| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er der nogle som kender noget til Sunfire´s effektforstærkere?
Umiddelbart efter hvad jeg kan se så yder de temmelig meget i forhold til prisen, men ér de også derefter eller hvad?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en bekendt som har deres 5*200 watts effekt trin, den sparker fandme røv og lyder formidabelt. så herfra kan de kun anbefales. selvfølgeligt findes der bedre men den er et super produkt til prisen.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres mindste stereotrin på 300 watt, synes jeg spiller godt, de gange jeg har hørt den.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey det lyder godt, for jeg har lidt kig på den der hedder 5¨~400 nemlig.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modellen der hedder Cinema Grand Signature skulle være noget af det bedste de har lavet.
De har to sæt udgange, alt efter om den skal trække lavimpedante eller mere 'normale' højttalere.
Ved den lavimpedante udgang tåler de at kortsluttes helt ved fuld effektafgivelse, da der sidder en 1 Ohms effektmodstand i serie med udgangen.
Denne udgang kan også bruges til at give 'løsere' bas, som på en rørforstærker.
En lille viser foran viser hvor mange joule strømforsyningen afgiver (meget sødt).  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer: Okey, det er ret begrænset hvad jeg kunne finde om den, ikke nogen tests i alle tilfælde udover "salgs gas" men det lyder som om du kender lidt til dem og det som du skriver lyder da spændende, så det er da noget som jeg vil se om jeg kan undersøge nærmere. Til en pris omkring 25K er det da til at komme til for alle de watts. Men gad vide om det også bare er "salgs gas" eller om den virkelig ér strøm stærk?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo strøm er der meget af, og den bliver brugt en del af Martin Logan ejere, hvor den matcher fint.
Der er mere info her:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_6_3/sunfire-cinema-gra nd-signature.html
Signature-modellen er nok den bedste Bob Carver har bygget, og en af de kraftigste multikanalforstærkere på markedet.
Men det er jo en 5-kanals, og du skal jo have lidt flere hvis du er på 6 eller 7 kanals setup.
Det er en meget interessant løsning med to udgange pr. kanal, alt efter om man vil have varm lyd, med kortslutningssikring, eller hurtig lyd med mindre varme og bedre dæmpning af basenhederne.
Bob Carver har altid nogle lidt uortodose måder at gøre tingene på.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer: Mange tak for linket, det ser da bestemt spændende ud set med mine noob øjne synes jeg. Det undre mig bare at jeg ikke er stødt på noget fra andre medlemmer herinde fra om mærket, derfor blev jeg usikker på om det var noget "skrammel" eller hvad det var. Skal siges at jeg overhovedet ikke kender mærket. Der andre kasser som er tungere og måske også flottere end Sunfire, det ved jeg ikke, men måske er det derfor?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sunfires mest kendte produkt, er deres True Subwoofer, som har været til salg mange gange her på sitet, og er meget populær til film.
http://www.hometheatersound.com/equipment/sunfire_true_subwo ofersignature.htm
Den er beregnet til hjørneplacering, og kan spille MEGET højt i forhold til sin størrelse. 
Om de andre produkter er nået at blive populære, har også lidt med konkurrencen og udviklingen at gøre.
For mange er 5 kanaler for lidt i deres hovedeffektdel, og mange har måske ventet på en 6-kanals forstærker i stedet.
Prisen er jo heller ikke for alle. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rattanhuset
Jeg stiftede første gang for alvor bekendskab med den "lille" sunfire på 2 * 300w i 8 ohm for 7 års tid siden.
Jeg har selv en stående herhjemme nu kombineret med en Zikra rør pre amp og det spiller efter min mening dejligt, dynamisk, detaljeret og med en helt igennem tilfredsstillende bas. - og ja, den magter at trække lavimpedante højtaler uden at kny.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm efterhånden lyder det jo til at jeg hellere må skille mig af med mit nuværende grej og skifte til "fuld" sunshine, ud fra hvad i beskriver. nej nej ro på, men det kunne da også være interessat at høre deres "The ultimate reciever" som de kalder den 
Michael
Synes jeg så en test af den herinde, så det vil jeg da lige læse lidt på 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey nu har jeg læst testen af The Ultimate Receiver det kunne da egentlig godt være at man skulle tage springet i stedet for og invisterere i dén, i stedet for en effekt til det eksisterende. Prisen er nogenlunde det samme. Men hvad betyder det at den ikke er HTX godkendt (stod i testen) er det noget som er et stort "problem" idag/fremover?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX-godkendelse er noget du kun skal bekymre dig om, hvis du vil sælge billetter til din hjemmebiograf. 
THX-kravene er noget med nogle minimumskrav til effekt og forvrængning, samt grundlæggende klang med god stemmeforståelse.
Sunfires Ultimate Receiver behøver ikke dette stempel, da den klarer det hele fint uden!
THX-kravet til effekt ligger omkring de 100 sunde watt i 8 Ohm, samt et krav om at forstærkeren skal kunne klare kapacitive belastninger. Dette er mest aktuelt hvis man har elektrostater, eller gamle B&W 801 samt et par andre besværlige højttalere.
Lyder det godt, og højt, skal du ikke bekymre dig om THX-mærket.
Dette er ikke vigtigt længere, og desuden noget udvandet.
Stemmeforståelse er det vigtigste, og dernæst kraftoverskud. Begge dele har den Sunfire i rigelige mængder.
Mindre kan også gøre det, hvis dit rum ikke er så stort. Du må jo overveje hvor meget der er nødvendigt, og hvor højt du egentlig vil spille når det kommer til stykket. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt Spencer
,- og måske også lige høre med egne ører om lydfilosofien falder i rattanhuset
´s smag.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer: Tak for endnu et svar, var noget forvirret over det der HTX format, men som du siger, så har man stort set ikke brug for det, og nej....jeg havde ikke tænkt mig at ungerne skulle stå i kø udenfor døren for at få billetter til "fredags forestillingen" :-D
Efter hvad jeg kunne forstå, så kan recieveren levere små 300 i 8 ohm til alle kanaler, og det effekt trin som jeg havde øje på i første omgang kunne levere 400 vatt i 8 ohm og så mere i 4 selvfølgelig. Men det lyder næsten som om der er rigeligt gang i recieveren til at effekttrin ikke behøves overhovedet, så det ville jo nok være den bedste investering i sidste ende vil jeg tro?
Mit motiv for at vælge/kigge efter en surround reciever er måske lidt "lodden" men det er noget med, hvis jeg skal være ærlig overfor mig selv, at jeg spiller mest stereo og gerne højt engang imellem hvor det skal lyde godt, men at jeg også gerne vil have muligheden for surround til en enkelt film i ny og næ. Men som sagt er det nok stereo 80% af tiden for mit vedkommende vil jeg tro.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det vigtigste ved multikanal er ensartet klang i alle kanaler, og ens fase.
Visse effekttrin fasevender den absolutte fase fra indgang til udgang, men det man man spotte ved at lave en multikanals fasetest, som er på diverse test-DVD'er. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Carver´s forstærkere, recievere såvel effekttrin fordobler effekten når impedansen halveres hvilket vidner om en stabil strømforsyning.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |