Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rettelse af SME IV-arm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Under flytning kom en til at tabe min pladespiller ned på en kasse. AV.
Nu er der sket det, at armen har forrykket sig udaf. Dvs. at armen ikke kan komme helt ind til center. Basen sidder som før, dvs at det er selve armen, der har forrykket sig. Spørgsmålet er: Hvordan får man løsnet armen fra armholderen eller hvad sådan en nu hedder, sådan at man kan rette den ind? (Heldigvis skete der ikke andet. Pickup'en er ok og lyden er som før). Jeg har ledt efter tekniske data på armen, men ikke fundet noget. Pladespiller: Opus 3 Continuo.

__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
PINK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 354
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Du down loader user manualen på SME IV armen. Følg denne link,

http://www.vinylengine.com/manuals_sme.shtml



__________________
Venlig hilsen Pink
Til top Vis PINK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PINK
 
Niels L.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
Under flytning kom en til at tabe min pladespiller ned på en kasse. AV.
Nu er der sket det, at armen har forrykket sig udaf. Dvs. at armen ikke kan komme helt ind til center. Basen sidder som før, dvs at det er selve armen, der har forrykket sig. Spørgsmålet er: Hvordan får man løsnet armen fra armholderen eller hvad sådan en nu hedder, sådan at man kan rette den ind? (Heldigvis skete der ikke andet. Pickup'en er ok og lyden er som før). Jeg har ledt efter tekniske data på armen, men ikke fundet noget. Pladespiller: Opus 3 Continuo.

Hej...

Den hurtige og grove løsning: Løsn skruerne (bare en anelse) på armbasen - altså dem der 'klemmer' omkring armen. Så tager du et godt greb omkring armstøtten (hedder den det?) og vrider armen i retning mod centertappen, så den får nogenlunde den placering den havde inden 'uheldet'. Så skulle du nok kunne få OK lyd ud. Senere må du så bruge en protractor. Den originale protractor har en tydelig markering af hvor armstøtten skal placeres. Denne placering er vigtig af hensyn til korrekt funktion af anti-skating...

Med venlig hilsen

Niels L.

 

Til top Vis Niels L.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels L.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes