Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 16:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Alternativt setup -nu med bånddiskant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 07 November 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:

Er NAD og Cambridge en god sammensætning? Jeg er på udkig efter en overkommelig cdafspiller, og jeg har desværre ikke råd til en NAD C542 så hvordan er Cambridgen egentlig?

Meget interessant centersystem du har sat op, hvordan fungerer det? Det ser ud til at være en ret god måde at bruge de sidste watt  

-Jeg prøvede begge CDafspillere og faldt for Cambridgens spillestil , den spiller frisk til (høj fodtrampsfaktor), med mange detaljer og uden tendens til hårdhed  NAD er lidt mere afdæmpet i fremtoning med blød og fin lyd men måske også lidt kedeligt, om man vil.  Du kunne jo evt prøve en NAD 521 og en Cambridge for at se hvad du syntes der lyder bedst i dit system.

Mit centersystem fungere faktisk rigtigt godt, specielt når jeg ser DVD koncerter hvor bas/trommer ofte ligger i centerkanalen, hver højttaler har deres egen forstærker i recieveren .så der er power nok!

MVH

-Hinten



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 07 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:

Er NAD og Cambridge en god sammensætning? Jeg er på udkig efter en overkommelig cdafspiller, og jeg har desværre ikke råd til en NAD C542 så hvordan er Cambridgen egentlig?

Meget interessant centersystem du har sat op, hvordan fungerer det? Det ser ud til at være en ret god måde at bruge de sidste watt  

Citér:
-Jeg prøvede begge CDafspillere og faldt for Cambridgens spillestil , den spiller frisk til (høj fodtrampsfaktor), med mange detaljer og uden tendens til hårdhed  NAD er lidt mere afdæmpet i fremtoning med blød og fin lyd men måske også lidt kedeligt, om man vil.  Du kunne jo evt prøve en NAD 521 og en Cambridge for at se hvad du syntes der lyder bedst i dit system.

Mit centersystem fungere faktisk rigtigt godt, specielt når jeg ser DVD koncerter hvor bas/trommer ofte ligger i centerkanalen, hver højttaler har deres egen forstærker i recieveren .så der er power nok!

MVH

-Hinten

Jeg tror jeg lytter mig frem. Er også blevet foreslået den her http://www.ardency.adr.dk/0.1.htm

Jeg kom til at tænke på om stereoeffekten ikke flød lidt sammen i og med at de små+de store fronthøjttalere spiller det samme, men de små bare er placeret længere ind mod midten (altså mindre bredde i lyden?).

Rettelse: sh*t det gik vist lidt galt med quoten er stadig ved at lære det.

Har du nogen kendskab til NAD C540? Den har jeg nemlig fundet til en fin pris.



__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 08 November 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:
Belsebub skrev:

Er NAD og Cambridge en god sammensætning? Jeg er på udkig efter en overkommelig cdafspiller, og jeg har desværre ikke råd til en NAD C542 så hvordan er Cambridgen egentlig?

Meget interessant centersystem du har sat op, hvordan fungerer det? Det ser ud til at være en ret god måde at bruge de sidste watt  

Citér:
-Jeg prøvede begge CDafspillere og faldt for Cambridgens spillestil , den spiller frisk til (høj fodtrampsfaktor), med mange detaljer og uden tendens til hårdhed  NAD er lidt mere afdæmpet i fremtoning med blød og fin lyd men måske også lidt kedeligt, om man vil.  Du kunne jo evt prøve en NAD 521 og en Cambridge for at se hvad du syntes der lyder bedst i dit system.

Mit centersystem fungere faktisk rigtigt godt, specielt når jeg ser DVD koncerter hvor bas/trommer ofte ligger i centerkanalen, hver højttaler har deres egen forstærker i recieveren .så der er power nok!

MVH

-Hinten

Jeg tror jeg lytter mig frem. Er også blevet foreslået den her http://www.ardency.adr.dk/0.1.htm

Jeg kom til at tænke på om stereoeffekten ikke flød lidt sammen i og med at de små+de store fronthøjttalere spiller det samme, men de små bare er placeret længere ind mod midten (altså mindre bredde i lyden?).

Rettelse: sh*t det gik vist lidt galt med quoten er stadig ved at lære det.

Har du nogen kendskab til NAD C540? Den har jeg nemlig fundet til en fin pris.

Nej, stereo effekten flyder ikke sammen da de tre små højttalere alle kun spiller det der kommer ud i centerkanalen, når jeg spiller 2ch.stereo er surrounddelen koblet helt fra.

MHT NAD 540.....prøv den!..jeg kender den ikke

MVH

-Hinten



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 18 November 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til på søndag.. så kommer "Gorm" (http://www.gmsound.dk/) og hjælper mig med at fintune mine delefiltre til bånddiskanterne...det bliver spændende!!

-Hinten



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 23 November 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået lavet nyt delefilter og det blev den største forbedring af anlæget til dato!!

Mine højttallere har altid spillet "godt" men de har manglet dynamik (Peak-Consults lydfilosofi virker for mig som værende en tilbagelænet og blød lyd, med meget afdæmpet mellemtone)

Så efter montage af bånddiskanter stod det klart at der skulle eksperimenteres

jeg startede med at "flæske" de gl. filtre ud:

 

Derefter blev der ved hjælp af "fumlebrædder" og en kassefuld standart kombonenter eksperimenteret med forskellige filtretyper:

Jeg startede med et 12db linkwitz-riley filter....klar forbedring!! bas og bånddiskant spillede bedre sammen, men jeg syntes at der stadig manglede lidt dynamik

Så prøvede jeg et 6db(bas) / 18 db(diskant) filter og underkæben røg straks ned i bordkanten!!!!!!

Mellemtonen åbnede sig pludseligt op ,der kom meget mere "rum" imellem de enkelte instrumenter , detaljerne myldrede frem og dynamikken blev nærmest eksplosiv!!!

Her er så mit nye filter:

Og jeg har bestilt komponenter hjem til ombygningen, det bliver fedt!!

Jeg må sige at kombinationen Flexunit/Fountek virkeligt kan arbejde under de rette forhold

MVH -Hinten

 

 



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 11 December 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hvordan gik det med ombygningen, og hvilke komponenter fik du valgt ?

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Nå nu er juleferien vist ved at være ovre!!

Mine filtre blev bygget af gode komponenter: Pollink, M-cap, Jantzen osv men jeg var ikke helt tilfreds med lyden, den var blevet lidt for "analytisk" og manglede "drive" så jeg brugte de samme "standart" komponenter som ved prøveopstillingen og nu sparker de R## !!

Ellers er Nakamichi`en udskiftet til en NAD C-162 og jeg har fået en ekstra nad C-272 så jeg nu kører biamping og et par Sennheiser HD-600 "bøffer" er de også blevet til.

Min CD afspiller er udskiftet til en NAD C-542 da Cambridgen brændte begge mine effektforstærkere af !!! mere om den besynderlige historie senere.

-En lille quiz hvem spiller ??

 

MVH-Hinten

 

 

 



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes