Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 17:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: selbyg Dunlavy (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej derude,

Jeg mener at SJAG har tipset dig vedr. rundsavsekvilibristen i nord; "MITO Nord" og jeg følger dit projekt med interresse. Har du set at der er en genvej til den lyd du leder efter? http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=51224

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det var da nogle fede HT du har dig dér. Jeg har ikke orket at læse hele tråden her desværre, men er det nogle som du selv har bygget?

Specielt kan jeg godt lide idéen med "racket" til dit anlæg, Det var sg smart fundet på. Men hvordan spiller sådan et uhyre?

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
EIII
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 02 December 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej derude

Jeg beklager men det har ikke været muligt for mig at skrive før nu.  Har ellers lige gået hjem med min lille søn i 3 uger. Det var lidt hårdere end jeg regnede med.

Ang. projektet så ser det godt ud. Jeg har talt med Lars "Mito Nord" i telefonen et par gang og det virker virkelig som en der har tjek på det hele. Jeg blev bedt om at få udmålt enhederne og derefter kunne vi gå i gang med kabinettet. Det bliver et matrix kabinet med ca. 210. små rum så der bliver lidt træ arbejde. Det glæder jeg mig til. Diskanten har han ændret til en af Vifas topmodeller. Han havde også forslået at kun lave 3 vejs konstruktion så nu er jeg nået til at lave bafflerne til enhederene og i næste uge kommer jeg hjem til en ven som har udstyret til at udmåle acustisk center på alle enhederne. Lars var lidt nysgerrig ang. fremgangsmåden det blev gjordt på så da jeg fortalt lidt om personen som skulle gøre det var han sku interesseret i at tale med ham for han lød som en spændende person. Det er han også. En perfektionist hvad udmålinger angår, men han har ikke erfaring med matrix kabinetter.

På NØRD´s indlæg har lige fundet et billede af en frontplade og er interesseret i at høre hvordan man laver de afrundede kanter på en plade i A-Cad. Er der nogen som kan hjælpe med det???

 

Til top Vis EIII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EIII
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 02 December 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
EIII skrev:

Janils har tidligere kommenteret at jeg måske skulle bygge noget som er bedre.

Ja, jeg har hørt SC 4a - en rigtig god højttaler, men også med problemer - det er udpræget en egoist højttaler og du skal ikke flytte hovedet meget, før det hele falder sammen. Bassen er god, men kan være for voldsom i mere almindelige stuer.
Kan du ikke definere en almindelig stue?

Er bange for at der er forskel på københavnske stuer og jyske stuer (må der være med de huspriser på øen)!
Selv har jeg en Jysk stue med almindelig (der var den igen) højde (ca 2.4m) på 34 m2 - kan det betegnes som værende almindelig?

Dog har den en åbning i den ene ende af stuen - dette hul leder ud i et ligeså stort køkken/alrum på ca samme størrelse. Jeg er derfor lidt i tvivl om hvor stor man kan kan beregne min stue...
Jeg synes ikke at have problemer med stående bølger osv uanset, hvor voldsomme højttalere, der puttes ind i stuen. For the record - selv TDL RSTL gav ikke anledning til "problemer" med bas...

Sorry der gik lidt off topic i den

Jeg kan kun forestille mig at SC 5'eren er endnu mere voldsom. 

Når du nu er faldet for lyden af Dunlavy kan du jo prøve, men jeg tror næppe Hr. Dunlavy har brugt standardenheder. Kig lidt nøjere på din kammerats eksemplarer også i filteret, men vær forberedet på, at du nok skal op på et 2. eller 3. ordens filter, når du anvender mere almindelig standard enheder, som er til at skaffe.

Jeg forstår du har bygget før, så du må have nogle erfaringer fra tidligere du kan tage med. Jeg har prøvet at bygge med 1. ordens filtre (akustisk), men det er aldrig lykkedes for mig at få noget til at virke optimalt, for det kan enhederne slet ikke leve op til. Noget helt andet er det så, at man ofte kan anvende et 1. ordens elektrisk filter og få en 2. eller 3. ordens afskæring.

Hvis ikke du allerede har det, så kan jeg anbefale investering i måleudstyr og mikrofon, ellers famler du rundt i blinde.

Held og lykke med projektet - vi følger spændt med!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes