Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Endelig fået Samsung HT-P70 m. HDMi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jubii så kom min lille nye lige ind af døren. Det passede perfekt ankom i fredags på min føsda

Bestilte fra Pixmania.com/dk og var noget bekymret da deres kunde support trods adskellige forespørgsler ikke kunne fortælle om systemet havde HDMI. Men det har det Så der faldt en tung sten fra mit hjerte da jeg så den store kasse det kom i der stod: Samsung HT-P70 dvd-receiver with HDMI and Faroudja DCDi

Må indrømme jeg ikke har fået teste ret meget endnu da jeg lige havde en jobsamtale på min føsda og efterfølgende gæster hele fredag aften.

Igår lørdag blev hele dagen benyttet til at hænge TV (Samsung LE-32R51B) op på væggen og få bøvlet kabelskjulere op i hele stuen (et godt råd til alle - få fræset kablerne ind i væggen!!).

Men det blev da lige til en omgang NMA2005 i går aftes og jeg er faktisk ganske imponeret over lyden

Selv om jeg ikke har rodet med nogen indstillinger overhovedet leverer det en ganske overbevisende og acceptabel surround og stereo lyd - bevares det spiller ikke lige så klart og kontrolleret som mit gamle THX setup - men på den anden side koster dette sæt incl. dvd-receiver m. RDS radio og forstærker og USB host og 5 sattelitter og 1 lille sub den nette sum af 3300kr incl. fragt!!

Har kun lige kort set åbnings slaget i Gladiator i DTS og det er meget imponerende billedet står kniv-skarpt via HDMI og lyden er som sagt meget overbevisende - men jeg har også en meget lille stue til det.

Det eneste negative ved sættet er at det er ekstrem langsomt til at åbne dvd-skuffen og tager noget tid om, at loade. Og jeg har aldrig før set så tynde højtalere kabler - det er bogstaveligt talt lige så tykt som sytråd så var lidt overrasket over den acceptable lyd!

Til gengæld er det medfølgende HDMI kabel en dejlig tyk fætter

Skal lige have overstået en barnedåb så skal jeg vende tilbage med lidt flere oplysninger når jeg har fået set lidt movies etc

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
Jubii så kom min lille nye lige ind af døren. Det passede perfekt ankom i fredags på min føsda

Bestilte fra Pixmania.com/dk og var noget bekymret da deres kunde support trods adskellige forespørgsler ikke kunne fortælle om systemet havde HDMI. Men det har det Så der faldt en tung sten fra mit hjerte da jeg så den store kasse det kom i der stod: Samsung HT-P70 dvd-receiver with HDMI and Faroudja DCDi

Må indrømme jeg ikke har fået teste ret meget endnu da jeg lige havde en jobsamtale på min føsda og efterfølgende gæster hele fredag aften.

Igår lørdag blev hele dagen benyttet til at hænge TV (Samsung LE-32R51B) op på væggen og få bøvlet kabelskjulere op i hele stuen (et godt råd til alle - få fræset kablerne ind i væggen!!).

Men det blev da lige til en omgang NMA2005 i går aftes og jeg er faktisk ganske imponeret over lyden

Selv om jeg ikke har rodet med nogen indstillinger overhovedet leverer det en ganske overbevisende og acceptabel surround og stereo lyd - bevares det spiller ikke lige så klart og kontrolleret som mit gamle THX setup - men på den anden side koster dette sæt incl. dvd-receiver m. RDS radio og forstærker og USB host og 5 sattelitter og 1 lille sub den nette sum af 3300kr incl. fragt!!

Har kun lige kort set åbnings slaget i Gladiator i DTS og det er meget imponerende billedet står kniv-skarpt via HDMI og lyden er som sagt meget overbevisende - men jeg har også en meget lille stue til det.

Det eneste negative ved sættet er at det er ekstrem langsomt til at åbne dvd-skuffen og tager noget tid om, at loade. Og jeg har aldrig før set så tynde højtalere kabler - det er bogstaveligt talt lige så tykt som sytråd så var lidt overrasket over den acceptable lyd!

Til gengæld er det medfølgende HDMI kabel en dejlig tyk fætter

Skal lige have overstået en barnedåb så skal jeg vende tilbage med lidt flere oplysninger når jeg har fået set lidt movies etc

Hej

Nu da du vil lege skulle di prøve og sætte komponent til din skærm i stedet. Vel og mærke hvis din samsung kan det. Det giver et endnu bedre billede end HDMI.

Hej hej. Søren

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Har ikke lige pt et component kabel. Men hvorfor skulle det dog give et bedre billed end HDMI der overfører billedet digitalt og opscalerer til 1080i???

Har lige set Saving Privat Ryan i DTS og 1080i og efterfølgende en Lang forlovelse sammen med konen

Må indrømme jeg er dybt imponeret over både billed og lyd i hvertfald når man tager prisen på de 3300kr i betragtning

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Tjavs igen.

Jeg ved godt DVI og HDMI er digitalt. og da dvd skiven læser digitalt ville det osse være mest sandsynligt, at det var dette der gav den bedste kvalitet. Og det jeg har set er da ok med DVI/HDMI. Men det bliver løftet en del med komponent.

Der er osse den mulighed, at de highend-dvdér der formidler billedet har gjort mere ud af komponent udgangen end dvi/hdmi-udgangen. Det gør man måske ikke i den billigere ende.

Men det er da fedt, at du er fuldt tilfreds med det du har fået. Og så tillykke med forleden.

Hej hej. Søren

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Ok, kan ikke helt følge din pointe, men vil da lige prøve med component en dag - selv om jeg umiddelbart foretrækker det ene kabel til HDMI fremfor 3 kabler til component.

Fik set et par film igår "Saving Private Ryan" og en "Lang forlovelse" begge scalet til 1080i og det så super ud, virkelig detaljeret og "knald" på farverne.

Lyden er til mit behov/forbrug mere end acceptabel trods de ekstremt tynde/billige kabler.

Så for de 3300kr hele sættet koster kan jeg ikke andet end anbefale det på det kraftigste. Selv om det nok henvender sig mere til de folk der går og overvejer et logitech 5.1 set-up og en god dvd afspiller.

Selvfølgelig er der ikke tale om high-end anlæg med den bedst tænkelige detaljering og de bedste komponenter monies-can-buy. Men det er der nok heller ikke nogen der forventer til den pris.

Men i prisklassen til 3k for et komplet anlæg med DVD, HDMI, DCDi 720p/1080i scaler, USB-host, RDS radio, Forstærker, 5 satelitter og sub kan jeg ikke umiddelbart se nogen reelle konkurrenter.

Selv Denon´s meget roste 500 serie koster mere end 2k mere.

MartyMcFly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kan Samsung sættet ikke købes hos en dansk forhandler? Har søgt højt og lavt på nettet.

Jeg er ikke meget for at handle hos Pixmania, har hørt meget skidt om dem

Til top Vis MartyMcFly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartyMcFly

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Nej tror jeg desværre ikke du kan lige for tiden, da jeg har haft fat i Samsung support. Eneste sted du måske kan bestille den hjem er hos Illum i KBh hvor Samsung lige har åbnet butik.

Har også godt læst mange dårlige anmeldelser af pixmania. Jeg er dog ikke enige i de anmeldelser - har nu købt mit TV (Samsung LE-32R51B) anlæg (Samsung HT-P70) og mit digi-cam (Pentax Optio S4i) alt sammen hos pixmania. Og jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer hos dem. Tværtimod er det en af de få forhandler hvor du har lidt sikkerhed da du køber via VISA etc.

Jeg har så heller ikke haft brug for at returnere nogen af tingene endnu og det er såvidt jeg ved det største ankepunkt hos pixmania.

Det eneste negative jeg har oplevet er at deres support hverken er hurtige eller særlig tekniske behjælpelige.

Yonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

oo27: Hvorfor scaler du til 1080i?
Dit TV kører jo (ca.) 720p, så ville det ikke give mere mening at scale til det så billedet kun skal scales een gang?
Til top Vis Yonzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yonzie Besøg Yonzie's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes