Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker til nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sortiarius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Indtil igår var jeg den glade ejer af intet mindre end 2stk. veteran Jamo højtalere J-251 ( http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=2&ItemI d=439573&ReturnUrl=&nBids=5  ) der sammen med min 10 år gamle pro logic Sherwood reciever (RV5050RD) snart har spillet en hel del år, igår stod den ene jamo højtaler imidlertid af, og jeg har nu bestemt mig for at købe nogle nye.

Umiddelbart har jeg 2 Cerwin Vega AL-1000 i tankerne da jeg har en bekendt som jeg kan få disse af forholdsvist billigt. Imidlertid tvivler jeg på at min 2x80watt sherwood reciever kan klare højtalerne tilfredsstillende og står derfor overfor et valg, skal jeg købe helt ny reciever eller skal jeg købe en effektforstærker til min gamle reciever.

Umiddelbart kan jeg få fingre i en Denon POA 2200 for 1500kr, jeg så kunne slutte til min Sherwood reciever og stadig beholde recieveren til bagkanalerne, dette passer meget godt da forstærkeren uanset hvad helst ikke skal koste over 2000kr og på intet tidspunkt mere end 2500kr

Imidlertid har jeg også overvejet at købe en Yahama reciever eller en Pioneer, jeg fandt disse to på pixmania:

http://www.pixmania.com/dk/dk/136004/art/yamaha/av-receiver- 6-1-rx-v450b.html

http://www.pixmania.com/dk/dk/113449/art/pioneer/av-receiver -6-1-vsx515-s.html

Men ved ikke om de er i stand til at trække AL-1000 tilfredstillende.

Argumentet for at købe Yamaha/Pioneer recieveren skulle være at jeg kommer af med en 10 år gammel reciever, og jeg samtidig slipper for at få en Denon effektforstærker der nok er på den forkerte side af de 15år, og som nok ikke holder evigt. Til gengæld er jeg så, som sagt, i tvivl om hvorvidt en sådan yamaha/pioneer reciever vil være kraftig nok til at kunne forstærke AL-1000 sættet tilfredsstillende. Håber derfor der er et par stykker herinde der kunne hjælpe mig med af afgøre dilemmaet :)

Sortiarius

Til top Vis Sortiarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sortiarius

Sortiarius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Har i stedet købt en Crown XLS-402 effektforstærker, 1år gammel
Til top Vis Sortiarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sortiarius

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes