Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Bedste MPEG Decoder til MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvilken MPEG Decoder giver bedste billedekvalitet under MCE 2005. NVDVD, PowerDVD, WinDVD, andre? Prisen er underordnet, men der skal selvfølgelig være support for DTS, Dolby Sourround osv.

Jeg har et Hauppauge PVR500 TV kort og et ATI 700x Grafikkort, hvis det har nogen betydning.

Nogen meninger?

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med NVIDIAs platinum decoder og den har både DTS og DD.

Den koster omkring 300 kr og den spiller bare, uden nogle problemer, så den vil jeg klart anbefale.

Hent evt. deres 30 dages trial version og prøv den af inden du køber.

Hvis du vælgerat købe den, så husk ikke at bruge skandinaviske karakterer i dit navn, for så går det helt galt med reg. nøglen fra dem og de er slet ikke til at komme i kontakt med pr. mail.

/Jonas

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 23 September 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej thomas.

Kort og godt - prøv dig frem! Hvad der er godt for nogen, er skidt for andre. Men generelt syntes jeg at Nvidia's dekoder leverer et kanon billede, men har personligt oplevet problemer med denne dekoder, dvs. lyd og billede fulgtes ikke ad, muligvis fordi mit kort ikke er et Nvidia kort. Hvem ved?

Theatertek får også mange rosende ord, men har ikke selv prøvet det. TT er opbygget med samme koder som Nvidia, men er specielt designet til HTPC.

Personligt bruger jeg PowerDVD 6, da det er den eneste jeg har kunne få til at fungere nogenlunde ordentligt, men det giver faktisk et ok billede på mit 28" billederør tv.

Har selv et ATI Radeon 9600 kort.

Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 September 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nvidias er gode på mange områder, dem jeg har bedste erfaringer med....Husk at kigge på dine opløsninger osv....så der scaleres mindst muligt til dit tv.....

Du siger du har Hauppauge 500mce,  kig da efter hauppauge tweak tool. Du kan med dette tool styre mange ting som vil forbedre din billedkvali....og husk at gemme og genstarte efter de ændinger du foretager med denne proggy...Det bliver mærkbart bedre...

PS alle certificerede Decoders til Windows MCE 2005 har support for DOLBY, DTS osv....

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 September 2005 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

@ellov Theatertek den seneste version anyway, inkluderer en version af nvidias 000.067 decoders såvidt jeg ved....
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes