den hedder LPT), min er dog med SME III arm:

Tak for link til E-Bay!
|
| Til top |
|
| |