Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Icon 7 vs Audiovector Mi3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

nu er jeg ved at være fremme ved at beslutte mig .. men vill lige høre om der var nogle bemærkninger med på vejen fra jer hifi elsker ..

hvilken af de 2 højtaler ville i købe da de koster ca det samme ??

de skal spille i en ca25m2 stue på denon 3805 og dvd 3910

meget blandet musik og film.

mikkel
Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Generelt er jeg ikke så meget til AudioVector, meget hellere Dali. Jeg har kun lyttet kort til Ikon 7 (de var lige ankommet dagen før, og ikke spillet til), men Ikon 6 er rigtig god til prisen og den vil jeg ikke tøve med at anbefale.

Håber det kunne bruges.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

For en gangs skyld er jeg ikke enig med Præsten

Jeg har tidligere hørt Denon 3802 (mener jeg det var) med henholdsvis Dali Suite og Audiovector C-serien. Af disse to kombinationer syntes jeg at Denon/AV-kombinationen var bedst.

Hvis det er muilgt for dig, skulle du tage forstærkeren under armene, og så ellers ned til forhandlerne og teste de to kombinationer du påtænker.

Brian

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan, er det naturligvis bedst at låne begge sæt med hjem, og udfra denne sammenligning, beslutte hvad du bedst kan lide

Jeg har kun lyttet kortvarigt på Ikon 7, men indtrykket var at de lyder godt (dette hænger nok også sammen med min begejstring for især diskantmodulet) - Meget henad Ikon 6 (se evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26392&P N=1), men med lidt mere niveau i bunden (naturligt nok, eftersom der er en ekstra 6½").

Audiovector Mi3 super har jeg lyttet til over et Primare setup, og selvom de havde en fin åben mellemtone og diskant, så manglede jeg klart niveau i bunden (f.eks. sammenlignet med Avance Signature 8 Mk III, som jeg syntes var væsentligt bedre).

Som det nok er gættet, vil jeg anbefale Ikon 7, da jeg nok bare har det lidt svært med lydfilosofien bag Audiovectors Mi3

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

For en gangs skyld er jeg ikke enig med Præsten

Jeg har tidligere hørt Denon 3802 (mener jeg det var) med henholdsvis Dali Suite og Audiovector C-serien. Af disse to kombinationer syntes jeg at Denon/AV-kombinationen var bedst.

Hvis det er muilgt for dig, skulle du tage forstærkeren under armene, og så ellers ned til forhandlerne og teste de to kombinationer du påtænker.

Brian

Nu må du ikke misforstå mig, men man kan "virkelig" ikke sammenligne Suite med AV serien. Suiten er decideret ring til prisen, jeg vil ikke tøve med at sige, at det efter min mening er den største fiasko de har lavet i nyere tid, jeg er utrolig glad for Dali's højttalere, og den nye Ikon serie lyder ekstremt godt ( nr.6 ) Helicon, Euphonia, Blue og de andre er også utrolig gode til hver sin pris. Men suite 2.8 mangler et eller andet vildt, den er kikset efter min mening, og må absolut ikk sammenlignes med AV, meget mere fair at sammenligne netop Ikon som også er i prisniveauet.

Dette er min subjektive mening, mange andre har sikkert en anden :)

Man kan sige, at AV har en lidt "amerikansk" lyd i sig, den der typiske meget "fed" lyd, som også bl.a. H/K, Arcam osv. har. Hvorimod Dalien er mere lys og "råbende" i de øvre toner. Som også Denon forstærkeren er, så om man kan lide at begge dele er lyse i det, er en smagssag, det klart, at de matcher ganske udemærket, men tanken om at blande lidt lys/fed lyd i AV-Denon kunne også være spændende, men det er ren og skær smagssag.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Man kan sige, at AV har en lidt "amerikansk" lyd i sig, den der typiske meget "fed" lyd,

Hehe.....Sjovt så forskelligt man kan opfatte samme produkt
Fed amerikaner lyd er ikke lige det prædikat, jeg ville sætte på AV, og derfor er vist også eksempel på, at det vigtigste er at lytte (og beslutte) selv

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
wamba skrev:

Man kan sige, at AV har en lidt "amerikansk" lyd i sig, den der typiske meget "fed" lyd,

Hehe.....Sjovt så forskelligt man kan opfatte samme produkt
Fed amerikaner lyd er ikke lige det prædikat, jeg ville sætte på AV, og derfor er vist også eksempel på, at det vigtigste er at lytte (og beslutte) selv

M.V.H.
Søren

nej det er heller lige sådan jeg ville beskrive lyden! Ville derimod heller kalde den Høflig engelsk lyd. Bassen er ihvertfald meget kontrolleret og lidt for lidt væk til min smag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes