| Sendt: 23 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Punkt 1: Det hedder HDTV film, ikke HDMI film - HDMI er en kabel-standard ligesom SCART, HDTV er en billed-standard ligesom PAL eller NTSC. Efterhånden er det meget udbredt at der bliver rodet rundt i dette, derfor synes jeg det er en ret vigtig ting at få rettet ind...
Dotnow skrev:
| som jeg efterfølgende ville afspille via min bærbar og på mit Pioneer Plasma PDP-504HDE hvis jeg bare bruge almindelig vga port på pc samt foran på tuner så ja der kommer billed men kan ikke se den store forskel, kan jeg ikke se HD film igennem VGA stik? |
|
|
Forskel i forhold til hvad?
Dotnow skrev:
| Jeg har så investeret i en omformer/adapter (DVI-D til HDMI) og har prøvet med DVI-D fra pc (kabel er osse DVI-D) over til en omformer/adapter og så ind i tuner med HDMI stik, men så kan jeg ikke få noget billed på skærmen, hverken film eller bare almindelig desktop på pc. |
|
|
HDMI indgangen er lavet til video-standarder (720P og 1080i, blandt andet), ikke PC-standarder. PC-tilslutning bør foregå via VGA. Du kan sagtens se HDTV-klip fra din PC via VGA, og forskellen fra VGA til HDMI/DVI er ikke dét der gør forskellen på om du vil synes HDTV er imponerende eller ej. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|