| Forfatter |
|
pegasus Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, ja nu kommer der et iriterende newbie spørgsmål, kender det fra et andet forum hvor jeg er en af dem som er inde i sagerne 
Men sagen er: Jeg besluttede mig for at jeg skulle have et ordenligt anlæg til mit værelse, så istedet for at gå ud at vælge noget tilfældigt i electronic world besluttede jeg mig for at kigge lidt nærmere på nettet, og jeg blev godt nok klogere skal jeg sige 
Nå men mit værelse er altså ikke så stort ca. 10 kvm og der er skråvæg i den ene side.
Musik jeg især godt kan lide er kombination af kraftige trommer og guitar, altså fx div. med white stripes eller fx matallica enter sandman. Kan også godt lide rap. og kan generalt godt lide dyb tung bass
Jeg har derværre kun mulighed for at afspille mp3 filer på anlægget, jeg ejer simpelthen ikke en cd. Ca 192 kbs.
Anlægget skal kunne spille stille og roligt så mor og far ikke brokker sig, men stadig sådan at det lyder ordenligt med god bass ikke fladt hvis i forstår.
Men når vennerne kommer forbi eller når jeg er alene hjemme, skal der altså kunne fyres op for l**tet, så det spiller højt med godt bass tryk
Det er ligesom den idelle kombination mellem hverdags stille brug, og godt med power til fest og når vennerne kommer forbi og størrelse jeg er ude efter. (selvfølgelig taget i betragtning af det lille rum.)
Jeg har kigget lidt efter følgende setups:
Dette var det første jeg kiggede på:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/systemer/deta il/DENON_DM33__DALI_Concept_1_system_.htm?id=5769 #
Efter jeg havde kigget lidt herinde fik jeg lidt på tanden, og faldt lidt mere for de her HT:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/CERWINVEGA_V10F_hoejttaler.htm?id=2132
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM303_hoejttaler.htm?id=1732
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/DALI_Concept_2_hoejttaler.htm?id=4754
I de sidste tre tilfælde, skulle jeg så ud at finde en brugt forstærker til en tudse for at kunne holde mit budget på max 4000. kan i andbefale nogen her?
Og et sidste spørgsmål, kan det overhovedet betale sig at købe dali eller BW HT'ere når jeg "kun" skal afspille mp3, kunne jeg så ikke ligeså godt for de samme penge vælge cerwin vega og få mere power
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvad man søger :)
Nu skal du huske, at CV'eren nødvendigvis ikke giver dig mere power, da det i dette tilfælde klart vil være din forstærker der bliver hagen.
Personligt, vil jeg jo foretrække god lyd, kombineret med en reciever som gerne må kunne en smule, jeg synes helt klart du skal gå efter et kombi anlæg fra klubben, gerne brugt evt.?
Du får meget mere for dine penge, i stedet for at kaste dem efter nogen vilde CV højttalere. Det kan godt være du kun bruger MP3, men det kan altså også optages i høje bitrater f.eks. 192, så nedmixer man jo så at sige intet, nu kommer det self. an på om alt dit musik bliver streamet for nettet, så kan du jo ikke ændre på noget...
Men helt klart gå efter et kombi anlæg med noget Dali eller B&W spændt bagefter... Du får meget mere lyd for pengene, og tror også det tilfredsstiller dig på længere sigt...
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det budget du har, bør du helt sikkert købe brugt. Minianlæggene er smarte, men de vil ikke give dig det du søger. De vil fungere fint til hverdag hvor du ikke skal genere dine forældre, men det holder ikke når du skal fyre den af sammen med gutterne!
Mit bud ville værre at købe en brugt reciever til ca. 1.500-2.000 kr. til den pris kan du sagtens finde noget fornuftigt. Et sæt brugte Dali 606 tror jeg ville passe rigtig godt til dine ønsker, de kan findes til omkring 1.500. Så kan du evt bruge resten af pengene på at købe en af de billige dvd-afspillere som kan afspille stort set alt hvad der findes af formater og så er du godt igang. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 10kvm tror jeg generelt at de fleste gulvhøjttalere er overkill.. ...det lyder som om at Cerwin Vega ville være dit oplagte valg, men har hørt så mange som er blevet SÅ trætte af dem pga bassen!
Brugt kunne sagtens være en mulighed: Dali 2002 eller Dali 202 (forgængeren til 2002).. Dali 6006 eller 606 (forgængeren til 6006) ville være at foretrække, men tror måske bare at det er for stor en højttaler til 10kvm ..
