Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 06:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 10k budget højtaler system med sub? hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BlaBlaBla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Må siges at være ny i denne verden, og min interesse for film er stigende, så jeg mener det er på tide jeg skal ud og investere lidt i noget grej..

jeg kunne godt tænkte mit et højtaler sæt hvor selve højtalerne er så små som muligt uden at ofre alt lyd, og hvor jeg så kan nøjes med en ordenlig sub til som jeg kan gemme væk, har nemlig ikke plads til gulv højtalere som det ser ud nu.

Jeg havde håbet på at jeg kunne få noget "rimeligt" for omkring de 10.000 kr, systemet skal tilkobles en htpc, men regner med at skulle have en forstærker imellem? (10.000 er kun til højtalere og sub)

Jeg har kigget lidt omkring men synes mest det er de store gulv højtalere jeg finder, har i nogle små sæt i kan anbefale som kan levere "hifi" lyd til rimelig penge er jeg utrolig intresseret.

På forhånd tak

Morten

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Desværre er min ekspertise ikke særlig kyndig, men alligevel får du et par vejledende ord med på vejen. For mig lyder det dumt at stirrer sig blindt på et beløb, som absolut SKAL bruges. Jeg vil hellere kigge på hvad der er mit behov. Man kan jo sagtens få god lyd for mindre end 10000 kr. Men igen det er dine penge.

Det lyder som om du skal få fat i nogle reol/kompakte højttalere og så supplere med en subwoofer, da du så godt som har afskrevet gulvhøjttalere. Jeg kan ikke fortælle dig hvilke du skal vælge, men vil anbefale dig, ligesom alle andre sikkert vil, at tage ned i (hifi)klubben eller en anden form for hifi-butik og høre dig frem.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

HFK er et fint sted at starte de har jo lidt af hvert, du kan også tage et kig hos Tapeconnectio som bla har følgende:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=98706

De er lige inden for dit budget. De har også dette sæt som kan fås i forskellige farver:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=94968

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Skal de være "kone-venlige"?? System-Audio laver gode -og pæne højtalere. Deres nyeste "Talent" kunne være et godt bud. Suppleret med deres SE-175 subwoofer.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

BlaBlaBla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Kone venlighed spiller en stor faktor jeg tror ligesom ikke jeg når til enighed med hende hvis jeg støve et par halvanden meter høje forhøjtalere frem.

Vil prøve at kigge lidt efter system audio se hvad de har at byde på, mit budget er hellere ikke låst fast, det var for at i måske havde en bedre chance for at hjælpe mig.

Et system sæt til 20.000 kr ville jo fx ikke kunne komme på tale i mit tilfælde

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige brugt brugt brugt

Hi-fi grej taber ufattelig meget værdi og du kan sagtens finde højtalere til en brøkdel af nyprisen som står i næsten urørt stand.

Fx de Neat Elite som Sun Audio har til 5K mod de 16K fra ny ..

Hvis det skal være nyt ville jeg kigge på det her:

DLS R55

Avance Signature 8 MK-3

osv osv

System Audio er ikke lige min smag - synes de mangler så meget i de nedre områder at end ikke 10 subber vil kunne retførdiggøre det ..

Du skal gøre op med dig selv om du vil ofre en gulvhøjtaler og den super lyd der følger med til fordel for en mindre stander/reolhøjtaler blot pga udseendet - gulvhøjtalere KAN sagtens være elegante og slanke ..

Jeg ville ærge mig hvis jeg ikke valgte en gulvmodel, men det er jo op til dig ..

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes