| Forfatter |
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Har de seneste dage fulgt med og læst 1000-vis af indlæg for at skyde mig nærmere ind på mit fremtidige plasma TV. Jeg er ved at være helt rundtosset, og har brug for jeres indskydelser om specs. og betydende forskelle på det jeg er nået frem til, så jeg ved hvad jeg skal ud og kigge nærmere på.
Jeg vil i den størrelse investeringer helst være så fremtidssikret som det nu lader sig gøre, og jeg vil derfor gerne sikre mig mulighed for at se fremtidens evt. HD TV i den bedst mulige kvalitet (om det så er en tilnærmelse, ned- og opskalering osv. er mig underordnet). Men vil jo også gerne have mest for mindst Jeg skal bruge det 95% til kabel tv efter mørkets frembrud, og de sidste 5% er fra H/K DVD 25 og PS2.
Philips 42 PF 9967 - ca. 18.000,- (i Tyskland) Panasonic TH-42PV500E - ca. 19.500,- inkl. fod (i Tyskland) Pioneer PDP-436 FDE - ca. 26.000,- inkl. fod og under-højttaler (i DK) Samsung PS-42S5H - ca. 13.700,- (i Tyskland)
Kan godt se, at pio'en er et par tusinde billigere i Tyskland, men det er ikke meget at køre efter og stadig noget dyrere end de andre...
Bør jeg med det samme fravælge nogle? Hvilke bør være mest interessante udfra specs.?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for buddet, men PHD8 kan jeg slet ikke fremskaffe til de priser. Det bliver noget dyrere end de øvrige. Jeg skal udover prisen for bæstet bruge højttalere, fod, min. 2 indstikskort samt tuner - og så er jeg forbi 30.000 kr., hvilket jeg ganske enkelt ikke vil give. Jeg synes allerede, at Pio'en er temmelig dyr. Prisen er også den umiddelbare grund til, at Samsungen kunne være interessant.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
...eller måske jeg tager helt fejl af prisen på PHD8 og udstyr dertil?
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du fundet Samsungen til den pris?
/mammen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
...eller måske jeg tager helt fejl af prisen på PHD8 og udstyr dertil?  |
|
|
Jeg ville tror at du vil kunne få 42" modellen med udstyr til under 30k - men jeg ved det ikke 
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mammen: Hvis du tænker på Samsung PS-42S5H til 13.700,- er det hos www.hificomponents.de (1.818 Euro)...
jdg 1: Hmmm, og du ved jo hvad du taler om Jeg vil da undersøge det nærmere.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
jdg 1: Hmmm, og du ved jo hvad du taler om Jeg vil da undersøge det nærmere.
|
|
|
Nu er det jo 50" modellen jeg har købt - men udmiddelbart tror jeg at du burde kunne få 42" modellen til den pris.
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, så har jeg lavet lidt research, og det kan faktisk gøres under 30.000, men ikke mange ører fra. Samtidig kan jeg forstå, at designet taber meget, idet jeg vil have højttalere. Og da jeg ikke eksperimenterer med PC-tilslutning o.m.a., tror jeg at PV500 er et bedre bud for mig, hvis det skal være Panasonic... Den vil jeg i øvrigt slippe afsted med - alt. inkl. - til ca. 24.000 i DK, og med mit behov er små 6.000 kr. vist en meget stor besparelse.
Kigger også lidt på Hitachi'en, men i mine øjne er designet ikke så vellykket som de andre (kone-faktoren).
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
Jep, så har jeg lavet lidt research, og det kan faktisk gøres under 30.000, men ikke mange ører fra. Samtidig kan jeg forstå, at designet taber meget, idet jeg vil have højttalere. Og da jeg ikke eksperimenterer med PC-tilslutning o.m.a., tror jeg at PV500 er et bedre bud for mig, hvis det skal være Panasonic... Den vil jeg i øvrigt slippe afsted med - alt. inkl. - til ca. 24.000 i DK, og med mit behov er små 6.000 kr. vist en meget stor besparelse.
Kigger også lidt på Hitachi'en, men i mine øjne er designet ikke så vellykket som de andre (kone-faktoren).
|
|
|
Jeg har fået en "uofficiel" pris fra www.lyd-billed.dk (kommer snart på deres hjemmeside) på kr. 23.999,- inkl. vægbeslag (men excl. input boards).
Hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve et sekund med at vælge denne skærm 
|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også et fælleskøb igang på recorders.dk med den nye lg
hd plasma.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6926&PN=1
Set dens forgænger hvilket absolut var positivt.
de har den til 20000 inkl fragt.
Hvilket efter min mening også er en løsning, har selv bestilt.
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er netop dem jeg har talt med (jf. dine gode erfaringer jdg 1). Men prøv at lægge tunerboard, tuner og højttalere (og så er den samtidig færdig med at se lige så smart ud) = ca. 33.000 kr.!!! Jeg fik dog et samlet bud lige under de 30.000 kr., men samtidig et forslag om at overveje PV500 lidt mere - mest fordi jeg er almindelig dødelig bruger. Fik bud på 24.000 for PV500 inkl. bordfod. Fint tilbud, men stadig lige lovlig langt fra priserne i Tyskland !
LG'en er helt sikkert også et godt bud, som jeg personligt har fravalgt, da jeg endnu ikke har set seriøse opstillinger nogle steder, hvor deres paneler leverer de samme naturlige billeder som f.eks. pana, pio, Philips eller Samsung, og så pga. design...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
Det er netop dem jeg har talt med (jf. dine gode erfaringer jdg 1). Men prøv at lægge tunerboard, tuner og højttalere (og så er den samtidig færdig med at se lige så smart ud) = ca. 33.000 kr.!!! Jeg fik dog et samlet bud lige under de 30.000 kr., men samtidig et forslag om at overveje PV500 lidt mere - mest fordi jeg er almindelig dødelig bruger. |
|
|
Hehe, ja....der er nogle af os der vil have det bedste! 
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og det vil jeg jo også helst... omvendt må jeg erkende, at jeg 95% af tiden ser almindelig kabel TV, og udemærket ved, hvor hurtigt jeg vender mig til det billede jeg har i stuen. Såvidt jeg forstod på ham (meget venlig, imødekommende, seriøs og rådgivende må jeg sige), er vi for både PHD8 og PV500 i en klasse, hvor forskelle i billedkvalitet er så marginale, at forbrugere som jeg ikke bør betale 6.000 kr. ekstra for den ene frem for den anden!  Og det er da ærlig snak!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa...han har jo ikke selv set skærmen endnu 
Der er en hvis forskel mellem de to skærme - læs mere evt. mere på www.avforums.com og www.avsforum.com
Men du har ret, der er sikket ikke enorm forskel.
Husk nu at få anskaffet en TDC selector! Det er så meget bedre end normalt kabeltv!
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
Ikke i mit tilfælde! Jeg har valgt en mere grundig løsning: Vi bor i et nybygget hus, hvor jeg fra start har taget højde for den slag, og der er således monteret en ret kraftig (og pebret!!) kalibreret forstærker på loftet der hvor signalkablet kommer ind i huset. Herfra er der trukket kraftige kabler rundt i stjerne i hver deres selvstændige tomrør. Således er jeg blevet belønnet med EMINENT TV signal, som leverer kanonbilleder til alle vores TV - heriblandt en 20" LCD i loftet i soveværelse samt en 17" LCD i køkkenet!!!    |
|
|
Jeg tror du har misforstået noget 
Selectoren giver dig et digitalt signal der er langt bedre end det sædvanlige analoge signal fra normalt kabeltv (uanset hvor stærkt signalet er)
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen den er jo ikke andet end en forstærker og konverteringsmaskine. Jeg kan ikke forstå hvordan et analogt signal skulle blive bedre af en konvertering til digitalt - tager jeg helt fejl? Hvordan skulle gevinsten i så fald opstå?
Men ideen er da interessant - vil en Selector samtidig være tilstrækkelig god som tuner? Så kunne jeg jo hurtigt spare cirka 6.000 kr. ved PHD8 indkøb?!?!! 
|
| Til top |
|
| |