Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 17:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony ES og DAC eller.....? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg, som det fremgår af div. tråde, fået anskaffet mig en Sony ES-maskine som erstatning for min aldrende Denon. Jeg er ikke fuldt ud tilfreds med dens lyd og her tænkte jeg på om en DAC kunne hjælpe med det sidste.

Det jeg kan lide ved maskinen er dens opløsning, den er langt mere velopløst end den gamle og har ligesom et bredere lydbillede.....lidt vanskeligt at forklare, men det er som om der kommer mere lyd ud . Det jeg ikke så godt kan lide er den lidt lukkede top og manglen på rå power i bunden. Toppen klinger ikke så frit som Denon'ens men er mere nuanceret og igen mere velopløst. Bunden er der, og den er punchy men den mangler det sidste tryk så huset ryster.....

Klangen er hen imod det kølige, men da jeg har H/K + Tara kabler gør det ikke så meget , men man kunne godt ønske sig lidt mere musikalitet og glød fra denne lidt neutrale og sterile maskine  

Kan en DAC rette op på det eller er manglerne så fatale at mit bekendtskab med ES-maskinerne bør være kort ?  Det skal lige siges at der kun er en optisk udgang, så ingen coax til evt. forbindelse med en DAC. Det er en nice maskine....lækker mekanik - så kunne den blive et godt drev ?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Måske det er et andet sted i kæden der er noget galt. At det lyder lukket og der mangler "rå" power.. Det kunne meget vel være din forstærker der mangler noget??

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Måske det er et andet sted i kæden der er noget galt. At det lyder lukket og der mangler "rå" power.. Det kunne meget vel være din forstærker der mangler noget??

nope, det lød netop ikke "lukket" med den gamle Denon og her manglede der heller ikke guf i kælderen, omend den kunne blive for voldsom engang imellem - men ES-maskinen er mere velopløst, kontrolleret og nuanceret dernede  

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

rockforlife skrev:

nope, det lød netop ikke "lukket" med den gamle Denon og her manglede der heller ikke guf i kælderen, omend den kunne blive for voldsom engang imellem - men ES-maskinen er mere velopløst, kontrolleret og nuanceret dernede  

Så kan du anskaffe en equalizer. Gerne en gammel model. 

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 September 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at bypase kondensatorene i udgangene ( Hp filtret )?? dette giver Denon maskinerne et gevaldigt løft i toppen, og giver en renere og mere udstragt gengivelse.

Udskiftning af opamås kan give lige det sidste pif, og lukke helt op for "gotteposen" hvad angår opløsning...

Hvilke opamps, er dog i høj grad en smags sag..

Udskifter man I/V konverterens Opamps med de der sidder i bufferen, og får nogle SSM typer fra BB. til LP filtret bevare man maskinens generelle karakter men likker mere op..

Andre typer opamps, så som BB's OPA, og div. AD. lukker endnu mere op og giver formidabel dynamik! MEN! ændre maskinens grund lyd / klang en del...

Man kan kombinere en del, først ved at skifte til SSM i filtret, og så udskifte de ret dårlige typer i I/V konverteren.. til sidst kan man så se om man også vil skifte den sidste NE i bufferen?? osv.. kombinations mulighederne er mange..  hvilket giver stor mulighed for at eksperimentere sig frem til for en's øre den helt rette løsning..

Dredere lydbillede og perspektivske egenskaber forbedres væsentligt ved montage af ny og bedre clock.. her er forskellige typer  efterhånden.. men mest kendt og ganske fornuftig er LcAudios nye XO3 der er væsentlig bedre end deres første typer og bedre end mange af konkurenternes faktisk!!..

Alt dette skulle hæve en Denon ( især hvis det er en DCD3560) op i et niveau hvor selv så fine maskiner som Sonys ES serie har ganske svært ved at følge med!!..)

