Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor/Lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Da jeg er i planlægningsfasen ang. køb af projektor/Lærred har jeg lige nogle spørgsmål, jeg går og tænker på.

Jeg er ved at indrette min stue til hjemmebio, og kigger på projektor, er spørgsmålet hele tiden afstand til lærredet og lærredstørrelse.

I øjeblikket kigger jeg på den nye Sanyo PLV-Z4, har jeg været på linket her nedenfor, for at se hvilken afstand/lærredstørrelse der skal bruges.

http://www.projectorcentral.com/Sanyo-PLV-Z4-projection-calc ulator-pro.htm

Forstår jeg det så ret , at lærred størrelse helst ikke skal under 108" som minimum uden at skulle til at justere på projektoren vel at mærke hvis gain er 1.0, men hvis jeg går ned i gain til 0.8 er det bare bedre. og skal hænge 6.67m fra lærredet

Hvis det er rigtigt,  er den projektor ikke en man skal have hvis man kun vil have 80" lærred

Please værlig at venlige at fortælle mig om jeg tolker rigtig eller forkert, hvis ikke må i meget gerne begrunde jeres svar.

På forhånd tak

APB1

Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hvis din projektor hænger 6,67 m fra lærredet, skal lærredets størrelse være mellem 94 og 189". Hvis du kun vil have et 80" billede, er du nødt til, at formindske afstanden til lærredet. Jeg tror ikke du finder nogen normale projektorer, som kan zoome så meget, at, et 80" lærred kan benyttes på så stor en afstand som 6,67 meter. Du er nødt til at flytte projektoren frem mod lærredet. Brug et loftbeslag.

Lysstyrken er ikke noget problem. Z4 har en økonomi-indstilling, hvor lysstyrken fra lampen nedsættes. Hvis der stadig er for meget lys, kan man dæmpe det yderligere ved hjælp af den variable iris.

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Okay så har jeg forstået det ret. Siger ikke at projektoren skal hænge på den afstand men jf. projectorcentralen, ser jeg det som det er den optimale afstand, ellers skal der pilles ved forskellige indstillinger.

APB1

Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes