| Forfatter |
|
birdie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 05:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal igang med min første hjemmebiograf som består af en Sanyo z4 og et Projecta procinema lærred (240x139),stuen den skal laves i er 3.5m bred/4.5m lang og 2.5 høj.
Men nu er jeg blevet i tvivl om 4m er en god nok afstand til 100 tommer,har prøvet at sidde på 3 række i imperial ,og da lærredet stadig er indpakket i original embalage var det måske bedre at bytte det til nogle mindre tommer.
Hvad syntes i ? Er jeg helt gal på den
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige før det er i overkanten, men det kan lade sig gøre, 240 bred giver en betraktningsafstand på mellem 360 og 480 for at få optimal biografudbytte. DVS. at du skal gange breden på lærrede med 1,5 til 2,0 for at finde afstanden hvorfra du skal sidder __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge http://www.projectorcentral.com/Sanyo-PLV-Z4-projection-calc ulator-pro.htm
kan det godt lade sig gøre, du skal bare op på 1.65 i zoom. Om det er godt eller skidt vil jeg opfordre mere kompetente projektereksperter til at udtale sig om.
Min kommende bio er nemlig ikke meget ulig den der er beskrevet her, så evt. fejlrettelser her vil kunne komme mig til gode :) og det er jo altid rart
|
| Til top |
|
| |
Jens krogsgaard Branchemedlem

Best-Seat
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projector Central er en god kilde til mange nyttige informationer, men lige på dette område er jeg dybt uenig med dem.
Jeg har selv en stue på 3,65x5,56 og et 92" lærred med en Sanyo Z3. Det er et MEGET stort billede.
Skulle jeg vælge billedestørrelse i dag ville jeg gå ned i en 82" i stedet. Fordelen er at billedet bliver mere plastiskt at se på og det er vanskeligere at se pixels/screendoor effekt.
Efter min bedste overbevisning bliver dit billede for stort
Med venlig hilsen __________________ Jens Krogsgaard, Best-Seat, http://www.best-seat.dk
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det nævnte lærred bliver for stort, kan kun du selv svare på. Det er meget individuelt hvor stort et billede man foretrækker, men personligt synes jeg at dit lærred er for stort.
Start med at bruge væggen som lærred, for at finde ud ad hvor stort et billede du foretrækker. Hvis din væg ikke er hvid, kan du købe en voksdug i Jysk Sengetøjslager for en halvtredser, og bruge bagsiden af den som lærred. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
birdie skrev:
Jeg skal igang med min første hjemmebiograf som består af en Sanyo z4 og et Projecta procinema lærred (240x139),stuen den skal laves i er 3.5m bred/4.5m lang og 2.5 høj. |
|
|
Jeg synes det er passende, omend ikke i den mindste ende. 1.5-2.0 gange lærredets bredde er den afstand jeg vil anbefale, så 1.65 er i den store ende, men ikke FOR stort. Projektorens kvalitet kan sagtens bære det, du vil dog kunne se screen-door en smule fra den afstand. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en stue på 20kvm hvor jeg sidder en 3-4 meter fra lærredet, som er 81". Det synes jeg sq er lige passende. Nu lavede jeg lærredet da jeg boede hjemme og kun havde 12kvm til rådighed, så det kunne godt have været lidt større lærredet, men over 210cm i længden, synes jeg personligt nok ville have været for stort.
Synes den regel med at afstanden man sidder fra lærredet, skal være det dobbelte at lærredets længde, passer perfekt. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder 3 meter fra mit 180 cm brede lærred, og det er passende. Der er også grænser for hvor meget man gider dreje hovedet når man ser film. Men der er virkeligt meget individuelt. Selv brugte jeg netop en voksdug fra Jysk klistret på to gardinstænger med gaffetape den første uge, for at finde den optimale størrelse - jeg troede jeg skulle have et 200 cm lærred, men da jeg målte efter på billedet var det kun 180 cm bredt. Så sådan blev det.
Prøv en væg/voksdug først. __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
birdie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg sige tak til jer for de gode råd,og ja jeg skulle selvfølgelig ha ventet med at bestille lærred til jeg havde projectoren.Men den er endelig kommet i dag og kan ikke vente med at komme igang.Og det er nok ikke sidste gang jeg kommer til at trække på jeres store viden ,for jeg er jo en newbee .
tusind tak for hjælpen
Brian
|
| Til top |
|
| |