Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bedste receiver til under 10.000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har i øjeblikket en Sony 780 receiver koblet til et par Jamo Concert 8 og en Concert Center. Jeg har dog en teori om, at receiveren ikke er opgaven helt voksen - leverer ikke helt nok strøm og kvalitet til de fine højttalere. Jeg har ved noget byttehandel fået fingrene i en Denon DVD 1500, så jeg overvejer at bytte min receiver ud til noget bedre - og gerne en Denon så designet passer. Nu vil jeg så gerne høre jer: Hvilken receiver er den bedste i klassen under 10.000kr? Det må gerne være en Denon, men hvis andre mærker er markant bedre, så må designet vige lidt.

Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Se evt. Denon AVR3803 vs Thule IA250B

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2871&PN=1

underholdende og yderst useriøs læsning.

En Denon AVR-3802/3803 vil være et fint valg omkring 10k. Prøv ellers at lytte til en Sony, Marantz, H/K eller NAD i samme prisklasse. Kan ikke huske typebetegnlser. Men god fornøjelse med jagten på det bedste apparat

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det skal lige nævnes, at jeg regner med at køre 5.1 og ikke videre. Det er derfor ikke et ubetinget must at den kan køre 6-7 kanaler. Kravet er vel nok nærmest en 5.1 receiver der spiller godt og som kan levere noget effekt til højttalerne (ikke for at spille højt, men for at lyde godt).

Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Ellers find en AVC-A1D - den kan med held findes til omkring 10000 kr.! AVC-A10SE kan også gøre det og deler meget af sin teknik med AVC-A1D, den har bare ikke så fancy et design, men den kan findes til omkring 7000 kr.!

Begge to har vundet adskillige tests gennem tiden og er ganske fornuftige til 2-kanals lyd!

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Og mit bud - selvfølgelig harman kardon - AVR7500, MASSER af power og rigtig god lyd. (5×100W/±75 amp eller 2×110W/±75 amp)

Den kan købes fabriksny til lige under 10k (med lidt søgen og krejleri)

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Du bør også tag et kig på pioneer's nye AX-3 og AX-5i, der afløser modellerne 1011 og 2011. 

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Når du ikke behøver 6/7 kanal, og hvis du kan leve med at det er brugt vil en Denon AVC-A1D være et fornuftigt køb.

NB: Hvis du hører meget surround fra TV/VHS (i l**te kvali ) skal du tænke over at hvis du køber brugt - vil du ofte mangle Pro Logic II.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok overveje at købe en ny effektforstærker fremfor en ny receiver, hvis du altså har mulighed for at koble den til din Sony.

Mvh

Bent

Til top Vis Bent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

hey 

Tjæk lige inde på www.audiosound.dk Der er mange rigtig gode forstærke til billige penge :) eg sparede omkrin 2 eller 3k ved at købe min AVR5550 der inde :)

Jeg ville anbeaflde dig at købe en Harman/Kardon Reciver! Selvom det ikke ligner at den kan spille højt, fordi den kun har 85W (AVR-5550)  Så har den langt mere overskud end en Denon jeg testede der var på (110W) mener jeg.

Jeg kan godt lide den da den også er god på stereosiden, og ikke kun fænemonal på surround siden. Men det er jo ikke sikkert den spiller godt i jers hjem og på jeres anlæg :) Det er en smags sag.

Jeg vil anbegalde dig at gå ind på www.audiosound.dk og finde nogle mærker du kunne tænke dig at invistere i. Når du har fundet nogle recivere der har de krav som du stiller, så skal du gå ud og se om du kan låne dem hjem i en anden butik, der ligger i nærheden af dig. Godt råd: Gå ind i butikken, virk som en oplagt køber til et/flere produkter, få lov til at låne dem med hjem. Bagefter skal du selv vurdere om du vil være dig selv bekendt og være så fræk at købe en af reciverne på nettet :)

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke anbefale audiosound.dk!! Baglandet for nogle af deres produkter er ikke dansk, herunder også produkter fra h/k - dvs. at hvis du løber ind i problemer er du helt på spanden.. ex. skal forstærkeren sendes til Polen eller Kroatien for rep.

Køb hellere en i en "rigtig" butik og betal en smule mere. Jeg kender et par steder som kommer meget tæt på priserne som er listet hos audiosound - og så får man 2 års DANSK garanti.

/HC

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nej!!!!! Man får som udgangspunkt 2 års reklamationsret og et ½ års garanti!!!!!!!!
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Nåda siden hvornår? Du får ikke en dyt garanti, men 2 års reklamationsret, hvor der det første halve år er en formodningsregel der gør at det er forhandleren som skal bevise at fejlen ikke var til stede ved købet, efter det halve år er det kunden som skal bevise at der var fejl.

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Det er sådan man definerer garanti, i det der ikke er nogen der yder garanti for noget som sælger ved at køber har ødelagt.

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke er bleg for køb i Tyskland, så kan du spare rimelig mange penge på www.mediacheckpoint.de ..

Der købte jeg for nylig min Denon AVR-3802 for 5000,- incl. fragt og det hele!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Nej!!!!! Man får som udgangspunkt 2 års reklamationsret og et ½ års garanti!!!!!!!!

Visse vasse... der hvor jeg handler får jeg to års GARANTI - ikke reklamationsret!

/HC

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Ja, det er meget muligt, men så er det fordi der hvor du handler yder det som en ekstra service. Jeg kan også finde butikker og produkter, hvor man får 5 års garanti

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke set en garanti, der var bedre end det købeloven garanterer. Derfor er to års "garanti" det rene blær og pladder. Kun hvis man garanterer noget ud over to år, er der tale om reel garanti. De første to år er det købeloven - og den kan ingen forhandler aftale sig ud af. Men det forhindrer dem selvfølgelig ikke i at gøre krumspring...

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hvis forhandleren siger :"Der er to års garanti" så er der to års garanti... Med andre ord forhandleren må godt give mere en hvad købeloven kræver. Hvis du er i tvivl om hvad din forhandler mener (garanti (formodningsreglen) Ctr. reklamationsret) skal du spørge, så er der ingen tvivl!

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Ja, det må han da. Men den skal være bedre defineret en det blotte udsagn "Der er to års garanti" (på hvad og i hvilke tilfælde - og her er det faktisk svært at få mere end købeloven allerede giver; den er udmærket). Det opdager man senest, når der bliver problemer.

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har planer om at gå videre end 5.1 vil jeg også råde dig til at kigge efter brugte tidligere topmodeller, disse plejer nemlig at miste meget af deres værdi når de ikke længere er topmodeller med alle nye multikanals formater, Men den alm. forstærkning i dem skulle ikke fejle noget og så længe den har DTS og dolby digital burde du ikke mangle noget til 5.1, på nær måske Dolby Pro Logic2. Hvis du stiller lidt størrer krav til 2kanal->5.1 dekodning end Dolby Pro Logic kan du evt. se efter Logic7.
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes