Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: ny enheder/tilspilning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har for en uge siden monteret ny bass/mellemtoner i mine "avance epsilon 980". Da jeg købte sættet var de nederste enheder stået af, men de var erstattet med nogle audiovector enheder. Nu da jeg har skiftet til de originale, spekulerer jeg jo på om hvor længe det tager at tilspille de ny. Enhederne hedder scan-speak 18w8544 med gul kevlar membran.  Man kan mærke tydelig forskel når man forsigtig trykker først på de gamle og derefter på de ny. Endvidere har jeg været noget forbavset over "tilbuddene og informationerne" når man som inkarneret nordjyde ringer og mailer til div. respekterede forhandlere af højttaler-enheder. Priserne er fløjet lige fra herodes til pilatus. Endvidere har en forhandler oplyst at AVANCE ikke laver høttalere mere, han var derfor i den heldige situation, da han havde opkøbt restlageret af avance´s reservelager, at han kunne tilbyde to ny enheder (med anden membran, med andet ophæng og med centerplug) enheder som selv hr. Poul Rossing syntes skulle have været brugt fra starten. Har i lignende oplevelser, da jeg er lidt forbavset/overrasket over hvad min alder/erfaring efterhånden hjælper mig med. Men jeg skal måske bare melde mig som medspiller i "gnavne gamle mænd 8" . Jeg er også lidt confus mht effekten af spikes under ht. Mine er uden, den tidl ejer kunne ikke finde dem. Men igen under min søgen, er jeg blevet fortalt at det nogen gange var bedre uden spikkes. Hvis man har trægulv plus tyk tæppe (det har vi) så ville de bare synke igennem det hele, og derpå lave resonans. Det bedste skulle være hvis man har hårdt gulv og derpå ligge små skiver som spik´sene kan træde på. Derfor HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

mvh

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet spikes, men prøver i stedet at afkoble HTérne, så lyden ikke fortærkes af mit trægulv. Dertil kan du bruge: Kork, gummi, solidt ligeunderlag, filt eller andet ! Eksperimenter med hele stykker under hele HTéren, eller små stykker i hjørnerne, små stykker er nok mest stabile ovenpå et tykt tæppe !

Mht. tilspildning af bas-højtaler skal du nok regne med mindst 100 timers høj musik. Den bliver bedre og bedre, jo blødere spideren + gummikanten bliver.

mvh Kim

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Avance laver mig bekendt stadig højtalere og præsentere stadig nye modeller.

At de originale enheder ikke skulle være de rigtige, lyder som en søforklaring med det formål, at komme af med det skrammel man er træt af at have liggende. Han skulle vel ikke tilfældigvis hedder Peter? Har engang handlet enheder med en Peter, der havde meget klog snak af lignende skuffe

Blød eller hård afkobling mod gulvet er en smagssag, men DER ER forskel.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes