Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ophæng af TH-42PA50? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brandborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa... Jeg har lige netop modtaget mit orginale panasonic vægbeslag til mit nye Panasonic TH-42PA50 Plasma tv, som iflg. fragtmanden skulle blive leveret til min dør i morgen (Har det som lille juleaften da man var barn :))

Men nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvilke skruer og rawplugs jeg skal bruge? Den væg som tv'et skal hænge på er en rumdelervæg i min lejlighed som er lavet af mursten, puds, tapet og maling.

Tidligere har jeg læst nogen herinde anbefale "svenske" skruer. Hvad er det for nogen?
iflg manualen til mit vægophæng skal jeg bruge skruer der er 6mm i diameter.
Kan godt være det bare er mig, men jeg syntes det virker lidt vildt at 4*6mm skruer skal holde ca 35kg tv +vægophæng fast i muren!

Jeg har netop lige hængt min 20" lcd skærm til pc op og der havde jeg problemer nok med at få greb i muren og den vejer trods alt kun 7kg.

Så jeg vil nødig skulle bruge samme rawplugs til at hænge mit plasma op, for at vågne op til en smadret skærm på gulvet :(

Alt hjælp til anbefaling a rawplugs og skruer modtages med kyshånd. Billeder, forhandler ja endag produkt numre modtages gerne...

På forhånd mange tak for hjælpen

_Johansen_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hængt mit tv op. Panasonic 37PA50, det er også med det originale ophæng, men derudover hænger det på bordplade der er hængt på væggen. Dvs omkring 60 kg der hænger på væggen.
Jeg har brugt 8 skruer der er 6mm x 50mm. Rawplugs er 8 mm. i bordpladen er der skruet 4 franske skruer, tror jeg de hedder. Dette holder fint. Det kan ikke hives ned fra væggen....
SMid en besked hvis du skal have nogle billeder

Mvh Johansen

brandborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Tak for besvarelsen.

Det lykkedes dog for mig at få tv'et hængt op ved hjælp af nogen kraftige skruer og rawplugs der har en teoretisk bærevægt på 350kg for en stenmur som mig.

Det sider meget stabilt nu så fandt selv svaret på mit spørgsmål med hjælp fra en Silvan medarbejder :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes