Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Spikes 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MBEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Da jeg ikke rigtig fik et svar på mit spørgsmål vedr. spikes i en tråd fra i går, stiller jeg det hermed igen i dette forum.

Jeg er/var af den opfattelse, at spikes skal trykes ned i gulvet, for derved af få højttalerne til at få størst muligt "fodfæste".

Nu læser jeg, at flere mener at en placering ovenpå f.eks. en flise er bedre. Derved skulle resonnanser udi gulv minimeres. Dette lyder da også OK, men er der ikke tale om to forskellige løsninger, på hver deres problem???

For ikke at laver grimme huller i vores nye trægulv har jeg ALDRIG brugt de medfølgende spikes (jeg tør slet ikke tænke på konens reaktion hvis jeg foreslog det), men hvis man kan stille dem på noget, som f.eks fliser, så stiller sagen sig lidt anderledes.

Jeg er meget spændt på Jeres erfaringer!!!

Til top Vis MBEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBEN

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Spikes har den fordel, at de fordeler højttalerens vægt på 3-4 punkter med et areal på måske 3-4kvmm. Med 4 spikes vil en højttaler på 25kg trykke på hver spike med 6,25kg/kvmm=62,5kg/kvcm og det er et betragteligt tryk!!! Problemet med syngende parketgulve/højttalere løses med en fortovsflise under hver højttaler, men spikes´ne skal blive på. Altså 2 problemer og 2 løsningsmodeller!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes