| Forfatter |
|
Kenny Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst en del her i forumet de sidste par dage men ved stadig ikke hvad jeg skal vælge.
Jeg har 3,5m fra væg til væg. Bliver 42" for stort ? Jeg kan ikke finde en liste over afstand vs størrelse.
LCD eller Plasma. Er der stadig hold i de ulæmper ved et LCD over 32" som beskrevet i denne 3måneder gamle artikel http://itzonen.dk/content/artikel.asp?Articleid=77 Det er vel ikke uden grund at dette 40" LCD vinder EISA prisen for LCD http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m61b.asp
Jeg er nået frem til at mine krav er HDTV-ready, 1280x768 progressiv, DVI. Men har jeg behov for HDMI.....Om jeg har lyd og billede i samme kabel fra sat boxen betyder ikke noget for mig. Og fra min kommende HTPC skal billedet alligevel gå alene til skærmen og lyden til forstærkeren.
Til skærmen sætter jeg DVD afspiller, PC, og en satbox. Højttalere og tuner er ikke umiddelbart et krav.
Hvor kan jeg se skærmene i funktion, hvor de samtidig har brugt tid på at indstille dem. Elgiganten osv, stiller dem jo bare op og smider et elendigt tvsignal til. Det ser ud til at mange herinde stoler blindt på div. test og bestiller i Tyskland uden at havde set tvet i funktion.
Hvad skal jeg gå efter mht. kontrastforhold. ? Jeg synes ofte at LCD har et meget lavere kontrastforhold end Plasma.
PHD8 ser lækkert ud men er lige dyrt nok. Jeg tænker at 13-18.000,- er den rigtige pris. Nogen erfaringer med feks. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=130045
Hvad skal jeg vælge ?
|
| Til top |
|
| |
Kenny Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
50 har set mit indlæg, men ingen har gidet svare på mine simple spørgsmål ?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er måske fordi dine spørgsmål ikke er så simple endda. Men jeg vil godt kommentere lidt af det.
Størrelsen og afstand er jo meget personligt. Har du en projektor sider du jo 3-4 meter fra et 100". Så 42" er da ikke for stort for at se film på, men mindre kan også gøre det. Rent indretningsmæssigt må du jo selv vudere om du vil have 42" eller mindre.
Hvis det er er krav at det skal fungere godt med HTPC og HDTV så skal du læse denne tråd: LCD-TV til HTPC
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenny skrev:
|
Jeg er nået frem til at mine krav er HDTV-ready, 1280x768 progressiv, DVI.
|
|
|
Hvad ligger du i HDTV-ready? Måske du burde læse disse tråde grundigt først: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29594&P N=1 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&K W=zerocool http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29884&K W=zerocool&PN=0&TPN=3
Kenny skrev:
Men har jeg behov for HDMI.....Om jeg har lyd og billede i samme kabel fra sat boxen betyder ikke noget for mig.
|
|
|
HDMI eller DVI er ikke kun et spørgsmål om lyd eller ikke lyd, det er også relevant i sammenhæng med valgte længde på kabeltræk - HDMI tilbyder modsat DVI YPbPr.
Kenny skrev:
Og fra min kommende HTPC skal billedet alligevel gå alene til skærmen og lyden til forstærkeren.
|
|
|
Vedrørende dette læs, som Bluesky også foreslog, denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=2&TPN=1.
Kenny skrev:
Hvor kan jeg se skærmene i funktion, hvor de samtidig har brugt tid på at indstille dem. Elgiganten osv, stiller dem jo bare op og smider et elendigt tvsignal til. Det ser ud til at mange herinde stoler blindt på div. test og bestiller i Tyskland uden at havde set tvet i funktion.
|
|
|
Du kan se dem hjemme ved dig selv. Husk på du altid har 14 dages returret ved internetkøb i EU.
Kenny skrev:
|
Hvad skal jeg gå efter mht. kontrastforhold. ?
|
|
|
Dine øjne Producenterne angiver som oftest kontrastforholdet som dynamisk og er derfor ubrugligt i en kvalitetsvurdering. Mærkelig nok er Alfa View den eneste, jeg har set der ikke gør det - uden det dog på nogen måde skal være en anbefaling til køb af samme.
|
| Til top |
|
| |
Kenny Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak det var noget i den stil jeg ønskede.
Det er jo en del læsning så jeg starter med "hvad ligger du i hd-ready" og svarer her efter at have læst hele første tråd.
Jeg forventede at jeg med et HD-ready tv har en minimum opløsning på 1024x768 for at kunne vise 720p. Nu kan jeg så se at 1280x720 er min krav til 720p, men det er der jo ikke mange plasma der viser. Selv med HD-ready logo. Men efter at have læst den første tråd har jeg fået forståelsen af at mange tv nedscalere for at opscalere igen. For at undgå dette skal tvet have en HDCP-decoder eller hvordan sikre jeg mig at jeg ikke så et scalleret billed ?
CanalDigital ligger ud med at sende 1080i fordi 720p kræver mere båndbredte right ? Skal jeg så gå efter et 1080i ready tv eller er 720p som jeg først havde i tankerne fint nok ?
For at kunne vise et 1080i billed skal tvet vel have en opløsning på min 1920x1080 Og jeg mindes da ikke jeg har set en plasma med den opløsning. Og meget få af dem har endda kun 1024x768. Og selv på LCD siden er det meget få der kommer op i den opløsning.
Findes der overhoved en plasma eller LCD skærm der er til at betale som opfylder de reelle HD krav.
|
| Til top |
|
| |
Kenny Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lth1 Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenny, Hvor kan man købe ovenstående LG?
Denne LE-40M61B hvor kan den købes og hvad koster den? __________________ System Audio SA-1750, H/K 675, H/K DVD 22
|
| Til top |
|
| |
Kenny Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lth 1
Jeg har lige svaret dig i den anden tråd hvor du spurgte til Samsung:
Butikker i DK ved jeg ikke, men i Tyskland omtrent 21.000 DKK. Easyshopping.dk har den til afhentning i Tyskland for ca. 22.550 kr.(på den måde handler du med en dansk butik, hvis du har det bedst med det)
Og det er da en del at spare i f.t. SHG...
|
| Til top |
|
| |
Kenny Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor SHG har fået det fra, det var helt tilfældigt jeg faldt over det der da det ikke står på edbpriser. Uden at beskylde dem for noget så tror jeg det er en parallel import da vi slet ikke har det på vores prisliste endnu. (en af distributørne af samsung)
|
| Til top |
|
| |