Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ingen lyd - tjek sikringer!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har lige haft en hårrejsende oplevelse – der kom ingen lyd fra forstærkeren. Jeg så lige i ånden at den skulle på briksen hos Dr.HiFi til XXXX antal kr. men så satte jeg mig lige ned, tog et glas koldt vand og fem dybe indåndinger, det kan varmt anbefales.

Gennemgik med lukkede øjne hændelsesforløbet der havde ført til at forstærkeren stod og blinkede til mig: ”hørte musik ved  noget nær realistisk lydtryk, katten havde forvildet sig om bag forstærkeren og havde kortsluttet venstre udgang, sikringskredsløbet trådte i funktion og koblede forstærkeren fra, koblede efter lidt tid til igen, meget reduceret niveau i venstre kanal, katten havde kortsluttet venstre udgang med et andet stik der hang ned fra hylden ovenover, forstærkeren slår fra igen – og det var så det for den aften, ikke mere musik kun blinker. Panikken breder sig, er forstærkeren brændt af, hvad fanden laver et sikringskredsløb i min forstærker hvis det ikke skal hindre den i at brænde af.

Jeg tjekkede lige sikringen der sidder i forbindelse med afbryderen på forstærkeren, fejler ikke noget – nej selvfølgelig gør den ikke det der er jo strøm på dyret ellers kunne den da ikke blinke. Får en genial ide hvad hvis nu der sidder sikringer inde i forstærkeren – af med låget – hurraaaaa der sidder 2 sikringer pr. kanal og dem til venstre kanal er brændt over.

Denne lange historie bare lige for at sige til jer der gerne vil spare de mange penge, tjek lige sikringerne også dem inde i apparatet inden i sender det til HIFI-smeden.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Det var sgu da heldigt nok!. Hvilken forstærker er der tale om? jeg kunne ikke se det i din profil. EN OPFORDRING TIL ALLE-

UDFYLD JERES PROFILunder (det har jeg af anlæg)

Det ville gøre det meget lettere at følge med i hvad folk nogle gange

snakker om.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej WRONG

Ja det skulle jeg da have skrevet, det er en Advantage A 300, men det var mere princippet jeg ville slå et slag for, der er jo nok mange HIFI-komponenter der har det på samme måde. 

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Kender et lignende eksembel med noget mindre heldig udgang.

Det havde været tordenvejr et par dage før, lynet havde slået ned, vistnok tæt på antennekablet eller i selve antennen (fællesantenne) Anyway TV'et virkede perfekt som altid,men pludselig slog det mig at der ikke var lys i min 1000kr Dantaxvideo    Min første tanke var at smide l**tet ud "billigt skrammel kan ikke engang tåle et lille lyn" men så var det jeg tænkte at det kunne jo være at man kunne se et eller andet under låget, så af med det. Og ganske rigtigt lige der hvor 230v ledningen kommer ind i kassen, sad der en lille sikring som var futtet af. AHA så er det jo bare at skifte den, 250v/6a stod der på den så jeg fandt en magen til. Jeg vippede forsigtigt fyren ud med en lille skruetrækker og satte den nye i, nøøj hvor var det spændende havde JEG virkelig repereret min video. Jeg satte stikket i kontakten og trykkede forsigtigt på afbryderen  KAPOVVVVVVV sagde det og op fra printpladen stod en stor stikflamme  som efterfølgende lignede en nedbrændt negerlandsby

Hvad der reelt var galt med videoen fandt jeg aldrig ud af, men nytåret er for mit vedkommende allerede skudt ind.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes