Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC-lydkort mm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har nogle spørgsmål ang. HTPC:

Mit næste step i hjemmebio'en bliver højst sandsynlig en HTPC - altså hvor jeg har DVD-afspiller, surround dekoder, lydkort, mm. samlet i én enhed. Hertil skal jeg så bruge en 5.1 (eller højere) effektforstærker - men dette kommer senere.
Først og fremmest:
Jeg har fået fortalt, at man skal passe på med visse surroundlydkort, da for-forstærker delen, kan være af rimelig ringe kvalitet, hvilket betyder, at man vil høre væsentligt meget støj i højttalerne (mere end man normalt hører fra en alm. surroundreceiver).
Derfor:

• Hvilke 5.1 (eller højere)-lydkort kan anbefales, som lever op til kravene om en god HTPC (dvs. med så lidt støj i for-fortærker delen som muligt)?

Et krav hertil:

• Prisen skal >helst< ligge i intervallet ]700-2000]

Desuden vil jeg meget gerne hører jeres erfaringer på HTPC-området:

1. Hvilke fordele/ulemper er der ved en HTPC, i stedet for en traditionel hjemmebio med surroundreceiver?
  2. Andet..

Mvh. Clive

Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Der er skrevet meget i dette forum om dit topic, så du kan bruge søge funktionen hvis du vil have detaljeret anbefalinger.

Konklusionen er at anbefaldelseværdige lydkort til 5.1 er:

Audiotrak Prodigy LT til 800kr, HDA Mystique til 800kr, M-Audio 7.1(Samme som Terrateks Aureon Space) de to førstnævnte kan købes hos Xs-Sound sidstnævnte har jeg ikke set i dk.

Fordelene er mange med en HTPC, du først og fremmest en enorm fleksibillitet og i mange tilfælde en bedre oplevelse mht Billede og lyd, derudover mulighed for at have alt din musik og alle dine film liggende centralt. Ydermere er den vigtigste del vel PVR funktionen som omdanner din PC til en Harddisk Recorder, eller en slags TIVO = Dine favorit TV programmer når du har lyst...

Ulemperner er der også mange af. Den største er vel at en PC oftest larmer hvis man ikke investerer tilstrækkeligt i lyddæmpning, eller gemmer PC'en af vejen. Der udover er en HTPC omstændelig at sætte op så den virker perfekt til sit eget brug Det kræver meget indsigt og finjustering, men er man en tweaker er dette jo en proces som man nyder;-) Den vel nok største ulempe er WAF faktoren. Wife approvance Factor/Wife acceptance Factor. Ja sandheden er at din kone eller kæreste ikke kan forstå at det skal være så besværligt at se TV eller film. For at afhjælpe dette kræver det at man gør meget ud af selve betjeningen af sin HTPC(for at kunne retfærdiggøre alt den tid man bruger at Tweake sin HTPC, og for at hun kan se det smarte i den) Logitech Harmony Fjernbetjeningen ser ud til at være et godsend mht HTPC og WAF.

Sider der kunne have din interesse

www.htpcnews.com

www.tgb.com

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Hejsa

Der er skrevet meget i dette forum om dit topic, så du kan bruge søge funktionen hvis du vil have detaljeret anbefalinger.

Konklusionen er at anbefaldelseværdige lydkort til 5.1 er:

Audiotrak Prodigy LT til 800kr, HDA Mystique til 800kr, M-Audio 7.1(Samme som Terrateks Aureon Space) de to førstnævnte kan købes hos Xs-Sound sidstnævnte har jeg ikke set i dk.

mvh Anders

Jeg siger tak for dit input. De nævnte lydkort, vil jeg kigge nærmere på. Jeg har søgt lidt på forummet, og kan umiddelbart finde svar på flg.:

1. Jeg har læst, at hvis man bruger sin PC som surround dekoder og for-forstærker, og så udelukkende forbinder den til en, eksempelvis, 5.1 effektforstærker, skal man køre analogt - dvs. det pågældende lydkort skal have 6 seperate udgange.
    Jeg har været inde på www.edbpriser.dk, men syntes ikke umiddelbart at finde et lydkort med 6 seperate udgange!
  2. Kan det bedre betale sig, at køre med optisk/coaxialt-kabel til sin nuværende surroundreceiver, og så frakoble surrounddekodeningen fra, så lydkortet klarer alt sammen, og man så blot udnytter sin nuværende surroundreceiver som effektforstærker?
  3. Hvis man gør som jeg har beskrevet i punkt 1 - altså kobler sit lydkort direkte til en 5.1 effektforstærker, skal/kan højttalerne så kobles til effektforstærkeren?

Mvh. Clive

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Clive:

1. Alle lydkort der er opgivet til 5.1 eller 7.1 har 5 og henholdsvis 7 analogue udgange + sub udgang, ellers var de ikke 5.1 og 7.1. Der sidder to udgange pr. jack stik - dvs. et stik til fronte, et til bag og et til sub og center hvis du kører 5.1.

2. Du kan ikke køre digitalt til forstærkeren og derfra gå udenom dens decoder - du kan køre analogt derud til, og ja, det kan det i mange tilfælde godt betale sig at gøre, du skal dog være opmærksom på dc-pops hvis du kører analogt fra PC'en.

3. Ja.

Men igen - vær opmærksom på dc-pops - AudioTrak 7.1 LT kortet har beskyttelse imod det, men det virker vist ikke konsekvent ud fra hvad der har været af erfaringer på forum'et.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

@Clive

Jeg er enig i Binnerups betragtninger, jeg vil så lige indskyde HDA kortet er rettet primært imod Dolby Digital. Skal og vil du køre analogt så er Audiotrak's kort at foretrække(eller kort baseret på Envy24ht)

Jeg vil dog til enhver tid foretrække digitalt lyd pcm eller Dolby Digital, og da må du bruge din nuværende recievers digitale input.  medmindre at din effektforstærker har digital indgang(hvilket jeg aldrig har hørt om, da den så ville være en integreret-oO)

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

1. Alle lydkort der er opgivet til 5.1 eller 7.1 har 5 og henholdsvis 7 analogue udgange + sub udgang, ellers var de ikke 5.1 og 7.1. Der sidder to udgange pr. jack stik - dvs. et stik til fronte, et til bag og et til sub og center hvis du kører 5.1.

Ok, jeg troede bare at man kunne nøjes med ren digital overførsel, dvs. enten med optisk eller coaxialt kabel, og så undgå alle de udgange. Men det hele er meget næmmere, hvis det passer, at alle lydkort har det antal udgange, som dekoderen i lydkortet er opgivet til

Binnerup skrev:

2. Du kan ikke køre digitalt til forstærkeren og derfra gå udenom dens decoder - du kan køre analogt derud til, og ja, det kan det i mange tilfælde godt betale sig at gøre, du skal dog være opmærksom på dc-pops hvis du kører analogt fra PC'en.

Nu er jeg så heldig, at min nuværende surroundreceiver allerede har 6 analoge indgange (kaldes også "DIRECT IN"), men så udnyttes fortsat dekoderen i surroundreceiveren, ik? Jeg spørger fordi jeg har nogle problemer med DTS delen i min surroundreceiver, og ville derfor prøve med et lydkort (som naturligvis undetstøtter DTS og DD).
Du skriver også, at man skal være opmærksom på "dc-pops". Er det den støj som ofte kan forekomme, når man bruger et lydkort i PC'en i stedet for en surroundreceiver?

Binnerup skrev:

3. Ja.

Men igen - vær opmærksom på dc-pops - AudioTrak 7.1 LT kortet har beskyttelse imod det, men det virker vist ikke konsekvent ud fra hvad der har været af erfaringer på forum'et.

Tak for oplysningen. Har de fleste 5.1, 6.1 eller 7.1 lydkort ellers beskyttelse mod dc-pops, eller skal man være "heldig" for at finde et lydkort med den salgs beskyttelse?

Mvh. Clive

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

Audiotrak er vist de eneste (billige) som har en anordning mod dc-pops. Pops kommer under opstart og lukning af pc'en. Det er vist noget med strømspikes der bliver kastet ud på de analoge udgange. De kan tage livet af dine ht'ere, hvis du er uheldig...

Hvis du vil bruge lydkortet til at "decode", så skal du have fat i en softwaredecoder. Det er de færreste kort der hardwaredekoder, men de nye x-fi fra creative gør vist. Kender dem ikke personligt, bruger selv m-audio.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Audiotrak er vist de eneste (billige) som har en anordning mod dc-pops. Pops kommer under opstart og lukning af pc'en. Det er vist noget med strømspikes der bliver kastet ud på de analoge udgange. De kan tage livet af dine ht'ere, hvis du er uheldig...

Ang. dc-pops, tror jeg allerede jeg kender til det, hvis det forekommer når man opstarter og slukker sin pc; Jeg kan nemlig fortælle, at jeg pt kører analog fra mit stereo lydkort til min receiver, og hvis receiveren står tændt, inden jeg tænder for min pc, kan jeg høre et lille "boom" i min ht'er. Men det er så umådeligt lille, specielt når jeg slukker, at jeg ikke vil tro der sker nogle skader..

PHN2 skrev:

Hvis du vil bruge lydkortet til at "decode", så skal du have fat i en softwaredecoder. Det er de færreste kort der hardwaredekoder, men de nye x-fi fra creative gør vist. Kender dem ikke personligt, bruger selv m-audio.

Vil det sige, at dette lydkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113905, som jeg er blevet anbefalet af flere ikke har DTS og DD dekoder indbygget?

veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:

Binnerup skrev:

Ok, jeg troede bare at man kunne nøjes med ren digital overførsel, dvs. enten med optisk eller coaxialt kabel, og så undgå alle de udgange. Men det hele er meget næmmere, hvis det passer, at alle lydkort har det antal udgange, som dekoderen i lydkortet er opgivet til

Jo du kan også bare bruge optisk eller coax kabel til digital overførsel.. har selv et audiotrak prodigy 7.1 lt i min og det virker kanont til min 2805 via coax. 

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

"Vil det sige, at dette lydkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113905, som jeg er blevet anbefalet af flere ikke har DTS og DD dekoder indbygget?"

lydkortet er normalt bare et lydkort. Selve decodningen af wmv-audio/AC3/DTS/mp3 sker i software i en såkald decoder.
Dette er ret smart fordi du så bare skal lave en software-upgrade hvis(når) der kommer nye formater til.
Det samme gør sig gældende med billedet. Grafikkortet presenterer bare billedet, det er en software decoder der "udpakker" billedet.
Når så software decoderen har decodet lyden har du mulighed for at indskyde digital rumkorrektion på lyden inden den sendes til lydkortet......Hov der sparede vi lige 30-70.000 kr. til en TACT multikanals rumkorrektion....
Hvis du vil have en high-end version lydkvalitetsmæssigt har Viola-musik et RME digi 96/8 til ca. 1300kr. dertil skal så lægges et 4 eller 8 kanals udvidelseskort for rundt regnet en tudse. Det kan med hensyn til lydkvalitet måle sig med en Lexicon surround forforstærker til ca. 100.000 kr.
Hvis du har ønske om at surround-decode live TV via stereo analog ind fra f.eks. tuneren i din video, er M-Audio's Revolution 7.1 det eneste bud på markedet for tiden. Det kan bestílles i de fleste musik-udrustnings butikker til lidt over 900 kr.
Det blev testet i forrige nr. af HighFidelity. Vurderet i stereo mode alene er lydkvaliteten som en god 15.000 kr's cd-spille.

Angående WAF.
Det kræver lidt arbejde/tweeking, men med en Philips Pronto har jeg sat min HTPC op så både kone og børn synes det er nemt at se TV/høre musik/se DVD/se foto.
Selv mine gæster kan finde ud af det. Skal man se TV trykker man bare på billedet af et TV på remoten så går resten af sig selv (set ud fra brugerens synspunkt). Ved at bladre i menuerne på remotens skærm finder man den CD man vil høre og trykker på den, så toner musikken ud af højttalerne.
Det hele er faktisk meget nemmere end med et almindeligt stereoanlæg.
MEN det kræver en hel del arbejde at nå dertil hvor det er nemt for brugeren.

Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Sinobi skrev:

lydkortet er normalt bare et lydkort. Selve decodningen af wmv-audio/AC3/DTS/mp3 sker i software i en såkald decoder.
Dette er ret smart fordi du så bare skal lave en software-upgrade hvis(når) der kommer nye formater til.
Det samme gør sig gældende med billedet. Grafikkortet presenterer bare billedet, det er en software decoder der "udpakker" billedet.
Når så software decoderen har decodet lyden har du mulighed for at indskyde digital rumkorrektion på lyden inden den sendes til lydkortet......Hov der sparede vi lige 30-70.000 kr. til en TACT multikanals rumkorrektion....
Hvis du vil have en high-end version lydkvalitetsmæssigt har Viola-musik et RME digi 96/8 til ca. 1300kr. dertil skal så lægges et 4 eller 8 kanals udvidelseskort for rundt regnet en tudse. Det kan med hensyn til lydkvalitet måle sig med en Lexicon surround forforstærker til ca. 100.000 kr.
Hvis du har ønske om at surround-decode live TV via stereo analog ind fra f.eks. tuneren i din video, er M-Audio's Revolution 7.1 det eneste bud på markedet for tiden. Det kan bestílles i de fleste musik-udrustnings butikker til lidt over 900 kr.
Det blev testet i forrige nr. af HighFidelity. Vurderet i stereo mode alene er lydkvaliteten som en god 15.000 kr's cd-spille.

Tak for svaret!
Ang. det med at omdanne et stereo signal til 7.1 surround, mener jeg faktisk også at dette lydkort kan 
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113905. Er dog ikke helt sikker, og slet ikke om det er til 7.1 eller om det blot er 5.1.
Men det omtalte
Revolution 7.1 fra M-Audio, gør vel egentlig bare som en hver anden dekoder i en surroundreceiver - bruger Dolby Prologic til at lave en slags 5.1 (eller højere) fra et stereo signal? (ret mig hvis jeg tager fejl)

Mvh. Clive

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:
Tak for svaret!
Ang. det med at omdanne et stereo signal til 7.1 surround, mener jeg faktisk også at dette lydkort kan 
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113905. Er dog ikke helt sikker, og slet ikke om det er til 7.1 eller om det blot er 5.1.
Men det omtalte
Revolution 7.1 fra M-Audio, gør vel egentlig bare som en hver anden dekoder i en surroundreceiver - bruger Dolby Prologic til at lave en slags 5.1 (eller højere) fra et stereo signal? (ret mig hvis jeg tager fejl)

Mvh. Clive

Forskellen er at Revo 7.1 har den pågældende decoder indbygget i driverne, og kan derfor decode fra det analoge stereo input eller hvad som helst andet man smider i hovedet på lydkortet. Det er der ikke andre der kan. Alle andre kan naturligvis surrounddecode en stereo kilde via software decodere, hvis stereolyden findes på PC'en i form af en audio eller video file og KUN i det tilfælde.

Revo 7.1 bruger ikke Dolby Prologic, men derimod SRS CircleSurround II.
Det er ca. det samme som Prologic II, altså med aktiv steering af bagkanalerne og med fuldt frekvensområde i alle kanaler.
Det fungerer kanon godt og med nogle film er oplevelsen mindst lige så god som AC3. Desuden kan man også køre CSII decoderen i 7.1 hvis man skulle have behov for det.

Henrik

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

M-audio, har ikke en certificeret Dolby  encoder=)

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fundet en forhandler af lydkortet Prodigy 7.1 LT fra Audiotrak, som jeg har fortalt om i starten af indlægget, og hvis I følger linket til forhandleren, http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71lt/indexwtop.h tml, ser det i hvert fald ud til, at det bl.a. har DD-EX og DTS dekoder.
Men at mange lydkort kan opgradres til DD og DTS (evt. også EX og ES) i dag, ved jeg så ikke. Men jeg går vel ud fra, at man lige så godt kan købe et lydkort, hvor det hele findes - dvs. alle de nødvendige formater.

Mvh. Clive

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Igen, som jeg sagde:

Decoding af DTS/DD(AC3) med eller uden EX/ES foregår i den software decoder/DVDafspiller software som du benytter under windows. Det være sig PowerDVD/WinDVD/TheaterTek eller et helt andet program. Det har IKKE noget med lydkortet at gøre. Lyden sendes fra softwaren til lydkorts driverne,
og hvis lydkortsdriverne ellers har DirectSound1/2 understøttelse (det har mindst 95% af alle lydkort) og lydkortet ellers har tilstrækkeligt med kanaler ud så får man lige hvad man vil have i lydformater og antal kanaler.

Så simpelt er det.

Henrik

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Sinobi skrev:

Igen, som jeg sagde:

Decoding af DTS/DD(AC3) med eller uden EX/ES foregår i den software decoder/DVDafspiller software som du benytter under windows. Det være sig PowerDVD/WinDVD/TheaterTek eller et helt andet program. Det har IKKE noget med lydkortet at gøre. Lyden sendes fra softwaren til lydkorts driverne,
og hvis lydkortsdriverne ellers har DirectSound1/2 understøttelse (det har mindst 95% af alle lydkort) og lydkortet ellers har tilstrækkeligt med kanaler ud så får man lige hvad man vil have i lydformater og antal kanaler.

Så simpelt er det.

Henrik

Ahh, det lyder nu også meget simpelt
Det er bare lidt anderledes med en HTPC (syntes jeg), når man ellers er vandt til den traditionelle hjemmebio

Jeg har dog lige et spørgsmål til: Hvad er helt præcist DirectSound1/2 ? Er det sådan en "standard" der er i de fleste lydkort, som gør at man kan få digital surround sound i form at DD og DTS, mm.?

Mvh. Clive

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Clive skrev:
Jeg har dog lige et spørgsmål til: Hvad er helt præcist DirectSound1/2 ? Er det sådan en "standard" der er i de fleste lydkort, som gør at man kan få digital surround sound i form at DD og DTS, mm.?

DirectSound er det der kaldes en snitflade for lyd i windows.
Hele "pakken" hedder DirectX og er en standardisering som Microsoft har lavet så programmer og driver til grafikkort/lydkort/netkort osv. kan tale hurtigt og direkte sammen.
Det giver samtidig også programmer mulighed for at udnytte processoren på grafikkortet til at accellerere beregning af diverse grafiske ting i det omfang driverne til det pågældende kort understøtter det.
Den del der har med lyd at gøre indeholder bl.a. DirectSound og findes både i version 1 og 2.
Andre snitflader til lyd er f.eks. ASIO som bruges meget af bl.a. musikkere og Wave (den normale transportflade for stereolyd i windows) og Kernalstreaming som bruges af mange til afspilning af musik i stereo for at slippe uden om Windows lydmixer.
Lydmixeren er man helst foruden hvis man vil have helt optimal lyd fordi man risikerer at musikken bliver resamplet (med en middelmådig algoritme) og fordi den reducerer 16bit opløsningen til 15bit (en afrundingsfejl som M$ ikke gider gøre noget ved).

Multikanals softwaredecodere (som de tidligere nævnte) gør brug af Directsound til at transportere den decodede lyd til lydkortsdriverne.

Henrik

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Sinobi skrev:

Clive skrev:

DirectSound er det der kaldes en snitflade for lyd i windows.
Hele "pakken" hedder DirectX og er en standardisering som Microsoft har lavet så programmer og driver til grafikkort/lydkort/netkort osv. kan tale hurtigt og direkte sammen.
Det giver samtidig også programmer mulighed for at udnytte processoren på grafikkortet til at accellerere beregning af diverse grafiske ting i det omfang driverne til det pågældende kort understøtter det.
Den del der har med lyd at gøre indeholder bl.a. DirectSound og findes både i version 1 og 2.
Andre snitflader til lyd er f.eks. ASIO som bruges meget af bl.a. musikkere og Wave (den normale transportflade for stereolyd i windows) og Kernalstreaming som bruges af mange til afspilning af musik i stereo for at slippe uden om Windows lydmixer.
Lydmixeren er man helst foruden hvis man vil have helt optimal lyd fordi man risikerer at musikken bliver resamplet (med en middelmådig algoritme) og fordi den reducerer 16bit opløsningen til 15bit (en afrundingsfejl som M$ ikke gider gøre noget ved).

Multikanals softwaredecodere (som de tidligere nævnte) gør brug af Directsound til at transportere den decodede lyd til lydkortsdriverne.

Henrik

Efter hvad jeg kan se, har det omtalte AudioTrak Prodigy 7.1 LT flg. overensstemmelsesstandarder:
DD-EX, GSIF, EAX 2.0, DTS, Sensaura3D, QSound 3D, A3D 1.0, ASIO 2.0, DirectSound3D og Eax 1.0
Her kan jeg kun se DirectSound3D. Har det noget med DirectSound 1/2 at gøre, eller er jeg på glat is igen?

Mvh. Clive

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

DirectSound3D......Der må jeg være dig svar skyldig.

Men du kan være næsten sikker på at den også understøtter DirectSound 1/2.
Ellers var der nok en hel del der have brokket sig rundt om på nettet.

Henrik

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Sinobi skrev:

DirectSound3D......Der må jeg være dig svar skyldig.

Men du kan være næsten sikker på at den også understøtter DirectSound 1/2.
Ellers var der nok en hel del der have brokket sig rundt om på nettet.

Henrik

Ok..men du har sikkert ret - det er jo et meget omtalt kort, så hvorfor skulle det ikke også have DirectSound 1/2
Men nu står der DD-EX men kun DTS og ikke DTS-ES - vil det sige, at man ikke kan få Matrix ES eller Discrete med DTS?

Mvh. Clive

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum