| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næææ det er det vel ikke, men kna i ikke forstå dem sm gør det? Det er sku dyrt at betale 150kr. for en skive, når man kan få dem for 2 kr, ved at købe de tomme i tyskland, og få en til at brænde dem?!?!?!
Jeg vil personligt ikke have brændte cd'er (Mere), da jeg synes at kvaliteten simpelthen er for ringe!?
- Thomas
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver på intet tidspunkt i annoncen nævnt hvordan pengene på en cd bliver brugt. Jeg har tidligere hørt at en ret stor del går til at reklamere for cd'en det skulle bla. være grunden til at cd'er ikke længere koster 120 men 149 kr.
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du lige gnider søvnen ud af øjnene, kan du se at der er en grafisk fremstilling af omkostningerne ved en CD
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener helt klart at det er røveri at skulle gi 150 spir for en ny cd. Ingen tvivl om at jeg helst vil ha originaler, men det betyder bare at der går længere tid i mellem at jeg køber nye cd`er.
Hvis nu at de satte dem ned til 100 spir. Mon så ikke at mere salget ville opveje de penge de har tabt ???. Jeg ville da klart købe flere. Hvad med jer ???  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
|
Jeg mener helt klart at det er røveri at skulle gi 150 spir for en ny cd. Ingen tvivl om at jeg helst vil ha originaler, men det betyder bare at der går længere tid i mellem at jeg køber nye cd`er.
Hvis nu at de satte dem ned til 100 spir. Mon så ikke at mere salget ville opveje de penge de har tabt ???. Jeg ville da klart købe flere. Hvad med jer ??? 
|
|
|
Mon ikke kvaliteten også blev derefter hvis den skulle koste 100 kroner, det er sku da ikke for godt i forvejen efter min mening. 
Men hvis vi kunne ungå momsen på 30%, så ville det nok kunne lade sig gøre. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg troede bare det var en grafisk fremstilling af spørgeundersøgelsen og gad derfor ikke kigge på den. Men det viser da at jeg ikke var helt på afveje med min første kommentar.
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL så lige at der er 13kr til være forbrug hvad fanden har de gang i ? en cdskive koster 2kr og cover og papir kan en copinørd lave for 3kr og når de har et stort oplæg kan de få priserne ned jeg tror på at det koster dem højest 1-2kr i vare forbrug at producere en cd-skive.
Reklamer 21kr det er sku meget jeg har da andrig set reklamer for mit ynglingsband hedningerarne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
LOL så lige at der er 13kr til være forbrug hvad fanden har de gang i ? en cdskive koster 2kr og cover og papir kan en copinørd lave for 3kr og når de har et stort oplæg kan de få priserne ned jeg tror på at det koster dem højest 1-2kr i vare forbrug at producere en cd-skive.
Reklamer 21kr det er sku meget jeg har da andrig set reklamer for mit ynglingsband hedningerarne
|
|
|
Er du ikke lidt naiv??. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Er du ikke lidt naiv??.
|
|
|
Hmm hvis der med vareforbrug menes det det normalt betyder nemlig de vare og emner der skal til for at producere en cdskive er jeg ikke naiv. Jeg er Ingeniør har speciale i produktions teknik og priser. Hver gang jeg har nævnt virkelige produkt fremstillingspriser her på siden har jeg fået private mails fra producenterne der ikke vil have at deres virkelige priser kommer frem i lyset, så jeg rammer rigtigt, det er jo også det jeg lever af 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Er du ikke lidt naiv??.
|
|
|
Hmm hvis der med vareforbrug menes det det normalt betyder nemlig de vare og emner der skal til for at producere en cdskive er jeg ikke naiv. Jeg er Ingeniør har speciale i produktions teknik og priser. Hver gang jeg har nævnt virkelige produkt fremstillingspriser her på siden har jeg fået private mails fra producenterne der ikke vil have at deres virkelige priser kommer frem i lyset, så jeg rammer rigtigt, det er jo også det jeg lever af 
|
|
|
Det glæder mig at vide at producenterne læser denne hjemmside.
Et pladeselskab er jo bare som en hver anden virksomhed med udgifter og lønniger m.m. De er jo nød til at tjene penge på det de fremstiller altså. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk lige på, at cd`en kostede mindst 159 kr i 1983. Idag 20 år efter stadig det samme. Jeg har siden 1983 fået over det dobbelte i løn. Jeg ved godt skatten ikke er blevet mindre, meeeeen alt andet lige er cd`en blevet billigere. Måske omregnet hvad en LP kostede i 1983.
Men pladesleskabernes brokkerier giver jeg ikke meget for. Tænk lige på at de ejes, for en stor dels vedkomne af Sony, Phillips og andre. Og hvem producere brændebare skiver og brændere, PC-spil, Playstation spil, og gúd ved hvor meget andet ? De kan sgu da ikke forvente, at vi skal bruge pengene 2 gange. Jeg har ikke medlidenhed med dem.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var der såmænd ikke noget nyt i. Jeg forstår dog ikke at pladeselskaberne er så naive at de tror at den negative udvikling vil vende blot ved at lægge copy control på skiverne. Der vil altid være en eller anden der får brudt koden eller alternativt optager analogt over.
Eftersom at hovedparten af befolkningen tilsyneladende (trist nok ) er tilfredse med mp3 lyd vil de fleste ikke opdage om kopien de stjæler har været i en analog behandling.
I dag er hovedparten ikke tilfreds med at have et udpluk af det nye og Deres yndlingsmusik - nej man vil sq ha' det hele. Og ja hvor mange unge har råd til det hvis de kun kan lide et til 2 numre på en skive. Nej nok ikke så mange, og når nu kvaliteten ikke er vigtigt, så hvorfor ikke stjæle.
Vil dog lige sige at jeg ikke selv downloader af den simple grund at jeg ikke er tilfreds med mp3 o.lign komprimeret lyd.
Hvis der skal sælges flere skiver er mit bud, en kraftig prisnedsættelse (som fx. Universal i USA), dvd-bonus skiver, mere fokus på Hign-End udgivelser som DVD-Audio og SACD.
Men at fortælle dette til de klynkende pladeselskaber før det er for sent - ja gæt selv 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er dyrt at være til, ærgeligt man ikke kan kopiere en liter mælk,for hvis jeg stjæler den bliver jeg snuppet ved kassen.

__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
på blanke cd'er ER der betalt "afgift" til kunstnere. så det må være en slags blå- stempling af kopiering. 
sælg den til en 50.- hvem gider så kopiere ?. som det er nu, går det kun en vej: flere og flere kopiere, og de tjæner fære og fære penge. 
det samme gælder film. giv dem premiere på samme tid over hele klode, og sælg dem på video/DVD på samme tid. så er der ikke meget tilbag ved kopiering og downloading. 
hvorfor skal jeg se Matrix 3, X md. efter amerikaneren ?
så vil hellere hente den ned, og være med på moden 
så spare jeg også 90.- til en bio billet. og i hj. bioen kan jeg pause og prutte som det passer mig.
hvis branchen ikke selv vågner op, -så må vi jo ruske liv i dem. 
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afgiften på brændbare cd'ere er ved at blive fjernet
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer hvad poul siger.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
|
på blanke cd'er ER der betalt "afgift" til kunstnere. så det må være en slags blå- stempling af kopiering. 
sælg den til en 50.- hvem gider så kopiere ?. som det er nu, går det kun en vej: flere og flere kopiere, og de tjæner fære og fære penge. 
det samme gælder film. giv dem premiere på samme tid over hele klode, og sælg dem på video/DVD på samme tid. så er der ikke meget tilbag ved kopiering og downloading. 
hvorfor skal jeg se Matrix 3, X md. efter amerikaneren ?
så vil hellere hente den ned, og være med på moden 
så spare jeg også 90.- til en bio billet. og i hj. bioen kan jeg pause og prutte som det passer mig.
hvis branchen ikke selv vågner op, -så må vi jo ruske liv i dem. 
|
|
|
Ja ja, hvis man da ellers gide sidde og glo på en halv dårlig kopi fra nettet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|