Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Prob med AV kanaler på Grundig TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldborg86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fået mig en universalfjernbetjening med mulighed for at indkode serier af knaptryk (også kendt som macros). Mit problem er bare at mit vel 8-9 år gamle Grundig ikke er så velvilligt.

For at skifte til en AV-kanal som fx AV1, så skal jeg 'cycle' igennem AV-kanalerne med 0-knappen (der er INGEN anden umiddelbar mulighed - heller ikke at fx gå baglæns fra kanal 1). Da fjernsynet samtidig husker hvilken AV-kanal det stod på før det slukkede, kan jeg ikke definere en direkte knap eller knapserie til en specifik AV-kanal (som fx AV2 = min reciever).
Hvis jeg altid slukkede mit tv når det stod på AV1 så var det jo fint nok, men det gør jeg jo ikke.

Min midlertidige løsning må være at jeg indkoder en macro for at slukke fx DVD-en, så den skifter til AV2 inden jeg slukker (så en start-macro kender udgangspunktet), men ærligt talt undrer jeg mig over at der ikke skulle være en mere direkte måde at vælge AV-kanal på.

Hvis der er nogen derude der overhovedet forstår hvad jeg snakker om, og måske har en idé, så vil jeg lytte med glæde.

Venligst Jens Guldborg

Til top Vis Guldborg86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldborg86

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Guldborg86 skrev:
kan jeg ikke definere en direkte knap eller knapserie til en specifik AV-kanal

Hej Jens,

Det tror jeg desværre ikke at du kan. Jeg kender probelmet og det er hammer irriterende. En macro er eneste løsning, ellers må du "cycle" videre

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Guldborg86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Du har nok ret. Løsningen jeg ligesom er kommet frem til nu er vel at jeg må lave en macro for slukning af henholdsvis tv når jeg ser sat og tv når jeg ser dvd. Og da jeg alligevel har tænkt lidt på en macro da flere ting jo skal slukkes ved 'slukning', så er ideen vel løsningen.
Til top Vis Guldborg86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldborg86

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes