Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: TP Tube - Nogen erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neocantrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen der har kendskab til denne højttalere? - Jeg er ved at undersøge markedet for design gulv højt. og denne virker som en godt alternativ til B&W XT4.

De skal købes direkte fra producenten og lytte session forgår også hos dem hvor jeg skal have booket en tid ind. Der ligger en flot anmeldelse af den også på nedestående link, men jeg har ikke rigtig kunne finde meget om dem.

Er der nogen der har lyttet til den?

http://www.tptube.dk/

Til top Vis Neocantrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neocantrix

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej Neocantrix

Jeg har ikke hørt dem endnu, men jeg kender en af dem der har været med til at lave dem. Det virker om et spændene højttaler. Jeg skal ha et sæt hjem så jeg kan høre dem op min eget anlæg.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

snak med brugeren "jensen", han havde et sæt på et tidspunkt

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg går også og lurer på et sæt "tuber", og vil også meget gerne høre, hvis nogen ved noget.
Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

nielspf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kan Du friste TP til at arrangere en fælles lytteaften? Gerne en onsdag efter 6   :-)

Læser TP: Vil I være med?

HighFid's anmeldelse har helt klart skærpet appetitten, men jeg er lidt i tvivl om det blot er en HØJTtaler, eller om jeg vil synes den spiller musik godt nok til at løsne konens greb om dankortet.

mvh Niels

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

jeg har fået et par forspøgsler fra folk der læser med på sidelinjen også, jeg vil også være interesseret i sådan et arrengement

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har stillet TP Radio nogle spørgsmål om højttaleren. De mere tekniske blev besvaret af Brian Pedersen (bp@tpradio.dk), der oplystes formodentlig at skulle forestå en eventuel demonstration.

Jeg synes, at det kunne være en rigtig god idé med en fælles demonstration. Umiddelbart har TP Radio virket ganske imødekommende over for demonstrationer også uden for normal kontortid.

Desværre er jeg lige nu lidt ophængt og har derfor ikke mulighed for at forfølge det pt.

nielspf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt en email til TP med forslag til at de læser tråden og kommer med forslag til demonstration.

Hvis tilladt af moderator foreslår jeg, at TP svarer her i tråden.

Hvis dette ikke er OK eller hvis det er bedre for TP, har jeg tilbudt at formidle information til tråden.

nielspf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Forslag: Lyt til TP Tube 500 og TP Tube 100 ONSDAG d. 9/11 kl. 18:00+

Jeg har netop talt med Brian Petersen ( bp@tpradio.dk ) ang. lyt til Tube'rne hos TP Radio, Agenavej 37, DK-2670 Greve, og vi fandt sammen frem til tidspunktet: næste onsdag kl. 18.

Der forefindes en std. CD afspiller. Tag gerne egne CD'er med.

Tilmelding: Send Brian en email om hvem og hvormange I kommer.

ps. Jeg har ingen tilknytning til TP, men glæder mig til at se og høre dem.

nielspf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Neocantrix: Håber ikke jeg har hugget din tråd (?)

Forslag: Lyt til TP Tube 500 og TP Tube 160 ONSDAG d. 9/11 kl. 18:00   Jeg tog fejl af 100 og 160 - beklager.

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage, men jeg håber meget, at nogle af deltagerne vil skrive lidt om deres oplevelse.

nielspf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Vi var tre, der havde fundet vej til Greve og blev mødt af Brian - en venlig mand, som gerne deler sin viden om Tube'rne m.v. og gav os en god aften.

Vi lyttede i et lidt "skævt lokale" på TP 500 og TP 160 - mestendels til vores egne medbragte CD'er.

(Flg er alene på egne vegne:) Begge HT viste stor sammenhæng i lydbilledet og 3-dimensionalitet - afhængig af kildematerialet. Afslørede bla. at en Glenn Gould indspilning er "gammel"/uklar i diskanten.

TP500 virker tilfredsstillende - hvilket i min mund betyder: værd at lytte til og investere i.

TP160 virker suveræn i forhold til den fysiske størrelse. Begrænsningerne ligger i lydtryk og basbredde og -niveau. Med bredde mener jeg, at billedet blev mindre/smallere sammenlignet med TP500 - nmen stadigvæk opleves som fuldgyldigt.

Jeg tror Tube'rne vil tiltrække teknisk interesserede ("ingeniør"nørds), men ikke DIY-folket eller kabelfreaks - synd for dem. 

En lyttetest i kendte omgivelser (fruens stue) vil kunne afgøre, om dankortet skal slides tyndere - jeg er meget positiv.

Så er det jo spændende at høre, om de øvrige deltager er enige - ?

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det er glædeligt, at nogen vil berige os, der ikke kunne deltage, med erfaringer. Tak for det!

Stubbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Som ny her i forum'et og den tredie deltager i aftenens seance vil jeg også ytre mig lidt - for what it's worth.

Mit interesse blev vakt da jeg efter at have besluttet mig for at investere i nyt læste den meget positive anmeldelse i High Fidelity, og da jeg så snublede over denne tråd greb jeg chancen.

Jeg ankom som den sidste (undskyld - det koster, jeg ved det!) med godt knald på musikken, og det første udtryk var en anelse skuffende, jeg syntes primært diskanten var presset/komprimeret i sit udtryk, men da jeg hverken kendte materiale, anlæg (Denon mikro receiver med indbygget CD), lokale eller højttalere valgte jeg bare følge med og se/høre hvad der skete.

Indtrykket bedrede sig meget med den musik der fulgte, vi prøvede vist det meste; klassisk, pop, rock, koncert og intet faldt igennem. Den lille model 160 imponerede virkeligt med en kraftig og fyldig lyd taget i betragtning at den har ca. 3,5 liter at gøre godt med! Den måtte selvfølgelig overgive sig til den store model 500 (ca. 15 liter), som klart gik længere ned og også bredte sig mere ud til siderne, og fik lidt mere overblik i diskanten. Vi skiftede jævnligt mellem begge modeller.

Vi undersøgte også nogle af mulighederne for justering af selve højttalerne, og endte op med at sænke bas-niveauet med 10 dB for lidt mere ro i bassen på den store model - det passede bedst til lokalet.

Rummet var ikke ideelt, der var nogen rumklang, højttalerene stod efter min mening for tæt på bagvæggen og ikke langt nok fra hinanden til min smag (rummet tillod ikke mere), og vi sad, om jeg så må sige, med ryggen mod muren - for tæt på bagvæggen.

Jeg vil kraftigt overveje disse højttalere i min kommende opgradering, og anbefale andre, der, som niels skriver det, ikke er til DIY eller er nødt til at tage WAF med når der købes nyt at undersøge dem nærmere. Den "store" model 500 tiltalte mig lydmæssigt mest, men jeg kan have min tvivl om min stue er stor nok til dem - lydmæssigt altså! Nå, man kan vel altid købe en større stue....

Tak til Brian for en god og meget informativ aften, og tak til Niels for et godt initiativ og lift tilbage til byen.

MVH      Thomas Stubbe Teglbjærg

Til top Vis Stubbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stubbe

Neocantrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Øv øv. Jeg har set dette for sent!

Nielspf det er intet problem og jeg syntes det er kanon i har lyttet til dem (vil bare så gerne have været med, men det er min egen skyld)

Den store modil 500, har den en god bas? og spiller den stort? - Kan den samlignes med andre højtalere fra B&W, SA, osv.

Hvilket udstyr spillede de dem på? og er de så flotte som de ser ud til på billederne?

Sikke mange spg

Til top Vis Neocantrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neocantrix

Stubbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes den havde en god præcis og magtfuld bas, der var under nogenlunde kontrol hele vejen ned. Jeg følte ikke at der manglede noget - det blev faktisk lidt for meget da jeg fyrede godt op for Peter Gabriel's Digging In The Dirt i live udgaven, men det var nok i høj grad lytterummets skyld. Vi fik det som sagt (skrevet?) til at fungere bedst ved at sænke bas-niveauet 10 dB i det aktuelle lytterum via omskifteren bag på højttaleren.

Om den basmæssigt kan sammenlignes med SA og/eller B&W er svært at sige (jeg har et par Trapez Xi og de kan ihvertfald ikke følge med nedad...), umiddelbart vil jeg mene at man skal op i de mellem-store gulv-modeller for at få noget tilsvarende, men det vil nok kræve en direkte A/B test at få det fulde svar.

Vi spillede på den forrige udgave af Denon D-M33 (mini/mikro anlæg med forstærker, CD og radio) som gjorde det OK, der kunne sikkert hentes mere ved at spænde noget med bedre stamtavle foran, men det var fint i den test-situation vi befandt os.

Og ja, finishen er i top, både den forkromede og den pulverlakerede (den vi så var mellemgrå) ser godt ud med en sådan lidt grov stuktur, der er en lille diode i nederste højre hjørne der melder om der er signal på, og om beskyttelseskredsløbende er i aktion, min eneste anke er at man ikke kan tage front stoffet af - der røg noget af blære effekten, men blær har vist aldrig været en del af konceptet for disse højttalere....

Håber det gav dig lidt, ellers kom bare igen!

MVh      Thomas

Til top Vis Stubbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stubbe

enfant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Siden denne tråd sidst var aktiv er speakerscorner i Kbh. ved rådhuspladsen blevet forhandler af TP Tube højttalerne. Her havde jeg mulighed for at lytte til begge modeller.

Begge er imponerende og vellydende højttalere, faktisk så vellydende at jeg har købt et sæt TP Tube 500. Så nu er ikke blot jeg men også Hausfrau'en glad og tilfreds. Måske verdens eneste audiofile højttaler som kvinder synes om ?

Til top Vis enfant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enfant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes