Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: For høje CD-priser er skyld i piratkopier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2051310:fid=9690/

Hmm det er der vel ikke noget nyt i ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Næææ det er det vel ikke, men kna i ikke forstå dem sm gør det? Det er sku dyrt at betale 150kr. for en skive, når man kan få dem for 2 kr, ved at købe de tomme i tyskland, og få en til at brænde dem?!?!?!

Jeg vil personligt ikke have brændte cd'er (Mere), da jeg synes at kvaliteten simpelthen er for ringe!?

- Thomas

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Der bliver på intet tidspunkt i annoncen nævnt hvordan pengene på en cd bliver brugt. Jeg har tidligere hørt at en ret stor del går til at reklamere for cd'en det skulle bla. være grunden til at cd'er ikke længere koster 120 men 149 kr.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du lige gnider søvnen ud af øjnene, kan du se at der er en grafisk fremstilling af omkostningerne ved en CD
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener helt klart at det er røveri at skulle gi 150 spir for en ny cd. Ingen tvivl om at jeg helst vil ha originaler, men det betyder bare at der går længere tid i mellem at jeg køber nye cd`er.

Hvis nu at de satte dem ned til 100 spir. Mon så ikke at mere salget ville opveje de penge de har tabt ???. Jeg ville da klart købe flere. Hvad med jer ???

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:

Jeg mener helt klart at det er røveri at skulle gi 150 spir for en ny cd. Ingen tvivl om at jeg helst vil ha originaler, men det betyder bare at der går længere tid i mellem at jeg køber nye cd`er.

Hvis nu at de satte dem ned til 100 spir. Mon så ikke at mere salget ville opveje de penge de har tabt ???. Jeg ville da klart købe flere. Hvad med jer ???

Mon ikke kvaliteten også blev derefter hvis den skulle koste 100 kroner, det er sku da ikke for godt i forvejen efter min mening. 

Men hvis vi kunne ungå momsen på 30%, så ville det nok kunne lade sig gøre.

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg troede bare det var en grafisk fremstilling af spørgeundersøgelsen og gad derfor ikke kigge på den. Men det viser da at jeg ikke var helt på afveje med min første kommentar.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

LOL så lige at der er 13kr til være forbrug hvad fanden har de gang i ? en cdskive koster 2kr og cover og papir kan en copinørd lave for 3kr og når de har et stort oplæg kan de få priserne ned jeg tror på at det koster dem højest 1-2kr i vare forbrug at producere en cd-skive.

Reklamer 21kr det er sku meget jeg har da andrig set reklamer for mit ynglingsband hedningerarne

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

LOL så lige at der er 13kr til være forbrug hvad fanden har de gang i ? en cdskive koster 2kr og cover og papir kan en copinørd lave for 3kr og når de har et stort oplæg kan de få priserne ned jeg tror på at det koster dem højest 1-2kr i vare forbrug at producere en cd-skive.

Reklamer 21kr det er sku meget jeg har da andrig set reklamer for mit ynglingsband hedningerarne

Er du ikke lidt naiv??.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:

Er du ikke lidt naiv??.

Hmm hvis der med vareforbrug menes det det normalt betyder nemlig de vare og emner der skal til for at producere en cdskive er jeg ikke naiv. Jeg er Ingeniør har speciale i produktions teknik og priser. Hver gang jeg har nævnt virkelige produkt fremstillingspriser her på siden har jeg fået private mails fra producenterne der ikke vil have at deres virkelige priser kommer frem i lyset, så jeg rammer rigtigt, det er jo også det jeg lever af

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:

Er du ikke lidt naiv??.

Hmm hvis der med vareforbrug menes det det normalt betyder nemlig de vare og emner der skal til for at producere en cdskive er jeg ikke naiv. Jeg er Ingeniør har speciale i produktions teknik og priser. Hver gang jeg har nævnt virkelige produkt fremstillingspriser her på siden har jeg fået private mails fra producenterne der ikke vil have at deres virkelige priser kommer frem i lyset, så jeg rammer rigtigt, det er jo også det jeg lever af

Det glæder mig at vide at producenterne læser denne hjemmside.

Et pladeselskab er jo bare som en hver anden virksomhed med udgifter og lønniger m.m. De er jo nød til at tjene penge på det de fremstiller altså.

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Tænk lige på, at cd`en kostede mindst 159 kr i 1983. Idag 20 år efter stadig det samme. Jeg har siden 1983 fået over det dobbelte i løn. Jeg ved godt skatten ikke er blevet mindre, meeeeen alt andet lige er cd`en blevet billigere. Måske omregnet hvad en LP kostede i 1983.

Men pladesleskabernes brokkerier giver jeg ikke meget for. Tænk lige på at de ejes, for en stor dels vedkomne af Sony, Phillips og andre. Og hvem producere brændebare skiver og brændere, PC-spil, Playstation spil, og gúd ved hvor meget andet ? De kan sgu da ikke forvente, at vi skal bruge pengene 2 gange. Jeg har ikke medlidenhed med dem.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Nej det var der såmænd ikke noget nyt i. Jeg forstår dog ikke at pladeselskaberne er så naive at de tror at den negative udvikling vil vende blot ved at lægge copy control på skiverne. Der vil altid være en eller anden der får brudt koden eller alternativt optager analogt over.

Eftersom at hovedparten af befolkningen tilsyneladende (trist nok ) er tilfredse med mp3 lyd vil de fleste ikke opdage om kopien de stjæler har været i en analog behandling.

I dag er hovedparten ikke tilfreds med at have et udpluk af det nye og Deres yndlingsmusik - nej man vil sq ha' det hele. Og ja hvor mange unge har råd til det hvis de kun kan lide et til 2 numre på en skive. Nej nok ikke så mange, og når nu kvaliteten ikke er vigtigt, så hvorfor ikke stjæle.

Vil dog lige sige at jeg ikke selv downloader af den simple grund at jeg ikke er tilfreds med mp3 o.lign komprimeret lyd.

Hvis der skal sælges flere skiver er mit bud, en kraftig prisnedsættelse (som fx. Universal i USA), dvd-bonus skiver, mere fokus på Hign-End udgivelser som DVD-Audio og SACD.

Men at fortælle dette til de klynkende pladeselskaber før det er for sent - ja gæt selv

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Ja det er dyrt at være til, ærgeligt man ikke kan kopiere en liter mælk,for hvis jeg stjæler den bliver jeg snuppet ved kassen.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

på blanke cd'er ER der betalt "afgift" til kunstnere. så det må være en slags blå- stempling af kopiering.

sælg den til en 50.- hvem gider så kopiere ?. som det er nu, går det kun en vej: flere og flere kopiere, og de tjæner fære og fære penge.

det samme gælder film. giv dem premiere på samme tid over hele klode, og sælg dem på video/DVD på samme tid. så er der ikke meget tilbag ved kopiering og downloading.

hvorfor skal jeg se Matrix 3, X md. efter amerikaneren ?

så vil hellere hente den ned, og være med på moden 

så spare jeg også 90.- til en bio billet. og i hj. bioen kan jeg pause og prutte som det passer mig.

hvis branchen ikke selv vågner op, -så må vi jo ruske liv i dem.

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Afgiften på brændbare cd'ere er ved at blive fjernet

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det passer hvad poul siger.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

poul skrev:

på blanke cd'er ER der betalt "afgift" til kunstnere. så det må være en slags blå- stempling af kopiering.

sælg den til en 50.- hvem gider så kopiere ?. som det er nu, går det kun en vej: flere og flere kopiere, og de tjæner fære og fære penge.

det samme gælder film. giv dem premiere på samme tid over hele klode, og sælg dem på video/DVD på samme tid. så er der ikke meget tilbag ved kopiering og downloading.

hvorfor skal jeg se Matrix 3, X md. efter amerikaneren ?

så vil hellere hente den ned, og være med på moden 

så spare jeg også 90.- til en bio billet. og i hj. bioen kan jeg pause og prutte som det passer mig.

hvis branchen ikke selv vågner op, -så må vi jo ruske liv i dem.

Ja ja, hvis man da ellers gide sidde og glo på en halv dårlig kopi fra nettet.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Man kan da bare købe sine cd'er over nettet i f.eks. UK. Så slipper man for de høje priser og det begrænsede udvalg som er i de danske butikker. Ta' f.eks. cdwow. Her koster et nyt cd album 100 Kr. incl. levering osv. Her er nogle af de links jeg bruger:

http://www3.cd-wow.com/

http://eil.com/

http://www.hmv.co.uk/

http://uk.towerrecords.com/Default.asp?

http://www.amazon.co.uk/

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum