| Forfatter |
|
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Der er altid en egenlyd i et anlæg , dvs man kan høre en summen når der ikke er musik...men anlægget er tændt.(Strøm på)
Min er blevet mere udtalt efter jeg har skiftet Powerkabel og stikdåse til fordel for en Powerconditioner.
Jeg har tænkt på om det er fordi der simpelhen er kommet mere liv i strømtilførslen...
Prøv lige at tygge på den og vend tilbage med et svar...dem der kan.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig
Jeg kan ikke nøjagtig fortælle dig hvad det er, men jeg kan fortælle dig at da jeg havde min gamle Kenwood forstærker som havde rigtig mange watt´s var det mere udtalt for mit vedkommende, end med den Arcam som jeg har nu. Om vi snakker om det samme er jeg ikke helt sikker på, men jeg snakker om SUSEN når der var skruet meget op uden at der var musik på.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Næ, nej ....som udgangspunkt har et anlæg ikke nogen egenlyd i form af brum, summen og lign.
Der er nok nærmere tale om (støj)indstråling i "kabelrodet".......hvis anlæget generere "brum og overlyd" var det måske tid til et eftersyn hos den lokale hifi-doktor 
---- __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
hcpowerinc Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sidder jeg jo og bliver helt nervøs... Min Acurus har da også en ganske svag egenlyd (sus om man vil), håber da ikke det betyder den skal til rep... 
Der må da være et andet svær, hvad med netstøj ?? Evt. andre strømkabler ?? Signalkabler der har for meget kontakt med resten af systemet ?? __________________ Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langt de fleste forstærkere har en svag brummen/støj, selv når der ikke er signal på. Ofte vil den blive større, når man skruer op på volumenkontrollen. Støjen bør dog være så lav, at man kun kan høre den, hvis man har øret HELT inde i højtaleren!
Der findes også forstærkere uden dette fænomen. F.eks. havde min gamle The End fra LC Audio ikke nogen som helst form for støj. Med øret helt op ad højtaleren, kunne man ganske enkelt ikke høre, og der var tændt eller slukket.
|
| Til top |
|
| |
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Nu skal det ikke lyde som om der er en høj summen , jeg har bare bidt mærke i at lyden var blevet mere udtalt...Noget andet jeg har tænkt på er , at underlyden følger med op med volumen...det bedste må være ingen egenlyd , men det er nok næsten umuligt.
Mine gamle "ta og spar" dåser har mindre egenlyd...men igen er det nok fordi der er mindre hul igennem.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke fortælle hvad du har af udstyr?? Der er sikkert folk der kender dit udstyr, og kan fortælle hvis der er noget galt.
|
| Til top |
|
| |