Der er masser af andre mærker og modeller på brugtmarkedet end lige dali og b&w .. men generelt så hold dog fra sony, jvc, panasonic mm. (håber ikke jeg træder nogle over tæerne)
Mvh /Malik
|
| Til top |
|
| |
pegasus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tror jeg droppe CV tanken så.. 
Jeg har fundet ud af at det skal være komoakt/reol HT.
Faktisk så står valget lidt mellem et sæt Dali blue 2002 eller dali concept 1 eller 2. eller et sæt af de små bw'ere 
Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke der ville være mest power efter størrelsen selvfølgelig og bedste lyd
Hvis nogen af jeg kender nogle kompakt/reol HT som jeg kan få brugt til samme pris som er bedre kunne det osse være godt?
Kan i ikke nævne nogle modeller af receivere eller forstærkere som vil
passe til disse HT, er ik så go' til det med specifikationer og sådan  Gerne brugt så mit budget ikke skrider 
Receiver? er det bare en forstærker med radio tuner?
Har selv kigget lidt på denne?
marantz pm-55, som jeg kan få brugt rimeligt billigt tror jeg?
Men syndes ikke den er så pæn, kan godt lide et lidt mere råt look som
fx NAD forstærkere/receivere, men lyden og prisen kommer alligevel før
udseendet
Kunne jeg bare ha en billig dantax dvd til 300kr eller?
Og hvordan forbinder jeg alt det, med kabler osv?
Forresten tak for hjælpen, indtil videre
|
| Til top |
|
| |
pegasus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke nogen som kan hjælpe?? Min far sagde noget med at Roger
højtalere er de "bedste" små højtalere som man kan få, ved ikke om det
bare er ham som er forældet?
Nå men jeg har brug for hjælp til at få fat i den rigtige forstærker,
og hvordan jeg får afspillet mine mp3 filer fra min bærbare com. bedst
muligt p anlægget..
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dba.dk kan du finde mange ting, om de er gode kan du jo kun finde ud af ved at tage ud og kigge på dem. Bla. kan du dags dato finde en
Harman Kardon AVR-4000 til 2500kr
Dali 450 til 1000kr
Herved holder du dit budget og får go lyd til pengene.
_____________ Mvh
Kasper
Mit udstyr http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30290&P N=1
|
| Til top |
|
| |
pegasus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
På dba.dk kan du finde mange ting, om de er gode
kan du jo kun finde ud af ved at tage ud og kigge på dem. Bla. kan du
dags dato finde en
Harman Kardon AVR-4000 til 2500kr
Dali 450 til 1000kr
Herved holder du dit budget og får go lyd til pengene.
_____________ Mvh
Kasper
Mit udstyr http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30290&P N=1 |
|
|
Okay, emn lige pt er gulvhøjtalere droppet
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg ville vælge b&w, da jeg synes deres lyd er klasser bedre end dali...mere åben og detaljeret, stemmerne kommer tydligere ud!
Men det er blot hvad DU synes.. du skal gå i hifiklubben og lytte til de forskellige højttalere..! dm602 kunne være et fint bud, evt brugt (så er den billigere)...det har en lidt større enhed end de fleste standerhøjttalere..
En Harman Kardon HK670 (brugt) kunne være et godt bud på en brugt forstærker...evt den nye model HK675, eneste forskel på de to modeller er designet (altså farven) - den har masser af krafter!
EDIT: har selv haft hk670 og skiftede pga surround.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at ingen nævner Gale? Det er en glimrende HT til prisen, og så kan det jo være at du får råd til en CD-afspiller oven i købet!
Gale 4020 ville være et godt køb da de går pånt langt ned i frekvens og spiller ret godt i forhold til størrelsen og prisen. Naturligvis vil de ikke kunne spille helt så godt som et par B&W eller Dali, men helt klart bedre end ALT andet Electronic World-plasticbras. Desuden får du måske råd til en kraftigere forstærker så du kan spille højere.
Kig på www.hifiklubben.dk under kompakt HT og Gale.
|
| Til top |
|
| |
pegasus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak skal i ha, tror jeg vil kigge lidt efter et sæt brugte BW 602'ere, kan osse bedre lide deres design ifh. til Dali.
Den harman kardon Hk670 ser osse fin ud
Men hvordan får jeg signalet fra min bærbare komputer over i
forstærkeren LÆS: hvilke kabler skal jeg bruge osv. Og bliver det
nødvendigt med et ordenligt lydkort mellem comp. og forstærker?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|