| Forfatter |
|
5776 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der inde på forum
jeg har får et stykke tid siden købt et sæt SA7K master til at spille sammen med mine primare A.30.2 og PRe30, efter lang tids overvejelse og sammenlignen med andre mærker. er jeg blevet lidt i tvivl om disse højtalere skal blive stående.jeg syntes ikke der kommer nok igennem, slet ikk til den pris.
jeg har haft sammen lignet med audiovector si6,piega c8 ltd, vienna strauss og audiostatic dcm5. jeg er kommet frem til at det er piega og audiostatic der ligger mest til mig.
dog vil jeg sige at piegaèn kan jeg ikk holde ud at høre på i længere tid, men audiostaticèn lyder fantastisk.
mit spørgsmål lyder på hvad andre alternativer jeg kunne kigge på, også en stand.ht kunne komme på tale?
jeg har tænkt lidt på sonus faber, men hvordan ligger lyden i fohold til disse jeg har hørt?
|
| Til top |
|
| |
ed_die Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, SA7K master er efter min mening den absolutte værste "high-end" højttaler jeg til dato har hørt og jeg skal nok undlade at skælde den ud i denne tråd som jeg ellers har gjort i andre. Du er jo også godt selv klar over at den er gal med denne højttaler, ellers lavede du jo ikke denne tråd 
Af andre, end dem du har nævnt, kunne jeg tilføje B&W 800D/802D hvor de nu har fået styr på diskanten og de er fakisk ganske vellydende i mine ører. JM Lab laver også noget ganske fornuftigt i den prisskala. Af standerhøjttaler må jeg nævne SP Tech Timepiece, det er en super højttaler men er temmelig stor af en stander ht at være - men absolut et lyt værd . Sonus faber bryder jeg mig generelt ikke om så jeg er ikke den rigtige at spørge her...... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Euphonia MS4/MS5 og Gamut L5 kunne også være kvalificerede bud.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tager du ikke bare Audiostic.
Hvad hører du af musik? __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776 skrev:
|
jeg har tænkt lidt på sonus faber, men hvordan ligger lyden i fohold til disse jeg har hørt?
|
|
|
SF Cremona, som koster noget nær loftet i dit budget, er imho næsten ligeså tam og kedelig som SA7K. Og jeg har hørt begge under samme forhold.
Men hvis du en gang har købt System Audio, så må det næsten være fordi deres spillestil fanger dig på en eller anden måde. Måske du skulle lytte lidt til den nye Explorer? og den giver endda god luft i budgettet
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo
Med det budget er alt jo næsten inden for rækkevidde 
Så slå koldt vand i blodet og få hørt en masse før du køber nyt. Der er jo mange gode højttalere der ude - ud over de gamle travere (Dali. SA, B&W ...) - så jeg ikke synes er ret spændende - så vil jeg da absolut anbefale dig at få lyttet på:
Von Schweikert - f.eks VR4 jr

Revel - f.eks F32

Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet et sæt Martin Logan?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
5776 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin logan har jeg godt nok ikk hørt, men har fået fortalt at de ikke var værd at lytte på. de havde et problem med sammenhængen mellem elektrostaten og submodulet?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776 skrev:
| martin logan har jeg godt nok ikk hørt, men har fået fortalt at de ikke var værd at lytte på. de havde et problem med sammenhængen mellem elektrostaten og submodulet? |
|
|
Det svinger meget fra model til model, og i særdeleshed fra rum til rum!
Kan du få fat i deres fuldtoneudgave CLSII, og bruge en subwoofer under 70 - 100Hz, så flytter du problemerne ved overgangen ned med mere end en oktav.
Det er også den billigste kombi på brugtmarkedet, med Martin Logan.
Jeg har selv CLSII sammen med to Tannoy 15" bundkasser, og deler ved 80Hz.
Det fungerer fint i min stue på 22½ m2, men jeg har også et sæt basabsorbenter i hjørnerne bag subberne (Black Holes). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Op til 70.000,- vil jeg helt klart kigge på et sæt B&W 803D

|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
5776 skrev:
|
|
|
|
SF Cremona, som koster noget nær loftet i dit budget, er imho næsten ligeså tam og kedelig som SA7K. Og jeg har hørt begge under samme forhold.
Men hvis du en gang har købt System Audio, så må det næsten være fordi deres spillestil fanger dig på en eller anden måde. Måske du skulle lytte lidt til den nye Explorer? og den giver endda god luft i budgettet
|
|
|
Hej Witzel
At generalisere Sonus Faber med udgangspunkt i Cremonaen er nok en kende smalsynet... 
Cremonaen er en stor full-range højtaler, som spiller som dette: Stort lydbillede, masser af detaljer og masser af spilleglæde. Lige præcist Cremonaerne skal man dog passe lidt på mht. grej man parrer den med, da den har en tendens til "nassalitet" i den kritiske mellemtone hvis grejet ikke kan levere musikken med en vis glød. Jeg har hørt dem spille rigtigt godt med en Musica-forstærker spændt foran, men også spille absolut tilbagetrukket, tørt og kedeligt med andet grej.
5776:
Du skriver ikke så meget om hvilken musik samt lydgengivelse du er til (jeg kender ikke de højtalere du refererede til). Er du til musik med instrumentet og/eller vokalen i centrum, så prøv dog med et sæt Sonus Faber Guarneri Homage. De spiller med en klarhed og indlevelse som jeg aldrig har hørt lignende. -Den direkte vej til gåsehud....  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Dali Euphonia MS4/MS5 og Gamut L5 kunne også være kvalificerede bud. |
|
|
Jeg tænkte selv på at anbefale dem, men når hans udganspunkt er SA7K så er det min opfattelse, at Euphonia-serien er skudt langt forbi målet rent lydmæssigt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
Jeg tænkte selv på at anbefale dem, men når hans udganspunkt er SA7K så er det min opfattelse, at Euphonia-serien er skudt langt forbi målet rent lydmæssigt 
|
|
|
Det er vel heller ikke så skidt når nu at SA7K ikke falder i hans smag? 
Når det så er sagt, og klassen rækker op til 70k hvorfor så ikke lytte til Vienna Acoustics Mahler istedet for Strauss? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776 skrev:
| martin logan har jeg godt nok ikk hørt, men har fået fortalt at de ikke var værd at lytte på. de havde et problem med sammenhængen mellem elektrostaten og submodulet? |
|
|
Både ja og nej, jeg syntes problemet er mest udtalt i de mindre serier....kommer man op i prodigy så er problemet ikke eksisterende efter min mening men så er vi vist også over de 100k. Og derudover er det en smagssag om man kan lide det polerede, luftige og opblæste lydbillede de laver . Men har du ikke hørt Martin logan endnu syntes jeg ikke du skal snyde dig selv for den oplevelse, det er virkeligt en elske eller hade speaker og med de penge du har på lommen kan du godt finde et sæt lettere brugte prodigy __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 5776
Jeg tror det er tiden at du skriver lidt om hvilket lydideal du vil gå efter. Der foreslås pt. vidt og bredt hvilket jo i og for sig er godt nok, men skal du nå ind til en overskuelig liste af interessante højtalere, så er en indsnævring af "søgekriterierne" nødvendig. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtigt mange gode muligheder, også hvis du bare vil udnytte rammen halvt ... ved 30000 begynder der at åbne sig mange muligheder:
Hvis du kan li at få tingene smidt up-front med en høj detaljering, så er der Wilson Audio, hvor man bør kunde finde WATT/Puppy 5 i dette prisleje. Har set et sæt 5.1 til 76.000 SEK i Sverige. De går ikke supersuper langt ned ... men de kan noget hvis man kan li den måde de spiller på.
Man kunne også nævne Merlin's topmodel fra Studiosound, som er et godt bud hvis man er til akustisk musik, og ikke har det store behov for at blæse et stort rum fyldt med gumpetung bas
Endelig så er der vel næsten basis for at finde en Proac Response 4 brugt til den pris. Den kan noget af det hele ... men den er både stor og voldsom, og også mere monitor præget end f.eks. Proac 3.8.
Ja ... der er også et sæt Wisdom Audio til salg for 79.000 ... de er interessante ... men også ret så store. Har ikke hørt den model der er til salg.
Afslutningvis vil jeg mene, at du uden at gå op til 70.000 kan få noget som er væsentligt bedre end SA7K ... men det er bare min smag! Jeg kan finde en del emner til 30.000 - 40.000 kr. brugt.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Acer skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
Jeg tænkte selv på at anbefale dem, men når hans udganspunkt er SA7K så er det min opfattelse, at Euphonia-serien er skudt langt forbi målet rent lydmæssigt 
|
|
|
Det er vel heller ikke så skidt når nu at SA7K ikke falder i hans smag? 
|
|
|
Næ, nej det er det da ikke (har jo et sæt selv ) - det jeg mente var, at når han oprindeligt var faldet for lyden i SA7K så er der lang vej til Euphonia serien, så har man virkeligt ændret sit lydideal markant . Men omvendt er han jo træt af lyden fra SA7K (hvem er ikke det ? ) så jo, på opfordring giv endelig MS4/MS5 et lyt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
Jeg tænkte selv på at anbefale dem, men når hans udganspunkt er SA7K
så er det min opfattelse, at Euphonia-serien er skudt langt forbi målet
rent lydmæssigt  |
|
|
System Audio kontra Dali og Gamut demonstrerer, så vidt jeg kan bedømme, meget forskellige lydfilosofier.
Jeg ved ikke om de har det
der søges... det ved kun spørgsmålsstilleren, og kun hvis han giver dem
et lyt. Jeg kan kun sige, at det nogle af mine absolutte favoritter.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ed die,
Jeg syntes det er lidt morsomt at du foreslår er sæt Gryphon Cantata højttaler til langt over 100.000 kr. for et sæt nye af slagsen. men måske det var stk. prisen du gik efter.
Men på den anden side er det jo en fremragende højttaler. En af de væsentlige grunde til at den er så god er at det er Sonus Faber Guarneri Homage højttaleren der ligger til grund for den. Det drejer sig både om design, filosofi og flere andre parametre.
Hvordan ved jeg så det? Jow, det ved jeg fordi jeg snakkede med Flemming Rasmussen om at købe hans Guarnerier da han var færdig med at bruge dem som reference grundlag for udviklingen af Cantataen.
Witzel,
Prøv at spænd noget andet end kinesiske forstærkere på SA7K og Sonus Fabers højttalere næste gang du skal teste dem.
Hvilke HT-kabler brugte du da testede SA7K og Cremona modellen ?
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |