| Forfatter |
|
stagis Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Pioneer VSX-D712 samt et Jamo surround sæt 70/100 watt.
Men den spiller ikke højt nok, overhovedet...! På recieveren "tæller" den fra -94 db til -0 db, og det er først ved ca. -30 db er nogenlunde lyd på! - Der er stortset ingen lyd mellem -94 db og -60 db!!!
Nogen der kan hjælpe mig? Har både prøvet med dvd-film, alm. cd og tv! - Kan det være en indstilling i selve recieveren? Og hvor kan det være henne???
Mvh. Stagis
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange watt er forstærkeren på? Angiv også norm (4-8ohm, DIN osv) Hvor meget er højttalernes driftseffekt/ hvor høj er følsomheden? Du har måske ikke watt nok!!!
|
| Til top |
|
| |
Hans1 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at trykke på mute knappen på fjernbetjeningen !
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe: 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Den er nok noget nærmere 5*40-55watt når den skal spille i virkeligheden.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må nok hellere sælge den videre på samme måde som pioneer!!
For hvis du ville have HØJ eller skæv lyd kommer du ikk langt omkring med den der!
MVH Søren // afm| __________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mener altså at jeg er blevet snydt og at den reelt kun spiller med 5x40-55 watt når det er surround! Det kan jeg ikke forstå, en Reciever der de fleste steder koster mellem 3000 - 4000 kr. Der er også en artikel om den på HiFi4all her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=398&zoneid=1
Men er det sandt at den ikke kan spille højere end det den har gjort hidtil? For så er jeg godt nok gevaldig skuffet! Det kan ikke have noget at gøre med at jeg ikkke har fået digital og Coaxial kabler endnu, men kun kører Phono?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se målemetoden, de 100 watt er ved 1 Khz og ved 1% forvrængning, der skal måles over hele frekvensområdet og ved max. 0,010% forvrængning for at man kan bruge det til noget som helst seriøst, og derfor at b.la Harman Kardon og Nad tit har opgivet meget færre watt i brochurerne end f.eks. Pioneer, Yamaha etc.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Prøv at se målemetoden, de 100 watt er ved 1 Khz og ved 1% forvrængning, der skal måles over hele frekvensområdet og ved max. 0,010% forvrængning for at man kan bruge det til noget som helst seriøst, og derfor at b.la Harman Kardon og Nad tit har opgivet meget færre watt i brochurerne end f.eks. Pioneer, Yamaha etc. |
|
|
Jamen en af mine kammerater hjalp mig med at sætte det op i går, han har en Technics Reciever 5 x 100 watt og en anden af mine kammerater har en JVC 5 x 100 og de spiller begge 2 betydelig højere end jeg gør! - Det kan ikke bare være "for lidt" watt...! Kan det?
|
| Til top |
|
| |
OttoJ Lukket konto

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
stagis skrev:
|
Jeg har lige købt en Pioneer VSX-D712 samt et Jamo surround sæt 70/100 watt.
Men den spiller ikke højt nok, overhovedet...! På recieveren "tæller" den fra -94 db til -0 db, og det er først ved ca. -30 db er nogenlunde lyd på! - Der er stortset ingen lyd mellem -94 db og -60 db!!!
Nogen der kan hjælpe mig? Har både prøvet med dvd-film, alm. cd og tv! - Kan det være en indstilling i selve recieveren? Og hvor kan det være henne???
Mvh. Stagis
|
|
|
Der er forskel på skalaen af volumenkontrollen på forskellige receivere. Dvs. du skal ikke bekymre dig om hvor højt det lyder ved -30 i forhold til hvor højt det lyder ovre ved naboen ved -30. Det afgørende er om du kan spille højt nok hvis du skruer højere op. Det er meget normalt, ikke mindst blandt Pioneer receiverne, at der skal skrues relativt højt op før der sker noget. Jeg vil gætte på at du bare skal vænne dig til at "højt" ligger fra -10 og opefter - den går sandsynligvis op til +20 eller noget i den stil?
Men klart, hvis du ikke kan spille "højt" selv om du har skruet HELT op, så er der et problem med receiveren.
Mvh. Otto
|
| Til top |
|
| |
OttoJ Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nej, det kan ikke bare være watt'ene. Din leverer ganske vist ikke 5x100 i praksis - men det gør dine venners Technics og JVC heller ikke, så det skal du ikke have mindreværdskomplekser over...
Mvh. Otto
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
|
Og nej, det kan ikke bare være watt'ene. Din leverer ganske vist ikke 5x100 i praksis - men det gør dine venners Technics og JVC heller ikke, så det skal du ikke have mindreværdskomplekser over...
Mvh. Otto
|
|
|
Det er bare det jeg er ved at få, fordi den ikke spiller vild højt! Den går kun op til -0 db Kan det slet ikke have noget at gøre med at der er ikke er optsk og/eller coaxial kabel fra dvd/cd til recieveren?
|
| Til top |
|
| |
OttoJ Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
stagis skrev:
|
Det er bare det jeg er ved at få, fordi den ikke spiller vild højt! Den går kun op til -0 db Kan det slet ikke have noget at gøre med at der er ikke er optsk og/eller coaxial kabel fra dvd/cd til recieveren?
|
|
|
Tjo, hvis afspilleren sender et for lavt signal til at receiveren kan forstærke det nok op. Men hvis du har en DVD, så SKAL du da køre digitalt til receiveren? Ellers får du jo ingen Dolby Digital/DTS.
Det er ikke højt nok hvis du skruer op til 0 dB eller hvad?
Mvh. Otto
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvís det er en reciver, er der vel indbygget radio !
er der også problemer med at spille "højt" ved radio, 2 kanaler ?
hvis ja, så er der noget galt, med alm. højtalere og 50-100w, skullen man alså kunne spille højt. (selv om det er meget relativt)
af dit link til data på den, kan jeg se at der står at de 100w er efter DIN normen. der er altså derfor meget tæt på 100W. (2 kanaler, alm. stereo)
prøv med 2 kanaler, front, alm. stereo.
er der omskifter mellem 4 og 8 ohm (plejer at være på bagsiden)
som du kan se på dataerne, er der et power cons. på 250 W derfor kan der jo aldrig være 5 x 100w med alle kanaler på. men der skulle som sagt gerne være 2 x 100w på fronterne (alene) da det er efter DIN normen.
prøv noge af det. !
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører kun 1 phono (left/right) mellem dvd og reciever. Min dvd er en Kiss dp-500! Men jeg regner med også at koble et coaxial kabel mellem der, samt et optisk og phono mellem reciever og Playstation2 Vil det ikke være det mest optimale? Samt muligvis et S-video mellem dvd og tv, istedet for scart til phono, som det er nu!
Det spiller faktisk højt "nok", ved FM radio - stereo... Må konklusionen så ikke være at den ikke fejler noget, men at jeg skal vente med at "brokke" mig indtil jeg har prøvet med optisk, eller coaxial mellem dvd og reciever?
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man kører multi kanal med FM stereo ?
hvis ja, er det så samme historie som hvis det er dvd multi kanal.
hvis ja, så er der nok bare ikke power nok i forsyningen til at trække alle kanaler, og spille "højt"
hvis nej, er det nok DVD'en hvis analog output er lidt i underkanten.
er det "højt" problem, hvis center og rear, er sat til "små" højtalere. altså med høj delefrek. til rear og center.
har du prøvet andre dvd'er. for at teste om det kun er din hvis analog output er "lavt"
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har ikke prøvet andre dvd'er, kun den ene jeg har...! I næste uge får jeg et optisk kabel og coaxial kabel, så prøver jeg lige igen...! Skal jo alligevel have de digitale kabler for at køre bla. Dolby Digital!
- Jeg vender tilbage når jeg har prøvet med andet en phono-kabler!
Vil det være bedre at køre billedet fra DVD til TV med S-video-scart i stedet for scart-Phono? Giver det en meget bedre billede? (mit TV er et 28" Wide fra JVC (50Hz))!
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet multi kanal med FM "stereo" ?
hvad siger "den" til det ?
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er total newbie... Hvad er multikanal FM stereo?
BTW. har du MSN Messenger eller ICQ Poul?
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den kun kan med 2 kanals digital indput. men et format som Neo:6 er jo multi kanal output med 2 kanals indput. hvis du bruger din FM tuner (som du ved spiller højt nok i 2 kanals gengivelse) kunne du prøve at afspille det i f.eks. Neo:6 derved kan du teste om den bare ikke kan spille højt...nok i multi kanal
har din DVD ikke alm. coax digital output ? hvis ja, kan du da tilslutte den til reciveren via. den, og køre f.eks Neo:6 for at teste "højt" nok
eller skriv til Finn29, her på forummet. han er rimelig inde i mulit kanal anlæg !
hvad er BTW ? ICQ: nej men man kan jo bare skrive en privat besked hvis man ikke vil skrive her "ude"
|
| Til top |
|
| |