Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: WMCE Server/Extender setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zaphod2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg går og prøver at finde ud af hvordan jeg skal lave mit home theater setup. Jeg har i øjeblikket et slags internt fællesantenne hvor min sat-box og almindelige antenne står på loftet og derfra fordeles med antennekabel til resten af huset (5 fjernsyn i 5 rum). Jeg vil gerne lave et setup som stadig understøtter at jeg kan se TV i så mange rum som muligt og så vil jeg gerne undgå at sætte en stor server (med harddisk plads til billeder og film) i stuen.

Min plan er derfor at beholde "loftsløsningen" og sætte en maskine med Windows MCE på loftet of slutte den til antenne/satbox. Jeg vil så bruge Media Center Extenders (XBox 360 / dedicated box) i de rum hvor jeg har et fjernsyn - stuen f.eks.. Allerhelst vil jeg bruge mit wireless network til forbindelsen til extenderen men er i tvivl om jeg vil få båndbredde/stabilitetsproblemer. Er der nogen der har prøvet sådan et setup ? Hvor meget funktionalitet mister jeg i extenderen i forhold til det fulde Media center ?

Til PC'en på loftet behøver jeg jo så ikke en fancy Media Center PC med forstærker og flot kabinet, så mit spørgsmål er : Findes der en god maskine (helst færdigsamlet) som er egnet til det formål ? 

Jesper

Til top Vis Zaphod2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaphod2000

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Zaphod2000: Det er der jo ikke rigtigt nogen der kan svare på endnu - mht. til XBox 360'eren - jeg skal svare dig på det kort tid efter den bliver frigivet i USA (jeg får en tilsendt).

Men ud fra hvad jeg har kunnet få at vide hos MS, så kan extenderen følgende mere end den nuværende:

- Afspille HDTV
- Fungere med "rich" interfacet, dvs. animationer osv.
- Tilsluttes til diverse elementer digitalt via. dvi/hdmi

Det betyder at du formentligt stadig har følgende mangler:

- Afspilning af DVD'ere over netværk (du vil kunne afspille DVD'ere, men ikke i en extender session, og kun via. en fysisk skive).
- Afspilning af DIVX, XVID og generelt alle formater der ikke er MPEG, MPEG2 eller WMV.

Du vil helt sikkert ikke kunne trække HD over wlan forbindelsen.....

Mvh

Brian Binnerup

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Zaphod2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for dit svar !

Jeg har ikke besluttet mig for om jeg vil bruge 360'eren eller andre extenders, men mine inside-kilder siger den tegner lovende ! 'Jeg havde tænkt mig at lægge alle mine DVD'ere ind på serveren (f.eks. med dit udmærkede plugin) - dem kan jeg vel så godt streame via extenderen ikke ?

Hvor meget båndbredde kræves af typiske opgaver : DVD, musik, live TV osv. ?Mit wlan kører normalt mellem 24 og 56 Mbps i hele huset.

Til top Vis Zaphod2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaphod2000

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Zaphod2000: Læs hvad jeg skriver...

"Det betyder at du formentligt stadig har følgende mangler:

- Afspilning af DVD'ere over netværk"

Så nej - det kan du ikke - den kan ikke afspille DVD'ere igennem extender sessionen (ud fra hvad jeg har fået at vide).

Nu ved jeg ikke hvem dine interne kilder er, og hvis interne kilder der er bedst ;-)

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes