Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-40M61B i Illum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

De skulle få leveret og opsat en LE-40M61B tirsdag den 18. okt., sidst på eftermiddagen skulle der være en chance for at se den, for mange, længe ventede skærm i funktion.

Edit: det var som forventet en 40"

/mammen

Til top Vis mammen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammen

MikaelHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

mammen skrev:

De skulle få leveret og opsat en LE-xxM61B tirsdag den 18. okt., sidst på eftermiddagen skulle der være en chance for at se den, for mange, længe ventede skærm i funktion.

Desvære glemte jeg at spørge hvilke størelse de får hjem, men jeg gætter på en 40".

/mammen

Det blev opsat i går eftermiddag (den 20.10) i Samsung Concept Store i Illum. Jeg overværede udpakning og opsætning ....!

Jeg "tog" i øvrigt 1 eksemplar af selvsamme  ("EISA-modellen") med hjem. Havde bestilt den i 40" for 3-4 uger siden. Er ved at sætte det op i disse timer ....

Til top Vis MikaelHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikaelHansen Besøg MikaelHansen's Websted

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

MikaelHansen skrev:

Det blev opsat i går eftermiddag (den 20.10) i Samsung Concept Store i Illum. Jeg overværede udpakning og opsætning ....!

Jeg "tog" i øvrigt 1 eksemplar af selvsamme  ("EISA-modellen") med hjem. Havde bestilt den i 40" for 3-4 uger siden. Er ved at sætte det op i disse timer ....

Hvis du tog en med hjem i går, hvorfor har du så ikke givet en kort beskrivelse af billedet allerede?

lth1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej MikaelHansen.

Laver du en anmeldelse af dit nye TV? Og tillykke med det :-)

MikaelHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

mammen skrev:

MikaelHansen skrev:

Hvis du tog en med hjem i går, hvorfor har du så ikke givet en kort beskrivelse af billedet allerede?

Det jeg så i butikken var super godt ....ikke særligt beskrivende men det dækker min umiddelbare opfattelse. Nu skal jeg lige have pakket det ud af den enorme papkasse først og have sat det op ...så skal jeg nok vende tilbage. Men det bliver næppe i dag. Det er mit første LCD TV i øvrigt ....! Valgte det faktisk fordi det havde fået EISA-prisen ...måske lidt naivt, men tror ikke jeg kommer til fortryde ...

Til top Vis MikaelHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikaelHansen Besøg MikaelHansen's Websted

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

MikaelHansen skrev:

Det jeg så i butikken var super godt ....ikke særligt beskrivende men det dækker min umiddelbare opfattelse. Nu skal jeg lige have pakket det ud af den enorme papkasse først og have sat det op ...så skal jeg nok vende tilbage. Men det bliver næppe i dag. Det er mit første LCD TV i øvrigt ....! Valgte det faktisk fordi det havde fået EISA-prisen ...måske lidt naivt, men tror ikke jeg kommer til fortryde ...

Jeg venter spændt på at høre hvordan billedet er på alm. tv signal, jeg så det i Fona i går, og var ikke synderligt imponeret, om det er TVet eller deres kabling der er skyld i det ved jeg ikke.

/mammen

MikaelHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

mammen skrev:
MikaelHansen skrev:

Jeg venter spændt på at høre hvordan billedet er på alm. tv signal, jeg så det i Fona i går, og var ikke synderligt imponeret, om det er TVet eller deres kabling der er skyld i det ved jeg ikke.

/mammen

Må fluks indrømme, at jeg ikke - endnu - har set et eneste LCD eller Plasma TV som var specielt godt når det drejer sig om det alm. TV signal. Men det er da såvidt vides ikke noget nyt. På det område er de alm. billedrørs TV apparater klart at foretrække. Jeg ser en masse DVD ....på det punkt tror jeg nok det skal leve op til mine forventninger ...

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget nyt i at plasma/lcd kan have problemer med alm. antenne signaler, men det jeg så i går var være end noget andet jeg har set... dog kan det sagtens være Fonas signal der er ekstraordinært dårligt, jeg havde desvære ikke tid til at vurdere de andre skærme de havde stående, for at se om samsungen lå over eller under dem.

Men jeg glæder mig til at høre din mening når du har fået sat det op og testet.

/mammen

Hansey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvordan gik det med det tv, har du fået kigget på det MikaelHansen....

Vi er nogle der venter spændte på en bedømmelse
Til top Vis Hansey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansey

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Må hellere komme i Illum (Også nemmere at lokke konen med) tror i der er mulighed for at tage en skive med HD klip med ind til test ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Det burde det da. Jeg ville da i hvert fald brokke mig gevaldigt hvis jeg ikke kunne få lov til at teste noget der koster 15K+ ?
Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

tror i der er mulighed for at tage en skive med HD klip med ind til test ?

Jeg fik lov til at tage en bærbar med for at teste skærmen håndterede PC signalet, nu mangler jeg bare at finde en bærbar

MCN

handstand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mammen - det lyder godt med at udføre en test med bærbar  -Hvis der nu lige sidder én med en bærbar og nogle HD klip, der påtænker at smutte forbi Illum, så ville det være stort hvis vi andre lige fik en kort besked herinde - jeg ville da gerne møde op og se en test, hvor man satte bærbar til, testede pixel-mapping, VGA signal osv, samt evt Picture-in-Picture med websurfing osv - og hvis vi nu mødte op i en lidt større flok kunne vi måske få lov til at gå lidt mere i dybden? (Evt. kunne vi jo brainstorme lidt herinde om hvilke tests, der vil være mest sigende til en 10 min. vurdering af en skærm, men det er måske at gøre for meget ud af det ...?).

Jeg har selv et par bærbare som jeg principielt gerne stiller til rådighed - min udfordring er blot at jeg er på nippet til at blive far (min kæreste er pt. gået 6 dage over...) og derfor vil jeg helst ikke love fremmøde - men HVIS jeg ikke er på Hvidovre fødeafdeling, så vil jeg meget gerne kigge forbi, når en anden tager derind med en bærbar og evt vil jeg da gerne tage et par bærbare med (IBM Thinkpad T43p m. ATI Mobility FireGL V3200 samt aBook 2650 TX m ATI Mobile 9700).

Til top Vis handstand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af handstand

klinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej MikaelHansen,

Hvad måtte du slippe for det?

Mvh Klinge

Til top Vis klinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klinge

MikaelHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Så ...har været væk i nogle dage grundet arbejde, derfor først en tilbagemelding nu. Jeg vil fra starten af gøre opmærksom på, at jeg ikke er fagperson eller en kapacitet udi LCD skærme. Mit nye Samsung LCD TV er således det første fladskærms TV jeg har ejet til dato. Begreber (taget fra et indlæg ovenfor), som "pixel-mapping, VGA signal, Picture-in-Picture med websurfing...." siger mig ikke noget. Beklager men sådan er det.

Da jeg som nævnt aldrig har ejet et fladskærms TV før, så er mit erfaringsgrundlag begrænset til de sammenligninger jeg har foretaget - inden køb - af forskellige mærker i forskellige forretninger.

Efter en oprindelig grovsortering for et par måneder siden, kunne jeg se, at det enten var et Sony, et Philips eller et Samsung, der måtte blive det endelige valg. Jeg lagde stor vægt på at farverne virkede så ægte og naturlige som muligt, at der var så meget dybde i billedet som muligt, og at farverne "hvid" og "sort" rent faktisk også fremtræder som sådan på skærmen.

Jeg besluttede mig til sidst for at bestille Samsungs "EISA-model", som jeg godt nok ikke havde set live inden bestillingen, men Samsungs øvrige LCD TV (i den dyrere ende) havde overbevidst mig om, at "EISA-modellen" nok var den rigtige og værd at vente på. Også selvom jeg betalte fuld pris, dvs. lige godt 30.000 kr. Det lykkedes mig dog, at få lidt rabat, som betød at jeg fik en Samsung DVD-HD950 afspiller med under armen uden ekstra beregning.

LCD TV'et var godt emballeret/indpakket i en - for mig - enorm papkasse, som krævede en masse armkræfter at få bakset op på 3. sal (uden elevator).

Det er som nævnt første gang, at jeg ejer et LCD TV, så jeg havde kun et godt gammeldags Beovision MX 8000 at sammenligne med. Den umiddelbare forarbejdningskvalitet, tyngde, kvalitetsfornemmelse (materialevalg) osv., på det område er B&O længere fremme end Samsung. LCD TV'et virker lidt "plastisk" og måske ikke skrøbeligt, så dog noget mere spinkelt i hele sin opbygning. Designet fejler dog intet. Det er superlækkert set forfra ...sort i sort ...ingen store dominerende højttalere og lign. Meget straight forward og enkelt look. Kun bagbeklædningen skuffer lidt. Den er mellemgrå, hvilket umiddelbart kan undre. Hvorfor har man ikke støbt den i sort plast ...hmmm ....måske typisk såsnart der ikke er tale om skandinavisk designede produkter !?

Selve opsætningen af LCD TV'et, dvs. menuerne fungerer ganske uproblematisk og letforståeligt. Eneste minus i den sammenhæng er fjernbetjeningen, som er meget svag. Man skal pege direkte på skærmen og helst ikke befinde sig mere end 4-5 meter fra den, hvis man vil være sikker på, at signalet kan modtages. Men måske er jeg bare for godt vandt fra B&O !? Har i mellemtiden købt en NAD multifjernbetjening (som også kan klare mit B&O anlæg!), som har en noget større virkningsgrad, så på den måde har jeg løst "problemet".

Nu er det jo ikke afgørende. Det er til gengæld synsindtrykket. Og det er rigtigt godt. Jeg har ikke fortrudt mit valg. Skarpheden er i 3,50 - 4,00 meters afstand rigtig rigtig god. Der er tale om en 40" skærm skal jeg måske lige nævne. Måske ikke enormt meget bedre end tilsvarende modeller fra fx Philips og Sony, men dog en smule bedre efter min opfattelse.

Jeg benytter ikke den Samsung DVD-afspiller jeg fik med i købet. Jeg har i stedet anskaffet en Denon DVD-2910, som er tilsluttet via HDMI-indgang på skærmen. Har sammenlignet billedkvaliteten, når tilslutningen i stedet sker via en traditionel SCART-indgang, og der er stor forskel. Billedet virker skarpere og mere "klart" når HDMI-indgangen benyttes. I øvrigt er Denon DVD'en markant bedre i ydelse (billede og lyd!) sammenlignet med Samsungs DVD-HD950. Nok ikke overraskende når man sammenligner prisen

Selve TV signalet (jeg har TDC kabel TV), som er rigtig godt på mit gamle Beovision, er ikke vildt imponerende på mit nye fladskærms TV. Dog ikke markant dårligere eller bedre sammenlignet med de andre fabrikater jeg har kigget på. Det er tydeligt at det alm. TV signal og fladskærms TV apparter ikke er "bygget" til hinanden - endnu da.

Håber ovennævnte give en - om ikke andet - så begrænset idé om, hvor godt et valg Samsungs EISA-model er, måske ikke for alle, så i alle tilfælde for mig. Men tag ind i Illum, Hi Fi Klubben eller andre steder, hvor EISA-modellen p.t. er på lager, og dan jer jeres helt eget subjektive indtryk.

PS: Blot til orientering og for at imødegå evt. spørgsmål desangående, så bruger jeg udelukkende skærmen til at se TV og et hav af DVD film ...jeg benytter den aldrig sammen med min bærbare Mac eller sammen med en spillekonsol.

PPS: Jeg skal om kort tid bruge et 26-32" LCD TV til mit soveværelse, og jeg kan på forhånd "afsløre", at jeg er så tilfreds med Samsung, at det bliver dem der får lov til at levere nr. 2 også

speedyholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt og betalt mit nye Samsung LE40M61 og afventer modtagelse.

Jeg har samtidig ved at færdiggøre min Media Center PC som bygger på Intels Entertaintment platform (benyttes bl.a. af SHG i deres 6020, 6030). Jeg vil derfor prøve at komme med en anmeldelse ifbm. LE40M61 sammen med en HTPC.

Dvs både ved brug som PC samt ved afspillelse af DVD (hvor jeg regner med at benytte HTPC).

Er der nogen der ved om DVD afspillelse fra en HTPC er ok kvalitet ? 

Til top Vis speedyholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af speedyholm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes