Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HDA Mystique 7.1 spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har bemærket, i den korte tid jeg har prøvet mit nye lydkort, at den automatisk "balancerer" lydstyrken ved fx. dvdfilm mellem persontale og eksplosioner, så lydniveauet er ens. Denne funktion kender jeg fra de tidlige 90'ere, da div. DSP funktioner dukkede op i konfirmationsanlæg og har altid syntes dette var en dårlig funktion.

Hvordan slukker jeg denne funktion??
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

Zaffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hmm, det problem har jeg ikke, hvilken afspiller bruger du? en del bruger det nemlig som default, fx med klite codec pack er det, så vidt jeg ved, slået til

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har brugt PowerDVD. Kan dette program indeholde denne funktion?

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Kører du analogt eller digitalt til din receiver?

Hvis du kører digitalt, kører du så S/P-DIF passthrough?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Yes, den kører digitalt til min Denon receiver med S/P.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Og den står til passthrough?

Kan du ændre lydniveauet i Windows, når du afspiller film?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mit HDA lydkort normalizer ikke, jeg tror at du har et problem med dine Codecs sådan som de foreslåes i en tidligere tråd. HVis du har installeret en codec pakke, kan det kun gå for langsomt med at få den fjernet. Jeg foreslår FFDshow + Nvidia Purevideo. I ffdshow check ac3 under sound settings. Så skulle det virke perfekt....Gør det i hvert fald hos undertegnede. Sæt dit HDA til DDL 5.1 og 96khz (Ved ikke hvorfor men dette lyder bedst her...Resampler den mon? 48khz er da standard for AC3 ikke sandt?)

I forlængelse af dette er HDA's drivere er meget buggy IMO. Mister bla subkanalen i 5.1 hvis man toggler i mellem headphones og 5.1. Så skal man genstarte. Derudover virker lydjusteringen på de enkelte i 5.1 kanaler heller ikke optimalt hvis man bruger Xear3d.  Jeg har skrevet til Bluegears Support og forlangt en ny driver. Desværre så har jeg fundet ud af(af andre vej) at det er C-media der laver driverne, og da HDA baserer sig på det aldrende cmi8768(+)chipsæt og derfor ikke længere har c-medias  opmærksomhed, ja så er der lange udsigter.....Jeg blev lovet en ny driver for snart 2 måneder siden og der er INTET sket. De unskylder dog på deres hjemmeside over deres drivere ikke er færdige.....Men det ændrer ikke på at de drivere ikke er optimale.

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

diskone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg har samme lydkort. Jeg bruger Xvid+Divx+AC3 Filter (passthrough) + PowerDVD, vil de så sige at jeg kunne nøjes med FFDShow + PowerDVD ?

Patriarken skrev:

Hejsa

Mit HDA lydkort normalizer ikke, jeg tror at du har et problem med dine Codecs sådan som de foreslåes i en tidligere tråd. HVis du har installeret en codec pakke, kan det kun gå for langsomt med at få den fjernet. Jeg foreslår FFDshow + Nvidia Purevideo. I ffdshow check ac3 under sound settings. Så skulle det virke perfekt....Gør det i hvert fald hos undertegnede. Sæt dit HDA til DDL 5.1 og 96khz (Ved ikke hvorfor men dette lyder bedst her...Resampler den mon? 48khz er da standard for AC3 ikke sandt?)

I forlængelse af dette er HDA's drivere er meget buggy IMO. Mister bla subkanalen i 5.1 hvis man toggler i mellem headphones og 5.1. Så skal man genstarte. Derudover virker lydjusteringen på de enkelte i 5.1 kanaler heller ikke optimalt hvis man bruger Xear3d.  Jeg har skrevet til Bluegears Support og forlangt en ny driver. Desværre så har jeg fundet ud af(af andre vej) at det er C-media der laver driverne, og da HDA baserer sig på det aldrende cmi8768(+)chipsæt og derfor ikke længere har c-medias  opmærksomhed, ja så er der lange udsigter.....Jeg blev lovet en ny driver for snart 2 måneder siden og der er INTET sket. De unskylder dog på deres hjemmeside over deres drivere ikke er færdige.....Men det ændrer ikke på at de drivere ikke er optimale.

mvh Anders

Til top Vis diskone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diskone Besøg diskone's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes