Forfatter |
|
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har prøvet at lave nogle V-blokke til tonearms knivlejer i messing, men jeg synes ikke de bliver tilstrækkeligt V agtige. De er lidt for afrundet i bunden.
Jeg har brugt et sæt minifile fra Silvan  , men egentlig tror jeg de kunne laves med en alm. stor fladfil i god kvalitet. Det er nok at V'et er ca. 1 mm dybt.
Er der nogle der har et hint til hvad jeg skal købe?
Og jo, metal v-blokke lyder bedre end plastic.....
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TubeJ skrev:
Hej
Jeg har prøvet at lave nogle V-blokke til tonearms knivlejer i messing, men jeg synes ikke de bliver tilstrækkeligt V agtige. De er lidt for afrundet i bunden.
Jeg har brugt et sæt minifile fra Silvan , men egentlig tror jeg de kunne laves med en alm. stor fladfil i god kvalitet. Det er nok at V'et er ca. 1 mm dybt.
Er der nogle der et hint til hvad jeg skal købe?
Og jo, metal v-blokke lyder bedre en plastic..... |
|
|
Der findes trekantede file i enhver størrelse og fin-/ grovhed.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro en Dremel eller lignende vil kunne lave den fineste/skarpeste vinkel.
|
Til top |
|
|
TubeJ Lukket konto

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De trekantede file i sættet fra Silvan var ret håbløse. Fladfilen holdt så kanten lavede et V var faktisk det bedste. Den trekantet fils "kanter" bugtede sig en del, mens fladfilen var rimelig lige, og dens kanter bedre defineret.
Jeg har set på et andet sæt minifiler til lidt over en 100 kr seddel, de bugtede sig også lidt.
Jeg har en Dremel (gudskelov), men jeg kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal få snittet rent i bunden af V'et?
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
TubeJ skrev:
De trekantede file i sættet fra Silvan var ret håbløse. Fladfilen holdt så kanten lavede et V var faktisk det bedste. Den trekantet fils "kanter" bugtede sig en del, mens fladfilen var rimelig lige, og dens kanter bedre defineret.
Jeg har set på et andet sæt minifiler til lidt over en 100 kr seddel, de bugtede sig også lidt.
Jeg har en Dremel (gudskelov), men jeg kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal få snittet rent i bunden af V'et? |
|
|
Du skal nok investere i et sæt BACHO værkstedsfile. De "dutter". Alt det billige asien-sh*t, duer bare ikke.
|
Til top |
|
|
TubeJ Lukket konto

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Du skal nok investere i et sæt BACHO værkstedsfile. De "dutter". Alt det billige asien-sh*t, duer bare ikke. |
|
|
Bacho, ja det plejer jo at være godt nok. Jeg må nok hellere tage i Carl Ras eller lignende. Hellere en god fil, end 10 dårlige.
Jeg tænkte vist egentligt på om der var et eller andet specialværktøj til den slags, og hvor man kunne få fat i det.
Asien l..t, tjah jeg havde aldrig prøvet at arbejde med sådanne småmetal stykker, så det var en billig start på et eksperiment.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dremel med sådan en monteret
Burde kunne gøre det. Dremelen skal så blot vinkles 45 grader.
|
Til top |
|
|