Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Den hopper... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg er den lykkelige ejer af en Vincent CD-S6. Om Vincent kan der siges meget, men det skal man ikke. Den spiller ganske enkelt fremragende på mine Logans. Der er dog et problem; den hopper. Problemet synes at være mest udtalt, når den er varm; altså når den har spillet 2-3 timer.  

Maskinen er ca. et år gammel og løbeværket er nu skiftet to gange. Det har ikke løst mit problem, for den gør det stadig. Sidst den blev ordnet, blev jeg ringet op af den tekniker der skulle lave skidtet. Han kunne ganske enkelt ikke genskabe problemet på værkstedet. Vi aftalte at han skulle spille på den en uges tid, men lige meget nyttede det. Den hoppede ikke! Han skiftede alligevel løbeværket (på garantien), men da den kom hjem, hoppede den igen. Mit problem er ikke velvilje fra forhandleren. De sender den gerne afsted igen, men det må da være noget andet der er årsag til balladen. Jeg har jævnligt lokket tykke mennesker til at hoppe foran maskinen, men det hopper den ikke af (den er monteret på væggen). Har også forsøgt andre placeringer uden held. 

En enkelt har nævnt, at problemet muligvis kan afhjælpes, hvis maskinen får jord. Jeg skreg "visse-vasse", men er nu kommet i tvivl. Hvad skulle det ellers være? Jeg er blank og har i den grad brug for gode råd.

P.s. Nej, mine skiver er ikke ridset...

På forhånd tak

Claus L

Til top Vis Claus L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus L

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hvis reparatøren ikke kan genskabe problemet og du har fået skiftet løbeværket flere gange, så kunne noget ganske rigtigt tyde på at et eller andet i din installation påvirker spillen til at hoppe (jeg formoder at du mener at den skipper et stykke musik).

Hvorfor netstøj eller manglende jordforbindelse først skulle give problemer efter et par timer forstår jeg ikke, medmindre det er samme tidspunkt på døgnet du når frem til  efter disse ca. 3 timer!

Har du prøvet om du selv kan genskabe problemet enten hos en bekendt eller på en anden lysnetsgruppe?

Claus L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 28 September 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hey Walin

Har ikke forsøgt mig andetsteds, men har dog forsøgt mig på en anden lysnetgruppe. Endvidere har jeg fået målt på lysnettet, og her blev der ikke meldt om problemer på noget tidspunkt af døgnet. Problemet synes heller ikke være påvirket af eventuelle belastninger på nettet. Den hopper (og ja, jeg mener skipper et stykke musik. Havde den rent faktisk lettet fra sit plateau, havde jeg ikke henvendt mig i dette forum) både om dagen, aftenen og natten.  Måske det er god ide at lade den spille en uges tid hos en anden, men jeg tror den vil opføre sig eksemplarisk, som det jo var tilfældet hos teknikeren.

Håber I finder på noget klogt... eller dumt for den sags skyld. Bare det hjælper.

Claus L

Til top Vis Claus L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus L

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at drevet påvirkes fra kraftige spikes på lysnettet, evt. fra et køleskab der sender spikes ind på installationen.

Har du et gammelt oliefyr eller et gasfyr der er urent i tændingen, kan det også støje, og det er gerne i samme rum som eltavlen (meget tit).

Hvis du kan finde støjkilden er det bedre end at forsøge dyre løsninger på anlægget med powerconditioner og lign.

Ellers må der samme krav til som på netværksinstallationer til data, hvor der installeres jord på elinstallationen, og alle komponenter jordes, incl. køleskabet.

Hvis din nabo har et el-svejseanlæg, må du bede ham bruge det når du ikke hører musik.  

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med en anden CD afspiller i samme rum? Hvis den også hopper kan vi sikkert udelukke at det er din Vincent der fejler noget.
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Du har tilfældigvis ikke en bærbar PC'ere tændt i lokalet, når den begynder at "hoppe". Jeg oplevede en dag, at min maskine begyndte at opføre sig underligt. Den spolede i numrene og andre mærkelige ting.

Vi opdagede, at det var min kones Fujitsu Siemens bærbare der via den infarøde port var i forbindelse med maskinen.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes