Forfatter |
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en HTPC og bruger i øjeblikket MCE UK i den version som skal aktiveres indenfor de næste 14 dage.
Jeg har besluttet mig for at jeg gerne vil køre videre med MCE og vil derforkøbe en version og så kommer det store spørgsmål.
Hvad er fordelene ved at vente til den danske version i forhold til at at købe den engelske nu? Jeg ved det allerede nu er muligt at få en patch som fordansker den engelske version, så menuer osv er på dansk.
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen grund til at vente på den danske version, men tager jeg fejl?
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så da at man kan købe den færdige danske version bla. hos shg.dk
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det fandt jeg ud af 2 minutter efter jeg havde skrevet indlægget  __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Den der danske version der tales om, det er faktisk den engelske version med en MUI pakke. Hvis man har den engelske og henter updaten kan man lave den om til den Danske.....I hvert fald efter hvad jeg har læst. MUI eller Multi USER interface" er en teknologi der har været anvendt siden Win2k såvidt jeg ved. Det er bare nyt er der er kommet specielle extensions til Win XP MCE.
Lidt OT og eksempler på hvad en MUI er:
Jeg bruger eksempelvis selv MUI når jeg skal servicere konens computer som kører en UK version af XP med en Japansk MUI pakke. Når man aktiverer MUI'en bliver alle menu'er osv Japanske. Det er smart fordi at det jo er svært at konfigurere en computer med menu'er på Japansk eller Rusisk(hvis ikke man er velbefaren i sproget). Med mui'en på den engelske version konfigurerer man bare på Engelsk og så skifter man, kræver kun at man logger af og på.
Mvh Anders
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så er det jo ikke så svært.
Jeg har nu bestilt den danske version her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50140 de har den på lager fra mandag. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Den der danske version der tales om, det er faktisk den engelske version med en MUI pakke. Hvis man har den engelske og henter updaten kan man lave den om til den Danske.....I hvert fald efter hvad jeg har læst. MUI eller Multi USER interface" er en teknologi der har været anvendt siden Win2k såvidt jeg ved. Det er bare nyt er der er kommet specielle extensions til Win XP MCE.
Jeg bruger eksempelvis selv MUI når jeg skal servicere konens computer som kører en UK version af XP med en Japansk MUI pakke. Når man aktiverer MUI'en bliver alle menu'er osv Japanske. Det er smart fordi at det jo er svært at konfigurere en computer med menu'er på Japansk eller Rusisk(hvis ikke man er velbefaren i sproget). Med mui'en på den engelske version konfigurerer man bare på Engelsk og så skifter man, kræver kun at man logger af og på.
Mvh Anders
|
|
|
Kan det passe?? At man blot kan opdatere den engelske version med den danske updatering og derefter have en dansk version??? Hvad med EPG mm det fungere jo afhængigt af land og har ikke noget med sproget at gøre. Jeg ved at det er rimeligt kompliceret at få epg til at virke i danmark(uden xml grabbing) da man ikke samler alle kanalers oversigt et sted. Desuden er der noget som fx tv2 regionale sendere som også kan skabe kaos i epg. Men mon det virker hvis man opdatere jeg har nemlig en us version på lager
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Patriarken skrev:
Hejsa
Mvh Anders
|
|
|
Kan det passe?? At man blot kan opdatere den engelske version med den danske updatering og derefter have en dansk version??? Hvad med EPG mm det fungere jo afhængigt af land og har ikke noget med sproget at gøre. Jeg ved at det er rimeligt kompliceret at få epg til at virke i danmark(uden xml grabbing) da man ikke samler alle kanalers oversigt et sted. Desuden er der noget som fx tv2 regionale sendere som også kan skabe kaos i epg. Men mon det virker hvis man opdatere jeg har nemlig en us version på lager
|
|
|
Nu er det ikke fordi jeg ikke stoler på Patriarken, men han virker selv lidt usikker. Er der andre der kan bekræfte at man blot kan updatere den engelsk version af MCE og ændre den til dansk version?
Jeg er nemlig ved at være lidt utålmodig og ville gerne videre, så jeg har rigtig svær ved at vente på den danske version  __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forestille mig, at du med UK version med DK MUI-opdatering har dansk EPG. MUI-opdatering opdaterer jo kun sproget i XP, menuer osv... og ikke andet.
DK EPG må nødvendigvis stadig foregå med manuel konfigurering.
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg kan ikke bekræfte at der sker en ændring i bruger interfacet og er derfor , som det rigtigt nok opfattes, usikker. Jeg har læst dette på TGB (Kildernes autenticitet synes sikre nok da disse brugere har OEM licens) Der er såfremt kilderne er pålidelige tale om at der findes opdateringer på +100mb, hvilket ligeledes giver anledning til at tro at mit udsagn er sandfærdigt. Dette skal ses i lyset af at den almindelige Rollup2 fylder ca 30mb(Som ikke ændrer det mindste ift sproget) En typisk sprogpakke til Asiatiske sprog fylder ca 70mb, hvor en sprogpakke til det romanske alfabete fylder væsentlig mindre. Som Keyzer rigtig nok siger er der med MUI tale om at sprog, menu'er osv ændres i XP, men det er såmænd i princippet også det vi taler om i MCE(som vel kan karakteriseres som værende en del af Windows XP)
Mht til guiden, så fungerer den såvidt jeg er orienteret IKKE lokalt på en MCE box. Med det sagt så ved jeg godt at hvis man skal konfigurere en guide+TV signal, så bliver man i den oprindelige version af XPmce gjort opmærksom på at DK ikke understøttes af Guide funktionen. Men en ændring af dette kan(og gør) ligge i en forsvindende lille dll fil. Jeg har ingenlunde sagt at der kommer en EPG med en MUI pakke.
mvh Anders
|
Til top |
|
|
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
EPG og MUI er ikke afhængige af hinanden, at du ligger en anden MUI ind ændrer ikke på funktionerne kun på sproget.
__________________ keep focus
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
@Theben er det ikke det jeg siger?
Der findes flere opdateringsmuligheder til MCE iflg TGB, Men fælles for dem alle er at guiden understøttes i flere lande
Som jeg forstår det, er den oprindelige XP MCE UK blivet suppleret med mulighed for download af en MUI pakke der understøtter flere sprog, herunder dansk. Dette er for OEMS og har absolut INTET med Guidens, eller dennes funktionalitet at gøre.
mvh Anders
|
Til top |
|
|
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Patriarken, jo men pakket godt ind, syntes budskabet var en smule grumset.
__________________ keep focus
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|