Man kan selvfølgelig også se om man kan lave samme "trylleri" og modefikationer ved Sonyen?? ( dette har jeg dog pt. ik de store erfaringer med!) men lur mig om ikke den også kan modeficeres til at lige give det sidste man står og føler en mangel af eller utilfredshed med!?? disse gode gamle og noget seriøst byggede maskiner har stadig et stort potencielle i sig!.. både Sony, Denon og enkelte Pioneer... 

OG! bedst er at dette kan være NOGET! billigere end at skulle ud og bekoste en ny seperat DAC. hvor seriøse emner starter omkring de 8 til 10 kg. kr...  for bare det halve af de penge kan man modeficere sin gode gamle maskine ganske voldsomt, vildt og seriøst!!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Acer skrev:

rockforlife skrev:

Så kan du anskaffe en equalizer. Gerne en gammel model. 

Nilau

Den giver kun et basboost....det vil afsløre sig selv med det samme på mit anlæg, den går ikke

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har du prøvet at bypase kondensatorene i udgangene ( Hp filtret )?? dette giver Denon maskinerne et gevaldigt løft i toppen, og giver en renere og mere udstragt gengivelse.

Udskiftning af opamås kan give lige det sidste pif, og lukke helt op for "gotteposen" hvad angår opløsning...

Hvilke opamps, er dog i høj grad en smags sag..

Udskifter man I/V konverterens Opamps med de der sidder i bufferen, og får nogle SSM typer fra BB. til LP filtret bevare man maskinens generelle karakter men likker mere op..

Andre typer opamps, så som BB's OPA, og div. AD. lukker endnu mere op og giver formidabel dynamik! MEN! ændre maskinens grund lyd / klang en del...

Man kan kombinere en del, først ved at skifte til SSM i filtret, og så udskifte de ret dårlige typer i I/V konverteren.. til sidst kan man så se om man også vil skifte den sidste NE i bufferen?? osv.. kombinations mulighederne er mange..  hvilket giver stor mulighed for at eksperimentere sig frem til for en's øre den helt rette løsning..

Dredere lydbillede og perspektivske egenskaber forbedres væsentligt ved montage af ny og bedre clock.. her er forskellige typer  efterhånden.. men mest kendt og ganske fornuftig er LcAudios nye XO3 der er væsentlig bedre end deres første typer og bedre end mange af konkurenternes faktisk!!..

Alt dette skulle hæve en Denon ( især hvis det er en DCD3560) op i et niveau hvor selv så fine maskiner som Sonys ES serie har ganske svært ved at følge med!!..)

Man kan selvfølgelig også se om man kan lave samme "trylleri" og modefikationer ved Sonyen?? ( dette har jeg dog pt. ik de store erfaringer med!) men lur mig om ikke den også kan modeficeres til at lige give det sidste man står og føler en mangel af eller utilfredshed med!?? disse gode gamle og noget seriøst byggede maskiner har stadig et stort potencielle i sig!.. både Sony, Denon og enkelte Pioneer... 

OG! bedst er at dette kan være NOGET! billigere end at skulle ud og bekoste en ny seperat DAC. hvor seriøse emner starter omkring de 8 til 10 kg. kr...  for bare det halve af de penge kan man modeficere sin gode gamle maskine ganske voldsomt, vildt og seriøst!!...

mvh.

Miju, nu skal du jo huske på at jeg er elektronik mongol , men det du skriver er at det kan være der noget at hente med en LC modding af Sony'en ? Og DAC er ikke umagen værd fordi de seriøse af slagsen koster godt derop ad ? hmm, jeg ved ikke om jeg vil brænde 1,5-2,5k af på en 10 år gammel maskine . Det kan jo være en god investering men......  jeg er godt nok lidt i vildrede med denne her ES-maskine, skal eller skal ikke . Den er svær at blive rigtig gal på fordi den gør ikke noget forkert, omvendt giver den ingen wow-oplevelse.....der er ikke rigtigt noget fodtramp over den . Den er bare.....velopløst og neutral, det er sådan jeg vil beskrive den      

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 September 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hvad var det for en Denon maskine du havde før???

mvh.

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

- Hvad er det for en ES maskine du har nu???

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Hvad var det for en Denon maskine du havde før???

mvh.

En gammel svend, mener den hedder DCD 1450

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

- Hvad er det for en ES maskine du har nu???

Lars / Viborg

Det er en X555ES

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

X555ES'eren kan blive ret god med en clock og et ZapFilter!!!

Lars / Viborg

- Dog skal du ikke udelukkende lytte til mine meninger om dette, da jeg har tilknytning til LC Audio...

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Lars / Viborg

- Dog skal du ikke udelukkende lytte til mine meninger om dette, da jeg har tilknytning til LC Audio...

Selvom du selvfølgelig er farvet af din tilknytning til LC audio kan du så beskrive hvordan du mener forbedringerne opleves ?  

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 September 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Acer

[/QUOTE]

Ahhh.. ok!  lad den R.I.P!... her er ik noget at komme efter!...

De anbefalede tweak og modefikationer jeg beskrev lidt var hvis du havde en 2560, 3520, 3560, eller S10... ( der er enkelte andre modeller, men disse er de primære, maskiner værd at gøre lidt ved... 2560 ligger dog lige i underkanten af hvad der kan betale sig, investering kontra udbytte..)

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at smide en ny clock i din fine Sony

Hvis det kniber med lodde kolbe færdighederne mm. så lad LcAudio foretage operationen, de kan måske også skifte opamps til noget nyere der rykker.. alt for under godt 3 kg.kr. ( det får du ik meget DAC for!... )

Prøv først med nu Lc XO3 clock og opamps!... 

Så er jeg sikker på at din gode gamle Sony atter sparker fra sig!... Hvis DET! ik hjælper.??  tjaa... så blir det desverre DYRT! for så er der kun EN! vej og det er helt nyt.. og for en aceptabel DAC. skal du regne med mellem 5 og 10 kg. kr. ( og så skal du endda ud og købe brugt!!)

Og så er der faktisk mange fine komplette integrerede nye cd. løsninger, det bedre kan betale sig at se nærmere på, dette da Sonys maskiner ikke er i sig selv så outstanding drev, igen, ( de er gode! rigtig gode! men til en grænse)

Havde du nu haft en Denon DCD3560 havde du haft et drev der VAR! outstandig! og i en klasse for sig, her kan det batale sig at hvis man nu allerede har 3560'n at købe en god DAC. og få noget der smækker cd. maskiner i 20 - 30000 kr. klassen.. DCD3560 er også i sig selv med div. tiltag en outstandig maskine der har i den grad fut i tingene! her er hug i bunden, flodt perspektiv og en medrivende og fodstamp lyd! ( eneste mangel i forhold til nye maskiner er den lidt mere udstragthed og luft disse har i toppen og en smule bedre opløsning opefter, i hele mid. og i bunden er der ikke noget at sætte finger på trods dens alder!.. ( blot man lige skifter et par dårlige opamps, bypaser et par kondensatore i udgangene og ofre en ny clock!)

Der er lidt mere dynamik og liv i Denon'en end det opleves i en del andre ældre top maskiner fra både Pioneer & Sony, men Sony maskinerne kan dog også rettes lidt op så forskellene bliver minimale rent kvalitativt!.. ( klang mæssigt er der mindre forskelle der ikke er til at komme uden om! hvad man her kan lide er smag & behag!)

Jeg tror dog at din fine gamle Sony sagtens kan bringes til at levere lige det du nu sidder og mangler! ( for noget nær samme oplevelse har man også fra en "rå" Denon) men bag efter lettere modefikation er græsset bare grønt!!... ( og kan man leve med at mangle det sidst pif opefter og micro opløsning mm. de nye maskiner giver og som alligevel er i flueknæpperi afdelingen! så er der meget at hente fra disse gode gamle maskiner!..

De gør jobbet helt fint stadig!.. godt nok til mig!...

