Forfatter |
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har forsøgt at installere Quickguide, men kan ikke få det til at fungere.
Er der nogle der har haft succes med at få det til at virke?
Iflg guiden skal jeg konfigurere filen quickguide.exe.config og heri skal jeg pege på XMLTV.xml, men kan ikke finde den fil.
Hvor kan jeg finde Xmltv.xml?
/Jonas __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligger den ikke i c:xmltv ???
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en mappe har jeg slet ikke.
Måske har jeg slet ikke installeret xmltv ordentlig, jeg hentede noget ned i forbindelse med webguide som jeg troede jeg kunne genbruge.
Hvor kan jeg hente xmltv? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
søg på google og så finder du det. Når du har downloaded det så skal du ud i dos og bede xmltv om at hente listen over de programmer du har på dit tv. Det vælger du i dos og så henter den listen. Når den er hentet så har du en listings.etellerandet. Det er den du højst sandsynligt skal bruge for at komme videre.
Jeg brugte det tidligere i forb. med showshifter men jeg kan ikke helt huske rækkefølgen af installationen.
Jeppe
|
Til top |
|
|
Yohan Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal først køre XMLTV-programmet for at få en XMLTV.xml-fil. Du kan lave en batch-fil der gør det for dig.
XMLTV henter programinformation fra DR eller TV 2s hjemmeside. Den outputter det til en .xml fil --> XMLTV.xml. Denne fil kan quickguide så bruge.
Det er ikke supersimpelt, men det er heller ikke uoverskueligt svært. Download XMLTV på www.xmltv.org og følg instruktionerne for at få danske data. Du skal bemærke hvor programmet ligger henne, og hvor din output-fil bliver af. Det skal du skrive ind i din Quickguide.config fil og så køre Quickguide. Det er faktisk alt.
Og det hele kan skrives ind i en .bat-fil, så det kan køre automatisk. Jeg er ikke ved mit Media Center lige nu, så jeg har ikke min syntax, men jeg skal skrive den når jeg har den.
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at jeg skal køre xmltv-exe i dos, hvorefter xmltv.xml bliver dannet?
Jeg prøver, ellers vender jeg frygteligt tilbage __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Yohan Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mnej, helt så simpelt er det ikke. Du skal køre den noget lignende dette:
Xmltv.exe tv_grab_dk xmltv.xml -7
Eller sådan noget. Men prøv at finde instruktionerne til XMLTV. Så tror jeg du vil synes det er meget lettere at finde ud af! 
|
Til top |
|
|
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Je vil lige starte med at sige at det ikke er en helt nem opgave at sætte epg op i MCE, men det er blevet lidt nemmere med quickguide.
Jeg har selv en fungerende guide på min maskine, så måske jeg kan hjælpe lidt....
Du skal som det allerførste have dit xmltv til at generere en ordentlig guidefil i xmltv format.
Gem filerne, som du henter fra www.xmltv.org i en mappe i roden af dit c drev. Eksempelvis c:\xmltv.
Nu skal du lære xmltv, hvilke kanaler den skal hente data for. Dette gøres ved at skrive følgende i en dos-prompt : xmltv.exe tv_grab_dk --configure (du bliver muligvis nødt til at gå ind og oprette et tv2 login, hvis den spørger efter brugernavn og password... Jeg har selv et login så det har ikke været noget problem for mig og jeg har endnu ikke fundet ud af at hente fra DR..)
Herefter vil xmltv køre en setup der genererer en .conf fil som den senere vil bruge til at hente data for de kanaler du har valgt.
Nu skal du igen gå i en dos-prompt og skrive følgende: xmltv tv_grab_dk --days 5 --output xmltv.xml
Herefter vil du have en fil i din c:\xmltv mappe der hedder xmltv.xml
Prøv herefter at følge den guide der er beskrevet her : http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=90637&TopicPage=1
Ellers må du vende tilbage...
Mvh. Michael.
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige reinstalleret min MCE, og har også konfigureret QuickQuide.
Men at sige det er nemmere er blevet nemmere (end f.eks. SmartGuide) er jeg nu ikke enig i. Eller rettere, det er lidt nemmere, men vejledningen er i den grad mangelfuld, så jeg kan godt forstå, hvis folk ikke kan få det til at virke. Eneste grund til at vejledningen er kortere end den til SmartGuide, er at den antager at man allerede har XMLTV konfigureret, og at man har indstillet kanalerne i MCE. Men når den først er sat op er den bedre en SmartGuide, da den importere direkte til MCE, hvor SmartGuide første gemmer til en Access database. Og så giver QuickQuide adgang til information om skuespiller og instruktør.
Personligt brugte jeg SmartGuides "Channel Editor" til at indtaste mine kanaler, så de rammer præcist på den rigtige frekvens (ved at bruge TDC's kabelnøgle). Og på den måde fik jeg også alle kanaler ind.
Spørgsmål: Er der nogen der har fået kategorierne til at virke? Alle mine programmer ligger under "Movies". Eller virker kategorier ikke i Danmark via TV2?
Spørgsmål: Hvis i har fået kategorier til at virke, kan i så også få "den 3 menu punkt under TV, hvor man hurtigt kan se hvilke film der kommer"?
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelMCE skrev:
Nu skal du igen gå i en dos-prompt og skrive følgende: xmltv tv_grab_dk --days 5 --output xmltv.xml
Herefter vil du have en fil i din c:\xmltv mappe der hedder xmltv.xml
|
|
|
Det var den der manglede - nu kan jeg køre quickguide.exe med succes og er nu kommet til punkt 7 i guiden
7. Start MCE and confirm that you can watch TV and have Guide data
Jeg kan sagtens se tv, men den eneste forbedring jeg kan se er at der nu er kanalnavn på alle kanalerne (før havde jeg en masse Unknown), men jeg har ikke nogle data i Program guiden, burde jeg have det nu? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
MichaelMCE Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at tilføje listings til dine kanaler via settings/tv/guide i MCE?
|
Til top |
|
|
MichaelMCE Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål: Er der nogen der har fået kategorierne til at virke? Alle mine programmer ligger under "Movies". Eller virker kategorier ikke i Danmark via TV2?
Spørgsmål: Hvis i har fået kategorier til at virke, kan i så også få "den 3 menu punkt under TV, hvor man hurtigt kan se hvilke film der kommer"?
Jeg tror ikke der kommer kategorier med når man henter fra tv2... Kan ikke finde noget i min genererede xml fil
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelMCE skrev:
Har du prøvet at tilføje listings til dine kanaler via settings/tv/guide i MCE? |
|
|
Jeg kan ikke vælge noget derunder.
Jeg tog fejl før, men har ikke navngivet noget. Jeg har kørt hele guiden igennem og fik også configureret xmltv, men det eneste der er sket er at den har byttet rundt på kanalerne.
Jeg kan simpelthen ikke lure hvor den går galt. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
MichaelMCE Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelMCE skrev:
Har du overhovedet nogen guide knap under my tv ?
|
|
|
Ja. jeg har kanppen og jeg har også en guide, men det eneste der står i den er "No Data Available", så jeg tror jeg gør noget forkert i forhold til at parre mine kanaler i mce med xmltv.
Jeg har givet op nu og læner mig pænt tilbage og venter på at Microsoft får gang i en dansk guide. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien, prøv den gode gamle webguide2/smartguide den vil jeg mene er
mere simpel end quickguide, jeg ville også prøve quickguide men at få
integreret kanalerne i MCE er noget vanskeligere end smartguide.
Kan være det skyldes tjementum's gode howtodo
__________________ keep focus
|
Til top |
|
|