Hvad iøvrigt angår det anbefalede Lc zapfilter ( der er en helt nu analogdel!  med egen strømforsyning..) så vil denne totalt ændre maskinens karakter og lyd!... ( i langt højre grad en bedre opamps vil det!..)  SÅ! er det store spørgsmål, om du så kan lide lyden af Zapfiltret!?? for det er DEN! du får.. det er ikke længere Sony lyd, men lyden af de DAC. der sidder samt Zapfiltret der skære igennem!..

Jeg har hørt og har også selv prøvet Zapfiltret, og kan sige at jeg har hørt det lyde redselsfuldt og jeg har hørt det lyde himmelsk!!

Redselsfuldt på en Audiolab 8000 cd. og ganske himmelse på faktisk en Sony 777ES. samt en Denon DCD2560..

Så måske vil det fungere ganske fint på DIN Sony!?... men om DU og dine øre kan lide Zapfilter "lyden" / eller indflydelsen på denne rettere!?? det kan jeg ikke udtale mig om.. ( det er så en satsning)

Jeg mener at du vistnok kan købe en "pakke" løsning med XO3 clock og filter  inc. montage for en favorabel pris..??

Zapfilter lukker virkelig op! der er "huligennem" fin opløsning og dataljering, og flot perspektiv især sammen med XO3.. ( når det hele altså summere godt med maskinen det anbringes i! ) der er en svag tendens til det lyse, der gør at hvis digital delen i den anvendte maskine har lidt af samme tendens, da summere det IKKE! særligt godt!.. og man får en lidt tynd og skinger gengivelse.. ( hvad jeg oplevede på Audiolab'n)

Hvor godt Zapfilter virker afhænger altså af digital delens tendenser i sig selv uden den oprindelige analogdels indflydelse.. (dette kan være svært at vide på forhånd da det er lidt vanskeligt at høre maskinen UDEN analogdel..)

Uanset hvad? så håber du finder en god løsning!?..

mvh.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
[QUOTE=Acer]

Ahhh.. ok!  lad den R.I.P!... her er ik noget at komme efter!...

så sandt så sandt, den har klaret det meget godt i alle disse, nok mest fordi jeg havde CV dengang og egentligt ikke rigtigt kunne høre hvad der var på pladerne

De anbefalede tweak og modefikationer jeg beskrev lidt var hvis du havde en 2560, 3520, 3560, eller S10... ( der er enkelte andre modeller, men disse er de primære, maskiner værd at gøre lidt ved... 2560 ligger dog lige i underkanten af hvad der kan betale sig, investering kontra udbytte..)

Måske man skulle prøve det......

Hvis det kniber med lodde kolbe færdighederne mm. så lad LcAudio foretage operationen, de kan måske også skifte opamps til noget nyere der rykker.. alt for under godt 3 kg.kr. ( det får du ik meget DAC for!... )

Prøv først med nu Lc XO3 clock og opamps!... 

Så er jeg sikker på at din gode gamle Sony atter sparker fra sig!... Hvis DET! ik hjælper.??  tjaa... så blir det desverre DYRT! for så er der kun EN! vej og det er helt nyt.. og for en aceptabel DAC. skal du regne med mellem 5 og 10 kg. kr. ( og så skal du endda ud og købe brugt!!)

Og hvordan nu når den kun har en optisk udgang er det overhovedet værd at satse på en løsning med DAC ??

Og så er der faktisk mange fine komplette integrerede nye cd. løsninger, det bedre kan betale sig at se nærmere på, dette da Sonys maskiner ikke er i sig selv så outstanding drev, igen, ( de er gode! rigtig gode! men til en grænse)

Havde du nu haft en Denon DCD3560 havde du haft et drev der VAR! outstandig! og i en klasse for sig, her kan det batale sig at hvis man nu allerede har 3560'n at købe en god DAC. og få noget der smækker cd. maskiner i 20 - 30000 kr. klassen.. DCD3560 er også i sig selv med div. tiltag en outstandig maskine der har i den grad fut i tingene! her er hug i bunden, flodt perspektiv og en medrivende og fodstamp lyd! ( eneste mangel i forhold til nye maskiner er den lidt mere udstragthed og luft disse har i toppen og en smule bedre opløsning opefter, i hele mid. og i bunden er der ikke noget at sætte finger på trods dens alder!.. ( blot man lige skifter et par dårlige opamps, bypaser et par kondensatore i udgangene og ofre en ny clock!)

Der er lidt mere dynamik og liv i Denon'en end det opleves i en del andre ældre top maskiner fra både Pioneer & Sony, men Sony maskinerne kan dog også rettes lidt op så forskellene bliver minimale rent kvalitativt!.. ( klang mæssigt er der mindre forskelle der ikke er til at komme uden om! hvad man her kan lide er smag & behag!)

Jeg tror dog at din fine gamle Sony sagtens kan bringes til at levere lige det du nu sidder og mangler! ( for noget nær samme oplevelse har man også fra en "rå" Denon) men bag efter lettere modefikation er græsset bare grønt!!... ( og kan man leve med at mangle det sidst pif opefter og micro opløsning mm. de nye maskiner giver og som alligevel er i flueknæpperi afdelingen! så er der meget at hente fra disse gode gamle maskiner!..

De gør jobbet helt fint stadig!.. godt nok til mig!...

Hvad iøvrigt angår det anbefalede Lc zapfilter ( der er en helt nu analogdel!  med egen strømforsyning..) så vil denne totalt ændre maskinens karakter og lyd!... ( i langt højre grad en bedre opamps vil det!..)  SÅ! er det store spørgsmål, om du så kan lide lyden af Zapfiltret!?? for det er DEN! du får.. det er ikke længere Sony lyd, men lyden af de DAC. der sidder samt Zapfiltret der skære igennem!..

Jeg har hørt og har også selv prøvet Zapfiltret, og kan sige at jeg har hørt det lyde redselsfuldt og jeg har hørt det lyde himmelsk!!

Er der ingen vej tilbage når først zap-fætteren er installeret ? Hvis det filter bare så meget som lyder en anelse som deres zappulse forstærkere så skal jeg sgutte have noget filter i

Redselsfuldt på en Audiolab 8000 cd. og ganske himmelse på faktisk en Sony 777ES. samt en Denon DCD2560..

Den Sony, har du hørt den uden zap-filteret også ?  

Så måske vil det fungere ganske fint på DIN Sony!?... men om DU og dine øre kan lide Zapfilter "lyden" / eller indflydelsen på denne rettere!?? det kan jeg ikke udtale mig om.. ( det er så en satsning)

Den er jeg bekymret for.....

Jeg mener at du vistnok kan købe en "pakke" løsning med XO3 clock og filter  inc. montage for en favorabel pris..??

Zapfilter lukker virkelig op! der er "huligennem" fin opløsning og dataljering, og flot perspektiv især sammen med XO3.. ( når det hele altså summere godt med maskinen det anbringes i! ) der er en svag tendens til det lyse, der gør at hvis digital delen i den anvendte maskine har lidt af samme tendens, da summere det IKKE! særligt godt!.. og man får en lidt tynd og skinger gengivelse.. ( hvad jeg oplevede på Audiolab'n)

Hvor godt Zapfilter virker afhænger altså af digital delens tendenser i sig selv uden den oprindelige analogdels indflydelse.. (dette kan være svært at vide på forhånd da det er lidt vanskeligt at høre maskinen UDEN analogdel..)

Uanset hvad? så håber du finder en god løsning!?..

mvh.

[/QUOTE]

Ah, der er så mange beslutninger der skal træffes, men du skriver at zap-filteret klinger lidt til den lyse side ? Jeg syntes Sony'en er lys nok, der er bare ikke hul nok igennem....lidt som om maskinen ikke rigtigt giver los og trykker den af .

Hvad hvis man gik efter en mellemløsning og sagde LC03-clock, deres selvstændige netforsyning til denne, skifter opamps og et jorma netkabel....er man så flyvende ?  

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 September 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Acer

Måske man skulle prøve det......

det er ingen skade til ! det giver en klar forbedring, især hvad angår perspektiv..

Og hvordan nu når den kun har en optisk udgang er det overhovedet værd at satse på en løsning med DAC ??

Nej!.....  desverre ikke vil jeg ærligt mene!..

Den Sony, har du hørt den uden zap-filteret også ?  

nej de var alle monteret med clock og Zapfilter... 

De Sony jeg har hørt med clock og zapfilter har alle lydt ganske ok!... har dog ik lige hørt din model, så det tør jeg ikke udtale mig om!!

Den er jeg bekymret for.....

det er jo lige det!!

Men husk det kan altid tages ud igen!.. skulle det ikke være en god løsning eller falde i din smag?.. og maskinen kan bringes tilnage til oprindelig stand.. ( bare surt med pengene man så reelt har spildt på at købe filtret!  )

Ah, der er så mange beslutninger der skal træffes, men du skriver at zap-filteret klinger lidt til den lyse side ? Jeg syntes Sony'en er lys nok, der er bare ikke hul nok igennem....lidt som om maskinen ikke rigtigt giver los og trykker den af .

Hvad hvis man gik efter en mellemløsning og sagde LC03-clock, deres selvstændige netforsyning til denne, skifter opamps og et jorma netkabel....er man så flyvende ?  

Det tror jeg faktisk vil være en rigtig god ide!... 

Få eventuelt monteret de nye opamps i IC sokler, så de nemt kan skiftes ud, ( uden at lodde for meget på printet og potencielt skade dette! hvilket vil være intet mindre end en katastrofe!!) så kan du forsøge dig med forskellige opamps..

Jeg vil fortrække nogle Bur Brown typer OPA..  fremfor AD der også er lidt lyse i det!! jeg ved ikke hvad typer der sidder i!..?? men nogle fortrækker faktisk de noget bedagede NE5532/5534 typer..  men de nyere BB typer har klart mere "hul igennem"!!..

Hør med LcAudio hvad de kan tilbyde dig at gøre og hvilke opamps de har og eller kan skaffe?? de har en hel del erfaring med at opgradere div. ældre maskiner!  og lur mig om ikke de kender din model og kan give lidt råd og vejledning her til???

( Skal sig at da jeg i sin tid fik modeficeret en Audiolab hvilket jo ikke fik noget hældigt udfald, så havde de IKKE! nogen foregående kendskab til netop dennee maskine og hvad der her ville ske!.. hverken hvad angår clock eller zapfilter mm. så det var for både dem og mig et skud i tågen!.. og det ramte altså bare ikke særligt godt! i mine øre i hvertfall!!.. sådan kan det gå!... ud med skidtet igen!! clocken gik det dog fint med!!....... zapfiltret fik så heldigvis nyt liv og fungerede bare helt fint i en Denon DCD2560)

mvh.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 26 September 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Har selv tidligere været dcd 1450 ejer, og har nu købt en s10'er. Til de priser de går til, så vil jeg anbefale dig at prøve at gå den vej rundt. Det er i hvert fald en mulighed, som du bør overveje.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har du hørt en modded 2560 op imod en tilsvarende 3560? Og har du nogle kommentarer til forskellene?

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 September 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
NillerViborg skrev:

Lars / Viborg

Selvom du selvfølgelig er farvet af din tilknytning til LC audio kan du så beskrive hvordan du mener forbedringerne opleves ?  

- De tilbagemeldinger der har været efter montering af Zapfilter og XO3 med netdel, er typisk meget mere / bedre detaljering, bedre kontrol over dynamik og perspektiv, men stadig tilpas musikalsk.

Der må dog være nogen herinde som uvildigt kan beskrive hvordan de oplever forskellen før og efter!!?

Lars / Viborg

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 September 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
[

Har du hørt en modded 2560 op imod en tilsvarende 3560? Og har du nogle kommentarer til forskellene?

Det er lidt som at sammenligne de to FØR modefikation! her ligger 3560 også lige en klasse over!...

Mere dynamik, bedre opløsning, strammere og mere neuanceret bund, finere neuancer og detaljer samt bedre perspektiv.

mvh

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum